Avatar billede xhofa Nybegynder
14. november 2000 - 11:32 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Win ME skumler!!!!

Jeg har lige installeret win me på min computer!!!
før jeg formaterede lavede jeg backup på en anden computer!!!
Da jeg så hentede alle tingene tilbage igen er der kommet fejl i alle filerne!!!
Dette er ikke kun sket for mig men også en anden kammerat der har installeret win me.

er der nogen der kan hjælpe mig????????
Avatar billede lojmann Nybegynder
14. november 2000 - 11:34 #1
Hvad snakker du om?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. november 2000 - 11:34 #2
hvilken type backup??
Avatar billede xhofa Nybegynder
14. november 2000 - 11:36 #3
alle mine filer!!
såsom .exe .zip .jpg .doc
det jeg ville spørge om var om der var nogen der vidste hvorfor den lavede fejl i filerne!!!

Xhofa
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. november 2000 - 11:38 #4
Hvordan har du backet dem op???
Avatar billede xhofa Nybegynder
14. november 2000 - 11:40 #5
bare lagt dem ganske normalt over på en anden pc via BNC kabel!!!

Xhofa
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2000 - 11:45 #6
Underligt så og sige alle programmer og dataer fra tidligere OS win95 bruger jeg forsat på den PC som nu køre windows ME. Hvis du har lavet backup med windows egen backup rutiner, ja så undre det mig ikke. De kan ikke engang samarbejde fra windows 95 til 98. Så er der kun en ting at gøre at geninstallere det gamle system og få bakckup retur på PC\'eren. Inden dsa vil jeg foreslå dig at dele din harddisk op så du for en partition til Data m.v. Der lægger du så dine dat m.v. op efter du har fået dem genskabt i det gamle system. Du må maximalt Zippe disse oplysninger, hvis du vil spare på pladsen.

Så er det igang igen  med installation af windows ME. Herefter skulle der være gode chancer for at det lykkeds. Eller må du sige til hvis der er noget du er i tvivl om.

Der skulle ikke være problemer med at overføre filer fra et gl. windows 95/98 til Me eller for den sags skyld omvendt.

Jeg har foretaget flytning et hel program fra ME til windows 95 uden problemer ved hjælp af Clean Sweep.

Avatar billede handmade Nybegynder
14. november 2000 - 11:46 #7
Du skal nok lige køre en viruscheck
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2000 - 11:53 #8
Men du ikke regne med at kunne flytte et program ved kun at flytte mappen med programmet også færdig. Det vil give fejl, da programmerne mange gange har filer liggende i windows mappen, som de skal bruge for at køre. Så hvis det er den måde du har flyttet på så er det sket for stedse, da du vel ikke længer har selve windows mappen fra det gl. system længere.
Norton Clean Sweep, som jeg bruger til at flytte programmer med sørger for at tage filene med fr windows mappen. Slette og flytte ved blot at tage selve programmappen med , det kan man altså ikke altid gøre med held.

Programmer skal installleres under windows Me de kan ikke bare flyttes ind. Du for problemer med registreringsdatabasen under windows ME. Me Tror ikke disse programmer findes, også kan de ikke afvikles.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2000 - 11:56 #9
Filerne er ikke registreret under windows ME Det er en hel gal måde at flytte programmer på. Data kan du håndtere på den måde. Du kan måske redde det ved at installere programmerne under windows Me. Normalt beholder de evt. data selv om man foretager en geninstallation på den måde.
Avatar billede jimsim Nybegynder
14. november 2000 - 12:03 #10
Fejl...hvilken fejl får du, hvad står der, kan filerne ikke indlæses?? eller...
Mærkeligt at du ikke kan indlæse dine jpeg filer. (ö)
Er backup\'en på ét drev/partion, kan der være fejl på drevet/partionen... hvad siger en scandisk??
Anyway hvilken fejl-besked får du?
Avatar billede milo Nybegynder
14. november 2000 - 12:13 #11
Jeg har prøvet at fx zip filer blir korrupte efter man har flyttet dem frem og tilbage over LAN... så vidt jeg ved kan man ikke gøre noget for at reparere de ødelagte filer...
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2000 - 13:20 #12
I mangler de filer til programmet som lå i den gamle windowsmappe. ;o)
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2000 - 13:21 #13
Og endvider kan man ikke blot køre systemfiler fra gl. system til nyere system uden det giver ged. Har i prøvet at geninstallere et af disse programmer som giver fejl?
Avatar billede jimsim Nybegynder
14. november 2000 - 15:05 #14
kharder, hva\'så med hans jpeg-filer... det kommer jo ikke an på hans systemfiler.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2000 - 15:53 #15
Nej, men det er også progrogrammerne jeg har kommenteret hvereken Jpg eller doc har noget med det at gøre. Her heller jeg mere til noget med en meget gl. version af de programmer som har lavet dem. Kan de åbenes på den PC, som de er lagt over på midlertidig?
Avatar billede -rayman- Nybegynder
14. november 2000 - 21:18 #16
Jeg er den af Xhofas venner som har det samme problem, og her er kort fortalt hvad der er i vejen:
- inden formatering lægger jeg install-filer til mine programmer over på en anden comp.
- efter format henter jeg dem igen, men Win Me laver en lille smule om på filerne når jeg henter dem tilbage og derved er der ingen af de programmer der virker. Win Me lægger et par ekstra bits ind i alle filer og overskriver derved noget af den information der ligger i filerne allerede. Den gør det samme ved billeder osv.

