Avatar billede dennism Nybegynder
25. marts 2003 - 19:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Link til andres lysfiler...

Jeg sidder og arbejder på http://www.musikchart.dk.

Prøv at kigge her:
http://www.anrhit.dk/musik/hitcheck/liste.asp?station=aal&forceWeek=13

Som I kan se, så har denne Nordjyske radiokanal en lille lydfil til en masse sange.. Er det lovligt at jeg på min side linker til disse filer, eller at jeg evt. kopierer dem over på min webserver?
Avatar billede mcdoggie Nybegynder
25. marts 2003 - 21:04 #1
hvis det skal være rigtigt skal du have skriftlig tilladelse fra dem du kopierer fra... så prøv at tage kontakt med dem over email, og se hvad de siger. De har 100 pro cent rettigheder til deres ting de uploader på evt. HP osv...  sig til hvis der er andet..
Avatar billede raffar Juniormester
25. marts 2003 - 21:12 #2
Jeg ville mene at du kunne linke til dem såfremt du viser dem som kilde. Det er ikke lovligt lægge deres filer på din server uden at du har fået lov. Er du i tvivl kunne du spørge deres webmaster e.l. på deres e-mail kontakt@radioanr.dk eller via kontaktformen på denne side http://www.anrhit.dk/kontakt.asp
Avatar billede jensb Nybegynder
26. marts 2003 - 12:29 #3
Uanset om det er lovligt eller ej, så vil det være ekstremt dårlig opførsel at linke direkte til filerne fra din side. Tænk på hvormeget trafik din side vil bruge på deres server, uden at de får noget ud af det.

Det er generelt en rigtig dårlig vane folk har med at linke direkte til ting på andres hjemmesider. For mange webmastere vil det simpelthen koste dem penge, fordi de betaler for trafikken, og dermed vil det koste dem en formue hvis du fra din side linker direkte til deres server.

Så man bør altid spørge om lov.
Avatar billede dennism Nybegynder
26. marts 2003 - 14:19 #4
Har jeg selv mulighed for at lave disse lydfiler?
Avatar billede raffar Juniormester
27. marts 2003 - 01:54 #5
Du kunne altid spørge ANR hvordan de har opnået retten til at lave disse filer, samt at lægge dem ud på nettet.
De har måske ikke noget i mod at du henter filerne til din server imod at du reklamerer/henviser til dem. Det skalder vel ikke at prøve.
Personligt ville jeg gribe 'knoglen' og ringe til dem. Så har du bedre følelse af situationen... e-mail kan altid bruges i de videre forløb.
Held og lykke