Avatar billede e-skape Nybegynder
25. marts 2003 - 17:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Norton Antivirus fylder helt vildt!!

Halløjsa

Jeg er begyndt at lide lidt af pladsmangel på mit c: så jeg kiggede lidt rundt om der var noget der fyldte unødigt...
Jeg har fundet ud af at Norton Antivirus' virusdef's mappe i
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\VirusDefs
fylder næsten 5 GB!!
DET kan sq ikke være rigtigt...
Der er en del mapper med "tmp" i navnet, men det er egenligt ikke dem der fylder...
Derimod er der 4 mapper med navneformat i stil med "20020823.004" de hver fylder omkring 1½ GB!
Hvad kan jeg gøre... kan jeg slette noget? Eller kan jeg gøre det via NAV's user interface?

Tak på forhånd :)
//eSKape
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. marts 2003 - 18:30 #1
Nej det er helt galt. Så lige hvad min fyldte og det var 26,9 mb for virus def.

Tjek lige for virus på http://www.pandasoftware.com/activescan/

Derefter skal vi have afinstalleret dit Norton korrekt.

Gå i tilføj/fjern program
Vælg Norton Antivirus
Det er ikke alt som bliver fjernet, så resten skal foregå manuelt.

Gå i start
Kør
Skriv: regedit - ok
Rediger - søg
Skriv: Norton
Find næste
Delete det den finder
Find næste (f3)
Delete det den finder
f3  - delete indtil den ikke kan finde mere

Geninstaller Norton
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. marts 2003 - 18:33 #2
Selve de 3 mapper som begynder med 200xxxxxxx fylder hos mig alt i alt kun 19,75 mb.
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2003 - 19:13 #3
Det tyder på at du har downloadet noget med virus i, men så forsat med at downloade, så på den måde sætte dem i karantæne (har prøvet det, så løber man hurtigt tør for plads.)
Avatar billede e-skape Nybegynder
25. marts 2003 - 19:52 #4
kenp - Hvad gjorde du så?
aovergaard - Jeg takker..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. marts 2003 - 20:33 #5
Jamen det første du skal gøre er at onlinescanne på den adr. som du har fået.
Det næste er at afinstallere Norton
Det sidste er geninstallere NOrton

En lille ting som sikkert er en god ide inden afinstallation er nok at fjerne alle de virus som ligger i karantæne. Ved ikke om det har betydning, så for en sikkerheds skyld.
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2003 - 20:33 #6
stoppe AL download, genstartede maskinen (kunne lige lade sig gøre, og fjernede alle TEMP filer fra min antivirus program) så fik jeg min diskplad tilbage (de der 3 mapper skal tømmes) hvis du starter den op i fejlsikret tilstand, og når du er kommet ind, skal du stoppe din antivirus, tømme mapperne og så starte din antivirus igen og lave en FULD scan.
Avatar billede e-skape Nybegynder
27. marts 2003 - 15:53 #7
Hmm..
Jeg kørte den der onlinescan, fandt 5 stk...:

W97M/Marker.AO      Disinfected  Mailbox\Inbox[DANSKUNDERVISNING AF TOSPROGEDE.doc]
W32/Disemboweler    Disinfected  Mailbox\Inbox[CFGWIZ32.EXE]
W32/Disemboweler    Disinfected  Mailbox\Inbox[UNREGASF.EXE]
W32/Disemboweler    Disinfected  Mailbox\Trash[CFGWIZ32.EXE]
W32/Disemboweler    Disinfected  Mailbox\Trash[UNREGASF.EXE]

Jeg tømte 3 af NAVmapperne, på nær den nyeste (Det er et datoformat, mappenavnet)
Genstartede.. Det ku NAV dog ikke li, så den blev uninstalled, og regedit blev udluset..
Ny NAV ind og hente antivirus ting.. og så virker det jo igen :)
Og fylder knapt så meget.. 5 GB VAR nu lige i underkanten...

kenp - smider du et svar? Du har jo trods alt også tlibydet dit, selvom det var aovergaars svar der hjalp mig.. :)

//eSKape
Avatar billede kenp Novice
27. marts 2003 - 16:00 #8
nej nej bare lad aovergaard få point, det var jo ham som hjalp dig, så skal jeg ikke have point.
Avatar billede e-skape Nybegynder
27. marts 2003 - 16:22 #9
oki doki :)

Hermed givet, med tak for hjælpen :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. marts 2003 - 18:04 #10
Jamen så takker jeg for point:) og velbekommen