Det er meget mærkeligt, og mit Win Me gør det også meget når jeg installerer fra cd.

.....og det er ikke virus, for det har jeg checket for.

Har i nogen ideer til hvad der kan være i vejen?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 01:00 #17
Install-filer = de filer du har downloadet som indeholder hele programmet?
Avatar billede lazac Nybegynder
15. november 2000 - 10:50 #18
Kan det mon være noget med lange filnavne, FAT16 og FAT32?
Avatar billede -rayman- Nybegynder
15. november 2000 - 11:09 #19
Ja install-filer er de installationsfiler jeg har hentet fra nettet, f. eks. directx, drivere til mit grafikkort, osv.

Jeg havde win 98 installeret før, men jeg ved ikke hvilken fat formatering jeg havde før. Kan der være problemer med fat formatering fra fat 16 til 32, hvilket vil sige at jeg i fremtiden kun burde kunne hente fra folk der har fat 32 formateret. Det lyder mærkeligt!
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 12:45 #20
Windows ME kan ikke forstå Fat 16
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 12:47 #21
Mystisk.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 12:52 #22
Det må være måden der flyttes rundt på tingende, for jeg har ikke oplevet problemet og har konveteret fra windows 95 direkte til windows ME uden problemer i den retning. Har også installeret de samme programmer igen som der kørte under windows 95 , endda også programmer til genvejsoperationer. Har også haft held med at installere driver fra windows 95 til woodoo 1 kort og fået til at virke.

Kan de filer som der tales om ikke åbnes på backup pc\'eren?
Avatar billede lazac Nybegynder
15. november 2000 - 16:11 #23
Er det alle filer der er defekte eller er det kun filer der overskrider 8.3-reglen for filnavne?
Jeg ved at måden lange navne oversættes til korte, er forskellig i hhv. Windows 9x og NT. Om dette osse gælder for Windows ME og 2000 ved jeg ikke, men jeg kunne godt forestille mig det.
Avatar billede -rayman- Nybegynder
16. november 2000 - 12:51 #24
Nej det har ikke noget med filnavnene at gøre, for icq2000a.exe virker heller ikke.
Avatar billede handmade Nybegynder
16. november 2000 - 13:59 #25
Du har stensikkert virus ud fra de oplysninger her.
Du må simpelthen i gang med alle de virusprogs du kan finde incl. evt online viruscheck hos www.housecall eller lignende.
Når du har prøvet så meget andet, så må selv den mest ulogiske løsning være den rigtige :-))
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2000 - 14:47 #26
Icq2000a.exe skal heller ikke virke mere, der er kommet ny version.
Avatar billede lrj Nybegynder
20. november 2000 - 18:52 #27
Jeg har selv haft problemer af samme type. Sikr dig at du kører med de rigtige drivere til dit netkort, for det kan godt være det der laver fejl i mine filer. Da jeg kørt med den driver windows foreslog til mit Vegas netkort fik jeg fejl i alle filer jeg overførte for ca. hver mb. Og det er jo temmelig ubrugeligt.

Så prøv at installere de originale drivere der fulgte med netkortet, og check at filerne er okay på din kammerats pc.
Avatar billede lrj Nybegynder
19. maj 2001 - 20:33 #28
Intet virkede?
Avatar billede -rayman- Nybegynder
20. maj 2001 - 12:08 #29
Nej......jeg havde prøvet alt det selv....
Jeg installerede de originale netkorts-drivere = virkede ikke
Jeg prøvede med windows\' egne drivere = virkede ikke
Jeg hentede nye drivere online = virkede ikke

Til sidst gav jeg op og installerede Win98 igen.
Avatar billede xhofa Nybegynder
08. oktober 2001 - 12:32 #30
nice...eller hvad?