Avatar billede lars_munk Nybegynder
17. august 1999 - 10:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor vil den ikke brænde

Jeg vil brænde en data skive på 697 mb. Min brænder har bare en underlig idé om at det gider den ikke. På cd-r skiven står der at der er 730 mb på. Jeg har tidligere brændt en audio cd på 696 mb og det ville den godt. Hvordan kan det være? Er der forskel på om det er data eller musik??

Jeg har kun prøvet med Easy Cd creator 3.5.

Min brænder er en 1 uges gammel Yamaha CRW4416E.

Avatar billede lillebror Nybegynder
17. august 1999 - 11:16 #1
har du prøvet med flere forskellige typer cd'er
såsom kodak og sådan for jeg har haft noget nær samme problem og jeg skiftede til et andet mærke cd'er
Avatar billede dres Nybegynder
17. august 1999 - 11:17 #2
Læs i bunden af cden der står sikker 703MB Data og audio filer (waw) bliver lavet om til et andet format når du brænder dem
Avatar billede dres Nybegynder
17. august 1999 - 11:18 #3
Hov hvordan kan der være to svar ?
En 74min audio cd fylder ca 700mb i waw filer
Avatar billede lars_munk Nybegynder
17. august 1999 - 12:45 #4
-lillebror...prøver ar købe kodak senere...

-dres...jaee...gider du uddybe hvad du mener??
Avatar billede rasmusr Nybegynder
17. august 1999 - 15:25 #5
dres > Dig og lillebror har nok svaret på samme tid ;o)

/Rasmus - http://www.skattekisten.cjb.net (PC hjælp)
Avatar billede dres Nybegynder
17. august 1999 - 15:38 #6
jeg købte den anden dag nogle led-cder eller sådan noget i den stil, hvor den stod 730MB men i bunden af cden stod den 703MB data, de 730MB Svare til 80Min
Audio
Avatar billede dres Nybegynder
17. august 1999 - 15:41 #7
Og hvis du kigger på hvordan vindows regne MB ud på, (endskaber) så kig ved siden af, hvor stor dine data er det er den du skal regne med
Avatar billede lars_munk Nybegynder
17. august 1999 - 16:23 #8
ja men burde der ikke kunne være 697 mb på en 703 mb skive?? Hvor meget bruger brændren på at lukke skiven?

Avatar billede lillebror Nybegynder
17. august 1999 - 17:51 #9
i så fald at du skifter mærke og det duer så må point'sne være mine :-)
Avatar billede lars_munk Nybegynder
17. august 1999 - 18:02 #10
lillebror-ja naturligvis!!!
Avatar billede sabine Nybegynder
18. august 1999 - 09:31 #11
det kommer an på regnemetoden
man siger at på en 74 min CD at der kan ligge 656 MB Data og på 80 min at der kan ligge 703 MB, Men det kommer an på
om hvilket program der regner det ud
hvis du bruger Easy creater så er det de tal jeg lige har skrevet du skal regne med

sabine
Avatar billede sabine Nybegynder
18. august 1999 - 12:09 #12
Der kan så lige tilføjes at det kommer
helt an på hvor menge blocks der er på dine cdér f.eks siste år kunne man købe cdér med et meget højt antal blocks men i år er det antal faldet meget.
Hvis den data du vil brænde fylder mere end det antal blocks du har på din cd JA så kan du selv gætte dig til resten
(Så er der ikke plads)
Avatar billede chromatiq Nybegynder
18. august 1999 - 12:46 #13
Din Yamaha supporter sikkert også oversize burning, men det kræver at softwaren gør det... Prøv med CDRWin fra www.goldenhawk.com.. det kan være Adaptec Easy CD Creator der er underlig (prøv at upgrade til rev. c)

./cq
Avatar billede lars_munk Nybegynder
18. august 1999 - 22:56 #14
problemet er løst...

Admin- kan spørgsmålet slettes???
Avatar billede dres Nybegynder
19. august 1999 - 08:18 #15
Hvordan løste du det ?
Avatar billede lars_munk Nybegynder
19. august 1999 - 17:19 #16
jeg brugte nero-preferencer og så satte jeg bare yellow og red marker op til 79.59.0...det betaler sig at prøve sig frem...
Avatar billede lars_munk Nybegynder
28. august 1999 - 14:12 #17
...endelig...