Avatar billede hb5v6 Nybegynder
27. marts 2003 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg har købt en mobil på QXL

Hej eksperter.

Jeg har købt en mobil på www.qxl.dk

Nu skriver de jeg skal sende en mail til ham jeg har købt mobilen af. Hvad skal jeg skrive?

Qxl skriver jeg skal:
Kontakt venligst sælgeren af denne vare via email indenfor 4 dage for at arrangere betaling og give ham dine leveringsdetaljer.

Jeg har aldrig købt på auktion før ;o)

håber i kan hjælpe mig lidt. Evt. fortælle om hvordan i plejer at gøre.. og hvor sikker man kan være på at få varen osv.

mvh

HB5v6
Avatar billede bixen Nybegynder
27. marts 2003 - 14:29 #1
Skriv at du har vundet auktionen på varen.... så sender han dig et kontonummer du skal indsætte pengene på... du skal også sende ham din adresse...
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
27. marts 2003 - 14:31 #2
er det ikke meget smart at have nogle informationer om ham? som sikkerhed.. det er jo på en måde nemt at snyde?
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
27. marts 2003 - 14:53 #3
er der nogle der har prøvet at købe noget på auktion eller dba, over nettet før? Fordi så vil jeg gerne lige høre om det.. i får point ;o)
Avatar billede anne_mette Nybegynder
27. marts 2003 - 15:06 #4
Når du køber på qxl, er risikoen din. Punktum.

Normalt sender sælgeren den første mail og beder dig indsætte beløbet på hans bankkonto.

Nogen form for "sikkerhed" er svær at få. Du kan eventuelt indsætte beløbet med en tekst i stil med "beløbet indsættes under forudsætning af, at betingelser iht. qxl auktion nr. xxxxxx opfyldes". Men hvorvidt det er nogen reel hjælp i en senere tvist vides ikke.

Du kan jo også bede om hans adresse, inden du overfører beløbet (du kan sige, din bank beder om det). Så kan du tjekke ham i Krak - og eventuelt ejendomsvurderingen. Det giver dig ingen garanti for, at du modtager varen i den stand, du forventer - men så ved du i hvert fald, at han er den, han giver sig ud for at være.

Hvis der er tale om større beløb - og I bor i samme landsdel, kan du eventuelt afhente varen hos ham privat.

Jeg går udfra, du har tjekket hans karakterer som sælger.

Pøj pøj.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
27. marts 2003 - 16:52 #5
anne mette > han har ingen karakter som sælger.. han er ny.. Jeg beder om hans adresse.