Avatar billede cyberm Nybegynder
14. november 2000 - 19:56 Der er 24 kommentarer og
4 løsninger

SuperPC!!!

Jeg ville bare høre hvad folk mener er en SuperPC. Her er mit bud:

AMD T-bird 1,3GHz
ASUS bundkort med de nye AMD chips
1.5GB DDR ram
2X 75GB IBM harddiske
1X DVD drev Pioner 16/40
1X Plexter brænder burn profe
ATI All-in wonder Radeon 64MB DDR-ram, 166Mhz,TV-IN/OUT, DVD decoding.
Soundblaster Live Platinum 5.1
Cambridge SoundWorks 3500

hmmm så er der hvist ikke mere at sige, hvad med jer ???

NÅ jo og så lige en 10MB ADSL line ;)
Avatar billede stigc Nybegynder
14. november 2000 - 19:57 #1
4 * (
AMD T-bird 1,3GHz
ASUS bundkort med de nye AMD chips
1.5GB DDR ram
2X 75GB IBM harddiske
1X DVD drev Pioner 16/40
1X Plexter brænder burn profe
ATI All-in wonder Radeon 64MB DDR-ram, 166Mhz,TV-IN/OUT, DVD decoding.
Soundblaster Live Platinum 5.1
Cambridge SoundWorks 3500
)
Avatar billede cyberm Nybegynder
14. november 2000 - 20:00 #2
stig->> haha meget morsomt, det var nu ikke det spørgsmålet gik ud på
Avatar billede lp Nybegynder
14. november 2000 - 20:02 #3
adsl linjen hedder hvis ikke adsl længere hvis der er en 10 Megabit....
Avatar billede krusell Nybegynder
14. november 2000 - 20:03 #4
Prøv at kigge hos www.sgi.com
De har også nogle computere.
Er det ikke spild af penge? (hvad vi synes delen af spørgsmålet)
Avatar billede steffen Nybegynder
14. november 2000 - 20:03 #5
Du kommer med garanti til at savne ..

1 stk monitor
1 stk printer
1 stk keyboard
1 stk mus
1 stk strømstik

.. når den ankommer.

Og hvad egentligt med midi-keyboard, digital-kamera, scanner og alt det andet uundværlige tilbehør nu om stunder .. glemt eller udeladt? :-)

Mine personlige præferencer går i øvrigt i retning af multimonitor-setups med min. 3 skærme - els føler jeg mig ikke ret produktiv ..

*tørrer savl af mundvigen*
Avatar billede cyberm Nybegynder
14. november 2000 - 20:03 #6
Det kan sgu være lige meget det er tanken der gælder Muhaha
Avatar billede cyberm Nybegynder
14. november 2000 - 20:06 #7
Steffen ->> okay det glemte jeg hvad med en printer fra Canon der kan printe 2X10 meter plakater ud !!. og et ægte 3d scanner
Avatar billede krusell Nybegynder
14. november 2000 - 20:07 #8
Så stadig cgi.com
Der kan man samle nogle ordenlige mofo\'er.
Hvorfor nøjes med 1,5 Gb ram, naår man nu kan få 8+ Gb.... :-)
Og hvorfor så ikke kører systemet på scsi? Eller i det mindste raid med 4-8 HD?
Avatar billede lp Nybegynder
14. november 2000 - 20:10 #9
krusell>>>
det jo ikke fordi man får hurtigere hastighed ved at raide 4-8 harddiske, man får bare mere plads....

steffen>>>
hvordan klar WIN2K flere skærme?? Er det kanon eller??

cyberm>>>
ehhhmmm, skal jeg opfatte dine ideer som ønsketænkning eller er det de sidste råd før køb, he he??
Avatar billede lp Nybegynder
14. november 2000 - 20:11 #10
det bliver faktisk en smule langsommere af at raide, så hvorfor ikke bare købe nogle større harddiske....he he
Avatar billede cyberm Nybegynder
14. november 2000 - 20:11 #11
Nå ja okay men det var nu også mere en pc man sådan selv lige kunne gå ned og købe hvis man fant 1 million ude foran ens dør ;)
Avatar billede cyberm Nybegynder
14. november 2000 - 20:13 #12
IP->> øhh lad os holde os til ønsketænknig ik\' jeg tror ikke du finder nogle strømstik ude i rendestenen hehe
Avatar billede krusell Nybegynder
14. november 2000 - 20:17 #13
????
Det bliver da netop hurtigere af at raide harddiske...
http://www.edbpriser.dk/bench/mainhotabit.asp

