Avatar billede mafio Nybegynder
25. marts 2003 - 15:06 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Køb af 25 pc ?

Jeg har en kammi som skal til at have en netcafe. Så der skal jo købes nogle pc er, og han har fået et tilbud fra Dell, ved køb af 25 pc er. Specs.

Skærm 19: Dell flatscreen m992
Graffikkort: Ati Radeon 9700tx 128ram
Hardisk: 60gb 7200Rpm. cache 2mb, 8,5ms
Ram: 512 ddr 333mhz (2700ddr)
processor: 2.4ghz 533fsb
Bundkort: Dell private?? (det blev da sagt)

software: Xp home edition, work 6.0 og 3års dell support + 3mdr. NAV (prøve)

Ps: Ram, hardisk, graffikkort. fik jeg ikke mærkerne på, da sælgeren sagde at det var noget deres ingeniør skulle teste.. altså de skulle finde den bedste sammenhæng af delene, så fik jeg også at vide, de også kørte benchmark test?

Det jeg ville høre er, hvordan synes i det ser ud?  Er det fremtidsikret? kan det godt passe til en netcafe? evt. nogle ændringer?  Hvor mager synes i de omtalte pc er må koste pr. stk ved køb af 25stk?
Avatar billede mafio Nybegynder
25. marts 2003 - 15:22 #1
Nogen tilstede??
Avatar billede speed.up Nybegynder
25. marts 2003 - 15:23 #2
hvad med lydkort?
Avatar billede mafio Nybegynder
25. marts 2003 - 15:25 #3
ja godt spørsmål, det fik jeg så ikke med..
Men hvis vi nu siger det er et standard lydkort, hvad synes du prisen må være pr. stk ?
Avatar billede hcars Novice
25. marts 2003 - 15:31 #4
LEJ
Hvis jeg skulle åbne netcafe, ville jeg ikke drømme om at købe grejet.
Kunderne sådan et sted vil hele tiden forlange det nyeste og hurtigste, så LEJ
Avatar billede mafio Nybegynder
25. marts 2003 - 15:38 #5
Ja, har fået tilbuddet om at leje deres udstyr men det har også været en overvejelse.. men prisen bliver også mega.. men muligheden er at man kan leje deres udstyr i 3 år gennem leasy, derefter kan man betale et meget lille beløb så det bliver ens egen... Jeg kan ikke se fordelen i at leje pc, nu når du skriver at kunderne vil have det hurtigste heletiden, ingen fordel i mine øjne når man vil eje pc erne til sidts?..
Så skal man jo starte forfra heletiden med de 3 år.. eller hvad?
Avatar billede trashmus Nybegynder
25. marts 2003 - 15:42 #6
Jeg ville går efter en normal skærm men ffs lej det.
pris: 12-13K

ps. speed.up, lydkort er nok et Soundblaster Live 5.1.
Avatar billede mafio Nybegynder
25. marts 2003 - 15:48 #7
12-13 tusind pr. stk?? er det ikke meget??
Tilbuddet lyder: total 212500kr excl moms. Pr stk uden moms 8500kr??
Avatar billede trashmus Nybegynder
25. marts 2003 - 16:02 #8
Måske mig som har kigget forkert.
Men pas nu på.
"Ps: Ram, hardisk, graffikkort. fik jeg ikke mærkerne på, da sælgeren sagde at det var noget deres ingeniør skulle teste" <- Hardwaren kan laves om så Dell score flere penge.

Hvilken model snakker vi om ? Dimension XXXX
Avatar billede mafio Nybegynder
25. marts 2003 - 16:24 #9
Jeg tror det er dimension, min nære ven eller familie medlem har fået en snak med dell, så han kontaktede mig om hvordan jeg synes det så ud efter min mening synes jeg selv det måske er lidt i overkanten, men med 3 år support og software osv. så er det måske fint, men hvis jeg nu boede i nærheden af ham ville det være noget helt andet, men desværre der er langt afstand mellem mig og ham..
Hvad ville i råde jeg/vi skal gøre nu?
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
25. marts 2003 - 17:38 #10
jeg syntes, det lyder total nice!! :D

Hvor ligger netcafe'en, jeg må derhen!!
Avatar billede trashmus Nybegynder
25. marts 2003 - 17:43 #11
mafio

