Avatar billede martingreen Nybegynder
26. marts 2003 - 18:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af filer mellem to pcer

Hej.

jeg har et problem. jeg har en bærbar og en stationær computer hvor jeg skal overføre en hel del filer fra den bærbare til den stationære.

Problemet er at jeg kun kan komme ind på gæstekotoen på min bærbare (pga. af virus der forhindrer mig i at komme ind på administrator brugeren).

Hvordan ´kan jeg overføre via krydskabel eller router så jeg får mine filer over på den stationære computer.
Avatar billede mafio Nybegynder
26. marts 2003 - 18:37 #1
Hvilket OS har du?
Avatar billede martingreen Nybegynder
26. marts 2003 - 18:44 #2
Xp pro på begge
Avatar billede mafio Nybegynder
26. marts 2003 - 18:52 #3
Dit lan virker korrekt? kan de godt se hinanden?

Denne Computer->netværksteder->Lokalt netværk...

kan du se den anden computer er det hermed klaret?
Avatar billede martingreen Nybegynder
26. marts 2003 - 18:56 #4
de kan ikke se hinanden. men jeg går ud fra at mit lan virker. på den bærbare kan jeg ikke ændre ip, det har jeg ikke rettigheder til på gæstekontoen
Avatar billede mafio Nybegynder
26. marts 2003 - 19:04 #5
Kør et virus test, så du kan komme af med alt dit virus..
Avatar billede martingreen Nybegynder
26. marts 2003 - 19:08 #6
har ikke antivirus program på den bærbare. har prøvet at installere Norton antvirus 2002, men har heller ikke rettigheder til det på gæstekontoen..
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2003 - 19:36 #7
http://www.armsved.dk/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownloaddetails&lid=24&ttitle=Adaware

Prøv lige at hente og kør Adaware, måske kan det fjerne "det" som gør at du ikke kan komme på som adm.
Avatar billede martingreen Nybegynder
27. marts 2003 - 14:19 #8
adaware hjælper ikke...

det er en virus det hedder Pinfi eller Parite so mer probelmet..
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2003 - 16:31 #9
Ja du har jo nok lidt af et problem der så. -Vil du ikke formatere din harddisk??  Du kan vel bare kopier det du har liggene som du ikke vil af med. Jeg har 2 gamle 1,7 Gb. harddiske liggene, hvis det kunne hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2003 - 16:48 #10
Hvis jeg var dig ville jeg formatere en gang for alle. Det dur jo ikke det der.
Hvis du har så meget at du ikke vil slette, så køb en ny harddisk og kopier til.(20 gb. 500,-kr.) Derefter formater den "gamle". Og kør så med 2 harddiske bagefter, så har du masser af plads og et godt "nødsystem" i tilfælde af virus igen.
Avatar billede martingreen Nybegynder
28. marts 2003 - 09:53 #11
øh.. har løst probroblemet, men tak for forslagene...