Og hvorfor så ikke få nogle projektere og droppe de der små skærme...
Det ser også bedre ud når man nu skal se film :-)
Avatar billede lp Nybegynder
14. november 2000 - 20:21 #14
jamen, det vil da være hurtigere med en stor scsi disk, med en optimal scsi controller......fremfor at begynde med 2, 3 eller flere diske..
Avatar billede krusell Nybegynder
14. november 2000 - 20:22 #15
Ja ja, det skrev jeg jo også...
Avatar billede morten_b Nybegynder
14. november 2000 - 22:24 #16
SuperPC:
Intel 8086 CPU
256 KB Ram
5 MB HD
Ingen mus
5 1/4\" diskettedrev
Monokrom skærm
Dos-styresystem
Nypris: 23.995 kr.

Jeg har en til salg, hvis nogen er interesserede...
Avatar billede steffen Nybegynder
14. november 2000 - 22:26 #17
Høhø

Windows 2000 med flere skærme er kanon - ingen tvivl om det. Anbefales.

RAID - hvem kan undvære det (jeg kan ikke)? - går da stærkt ud fra at det var det der var tænkt på med de to diske og \"det nye chipsæt\" .. :-)
Avatar billede denboj Nybegynder
14. november 2000 - 22:36 #18
næste gang jeg skifter computer køber jeg sgu en 2.1 GhZ
Avatar billede krusell Nybegynder
14. november 2000 - 23:37 #19
Avatar billede mick_j Nybegynder
16. november 2000 - 10:17 #20
Jeg er enig med krusell. SGI\'s Workstations er uhyggeligt kraftige maskiner. Godt nok ikke det allervildeste CPU-mæssigt (Selvom de fleste kan vel nøjes med en Dual-1Ghz PIII). Men en 266Mhz systembus, 64bit PCI mv. får maskinen op i en anden klasse. Priserne er naturligvis derefter ;)
Avatar billede steffen Nybegynder
16. november 2000 - 11:26 #21
hva\' koster de?
Avatar billede mick_j Nybegynder
16. november 2000 - 12:34 #22
Jeg mener at kunne huske at de ligger fra 40K og (Meget) opefter.
Avatar billede krusell Nybegynder
23. november 2000 - 01:23 #23
Sku vi lukke spørgsmålet?
Tror ikke der kommer så fordelig mange svar ekstra...
Avatar billede twinsen Nybegynder
30. november 2000 - 11:32 #24
inden lukning skal der siges at jeg ville holde på en intel pentium 4 1400 MHz processor. og en GeForce 2 64 mb, tv-out.
og så selvfølgelig lige 4 stk. 75 GB IBM Ultra160 på 5 ms, med en Adaptech rade controller. ALT ANDET PIS UD OVER DISSE ÆNDRINDER PÅ DEN FØRSTE KENSTELLATION AF SPUREPC ER LIR!!
Avatar billede doz Nybegynder
05. januar 2001 - 12:47 #25
SuperPC er legetøj og for folk, som ikke stiller krav.

Køb en PowerMac (DUAL processor) og se verden/SuperPC\'en stå stille mens du pisser derudaf. :)
Avatar billede munkerud Nybegynder
02. juli 2001 - 12:53 #26
Nu har jeg læst spørgsmålet og svarene igennem, så nu vil jeg også gerne give mit på en Super PC, idet det må være en individuelt opfattelse og oplevelse af hvad en sådan kan være, og jeg syntes at min COMMANDORE 64 er lidt af en SUPER PC.
Uanset spørgsmålets karakter så tak for de mange små og gode oplysninger der falder af undervejs :o)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
02. juli 2001 - 12:56 #27
Jeg ville nok vælge GeForce-3 i stedet for Radeon....
Avatar billede johannielsen Nybegynder
02. juli 2001 - 12:56 #28
Desuden, AMGIA 500 RULES!!!