Dell er et god køb men smid din kammi ind på www.dell.dk og der sætte PC'en sammen ud fra det som han har fået tilbud på. Prisen på tilbudet skal ligge ca 2000 kr per stk. (eller mere) under det som han finde på dell.dk
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
25. marts 2003 - 17:45 #12
2000kr. pr.stk. der er jo ingen ting
Avatar billede mafio Nybegynder
25. marts 2003 - 18:03 #13
nk bitch ->Hvidovre
trashmus -> oki prøver lige inde fra www.dell.dk og ser hvor meget rabat han egenlig får... i høre nærmere fra mig...
Avatar billede mcdoggie Nybegynder
25. marts 2003 - 22:40 #14
8500 .- per stk er måske lidt dyrt i forhold til det er 25 stk der købes, men Dell laver kvalitets produkter. Du skal ikke være nervøs for de Ram de putter i maskinen, for det plejer at være Kingston ram, disse ram plejer bare af navn at være garanti for kvalitet nok i sig selv! men overvej om i kan få det til 8000. og det grafikkort der er i er ganske udmærket! og ja der er fremtid i compen. De 2.4 giga kommer til at række i ganske lang tid endnu, og det grafikkort der er i understøtter directX 9.x som et af de første kort. Det kommer til at være gode comps. oven i det, har de også gode bundkort, de formår at udnytte FBS'en på 533 mhz. pentium 4 processorer har faktisk også en skide god L2 cache, som ligger på 512 (i modsætning til amd processorer som "kun" har 256 kb) dette giver endnu mere stabil ydelse. som førstehåndsintryk ser tilbudet ok fornuftigt ud, men husk nu på at det er mange pc'er de 25 stk, så kig jer lige omkring fra andre forhandlere først, efter en lignende konfiguration af pc'er.
Avatar billede mcdoggie Nybegynder
25. marts 2003 - 22:46 #15
forresten, så det at de tester computerne er ganske udmærket, den benchmark test de udfører (hvis det er benchmark 2001 SE) så burde tallet for en god comp ligge et sted i mellem 11000 og 14000, ligger det der, er det en god comp med fremtid i et godt stykke endnu. jeg ville godt give over 10k for sådan en comp. (hvis jeg da havde 10k :D ). sig endelig til hvis der er yderligere ting der skal opklares.
Avatar billede mcdoggie Nybegynder
25. marts 2003 - 22:53 #16
hehe, mig igen :D .  Men jeg har lige været inde på www.Edbpriser.dk for at se en processor og Ram konfig af en pc som ligner din. (Ram og procesoren er sammen med grafikkort alt for ydelsen hd og andet er ikke lige så vigtigt). okay, jeg fandt en pc med 17" skærm, 2.533 giga p4 processor 512 ddr pc2700, 40 giga hd, og et grafikkort 64 mb gforce 4 mx440: ca 7000 kr.  Dermed vil jeg gerne lige sige, at grafikkortet er ikke lige så fedt som det du har tilbud på der, og der er større hd på Dells tilbud, og faktisk er det allround bedre fra Dell, bortset fra procesoren som er skaldede 133 mhZ langsomere... alt i alt, ville jeg faktisk hælde mere og mere til det tilbud i har fået! overvej det kraftigt, og snak med andre forhandlere, og se om de kan matche det, og skære over 1000 kr af i forhold til Dells pris!!! ellers konklusion: Dell ownZ lige her.
Avatar billede mafio Nybegynder
26. marts 2003 - 12:45 #17
mcdoggie-> synes du der skal nogle ændringer på? altså om noget skal skiftes ud med noget andet...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2003 - 12:47 #18
grafikkort 64 mb gforce 4 mx440 <- til en spillemaskine i en netcafé? - nej vel... læg kr 1000,- oveni for et brugbar grafikkort. :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2003 - 12:48 #19
Jeg giver mcdoggie helt ret i at Dell'erne slet ikke er et dårligt tilbud. Slet ikke når man tager i betragtning, at der vel er ONSITE service på maskinerne. Dvs. der står en Dell tekniker på lokationen inden for x antal timer, når noget går galt :)
Avatar billede mafio Nybegynder
26. marts 2003 - 14:52 #20
nonoq-> LOL... "grafikkort 64mb geforce 4 mx440", hvor har du det fra ?? når der er tale om et Ati Radeon 9700tx 128ram
Det er vel noget i retning af denne: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017896
Avatar billede mafio Nybegynder
26. marts 2003 - 18:44 #21
Ellers tak for jeres hjælp, men helt ærlig så er jeg ikke blevet klogere:)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2003 - 18:50 #22
:)
Avatar billede mcdoggie Nybegynder
26. marts 2003 - 19:19 #23
mafio... vedrørende evt. ændringer, så skulle det være sådan at vil i være helti sikre på fremtiden de næste 1 måske 2 år, så skulle i have en p4 processor med 3.06 ghz. Denne har i modsætning til de andre processorer hyperthreading, det er noget for fremtiden.  Igen det er bare noget ekstra kælende detalje for ydelsen og stabiliteten, men ellers ville jeg g så langt og sige det er nogle kanon maskiner.  de er langt fra uden fremtid, som virker til at være din største bekymring.  igen, sig til hvis der er andet der skulle være af interesse.
Avatar billede mcdoggie Nybegynder
26. marts 2003 - 19:27 #24
og lydkort har jeg lagt mærke til var et emne, men jeg vville nu ikke bekymre mig, for jeg har set på Dell's hjemmeside at det er et 5.1 kort der sidder i,  jeg mener faktisk det var fra creative (verdens førende lyd -fabrikanter). Så til det formål som jo er en netcafe, som jo så hovedsageligt retter sig mod spil, er der ingen tvivl om at det er nogle gode maskiner! Spørg endeligt til!  og igen, nej jeg ville ikke lave noget om på de maskiner (måske opgraderer grafikkortet til ATI Radeon 9700 pro, istedet for tx) Men stadig lækkerT.