Avatar billede flemming_h Nybegynder
26. marts 2003 - 10:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Logon script virker ikke altid fra en klient mod win2server

Vi køre win200 i et AD. og vores login script virker næsten altid, men til tider virker det bare ikke, der kommer ingen fejl, så køre vi bare \\server\NETLOGON\logon1.bat og så får brugeren de drev han skal bruge,,men hvorfor virker det ikke altid  ???
Håber der er nogen som kan hjælpe...
Avatar billede kdn Nybegynder
26. marts 2003 - 11:11 #1
Hvordan har du defineret dit logonscript mht. drevmapping?
Jeg bruger samme fremgangsmåde, men har aldrig haft problemer.

//kdn
Avatar billede flemming_h Nybegynder
26. marts 2003 - 11:26 #2
Det er slet ikke det der er problemet, når logonscriptet virker kommer der en dos box op så man kan se hvad der sker, men den køre slet ikke logonscriptet..det er som om den slet ikke får fadt i logonscriptet..
Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2003 - 11:33 #3
Du skal prøve at køre dit logonscript fra group policy - det virker.
Hvis du ser i AD Users&comp - properties på domain/OU - group policy
Herunder er der en logon script policy mappe hvor du kan vedhæfte dit script. Det virker altid.
Ved ikke hvorfor dit script på accounten ikke virker altid måske nogle services som ikke er startede, man skal også se selve scriptskærmen når den kører for fejl...er fejlen tilfældig/periodisk?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
26. marts 2003 - 11:37 #4
Har du flere domænecontrollere kan det være AD ikke har fået sync. !
Avatar billede flemming_h Nybegynder
26. marts 2003 - 11:37 #5
Det var en måde jeg ikke kender, og det vil jeg lige prøve,, men hvad så når jeg laver rettelser i scriptet skal jeg så ind og vedhæfte et nyt.. og ja det er tilfældigt/periodisk..
Avatar billede flemming_h Nybegynder
26. marts 2003 - 11:38 #6
tnt..ja jeg har flere server 4 stk. og AD har fået sync.. har testet det...
Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2003 - 11:44 #7
Jamen grouppolicy er w2000servers store force fremfor NT..

Nej du kan frit åbne dit script i grouppolicy. Der kommer en menu frem hvor du bare redigerer som du plejer.
Brugerne får så ændringen ved næste logon.
jvf. grouppolicy i resource kittet. hvis du vælger for hele domain får alle det, du kan vælge at lægge brugere i ouér under domain hvis du ønsker opdeling.
Avatar billede flemming_h Nybegynder
26. marts 2003 - 12:10 #8
Ok. der hvor jeg vedhæfter mit script skulle jeg under " vis Filer " se alle de script der er, men det er tomt,,,??? skal det være det.. ???
Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2003 - 12:15 #9
du kan browse til dit script eller flytte det til mappen logon i grouppolicy. så kan du se det
Avatar billede flemming_h Nybegynder
26. marts 2003 - 12:18 #10
Ok. det ser ud til at virke,,, jeg accepter din løsning og takker for hjælpen..
Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2003 - 12:26 #11
godt så kan du det.....Danny