Avatar billede pri Nybegynder
25. marts 2003 - 13:39 Der er 16 kommentarer

DTS Packages giver fejl pga manglende dtsClient installation

Jeg har et lille program som skal kunne starte forskellige DTS jobs. Jeg kan bare ikke få det til at køre uden at der kommer en aktivX fejl som sker når jeg laver en instans af dts. Hvad skal der installeres på klienten for at det kan køre. Under installationen blev kopieret en dtspkg.dll med, men det er åbenbart ikke nok???
Avatar billede krsk Nybegynder
25. marts 2003 - 14:42 #1
På den maskine hvor du kører dit program ligger der DTSRUN.exe ? og i såfald er den lagt i som en miljøvariable eller peger koden rigtigt på den?
Avatar billede pri Nybegynder
25. marts 2003 - 15:03 #2
Jeg har ikke kopieret DTSrun nogen steder hen. Jeg regnede med at det var nok med dll-filen.
Jeg vender tilbage i morgen
Avatar billede krsk Nybegynder
25. marts 2003 - 15:31 #3
oki doki :-)
Avatar billede pri Nybegynder
26. marts 2003 - 07:34 #4
Hvordan registrere jeg DTSRun som miljøvariabel?
Avatar billede krsk Nybegynder
26. marts 2003 - 09:52 #5
Givet at du har win2k gør du følgende:

Åben egenskaber for "my computer" -> Gå i avanceret og vælg miljøvariable.

Så opretter du den der...alt afhængig af hvad den skal bruges til kan du vælge at lave en som kun virker for dig og en som virker for alle (Systemvariable).

Hvis det er et andet styresystem så er det formodenligt meget det sammme, men kan ikke lige huske det.
Avatar billede pri Nybegynder
26. marts 2003 - 10:13 #6
Jeg kan ikke bare kopiere DTSRUN. Der har referencer til andre dll's
Avatar billede krsk Nybegynder
26. marts 2003 - 11:33 #7
Du må også være mere specifik hvad det program er - er det noget en eller udvikler på dit arbejde har lavet er det lidt svært at gætte hvordan det arbejder...Har du MS SQL server klient? - I såfald prøv at installere det på den maskine du skal kører programmet fra...Uden at være skarp DLL kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke kan kopiere DTSRUN.exe...Har du prøvet at kopiere den over og så bare køre den manuelt fra DOS?
Avatar billede pri Nybegynder
26. marts 2003 - 11:42 #8
Jeg har selv lavet et VBprogram:
            Dim dtsp2 As New DTS.Package
            dtsp2.LoadFromSQLServer _
            ServerName:=SQLServer, _
            ServerUserName:=gsUser, _
            ServerPassword:=Login, _
            PackageName:="Opdater Label access 2000"
            dtsp2.Execute
Herefter laver jeg et installationsprogram med "Package and deployment wizard"
Heri er dtspkg.dll filen inkluderet. MEN lige så snart jeg laver "Dim dtsp2 As New DTS.Package" kommer min fejl.
På min udviklingsmakine er hele SQL pakken installeret, men det ønsker jeg ikke på de klientmaskiner som skal køre mit program.
Avatar billede pri Nybegynder
26. marts 2003 - 11:43 #9
Det fungerer på min udviklingsmaskine, men den har som sagt også alt installeret.
Avatar billede krsk Nybegynder
26. marts 2003 - 12:07 #10
Har du registreret din DLL ?
Avatar billede krsk Nybegynder
26. marts 2003 - 12:11 #11
Du stiller dig i samme folder som dll'en (dtspkg)

og kører dette: REGSVR32 dtspkg (fra dos)

Så skulle den gerne sige: "DLLRegisterServer in dtspkg completed"

Spørgsmålet er bare om dette kun virker på en maskine hvor der er installeret SQl server...eller om det kun er i version 7 - Men prøv :-)
Avatar billede pri Nybegynder
26. marts 2003 - 13:03 #12
Filen er registreret. Jeg kan ihvertfald finde den i regdb'en
Avatar billede pri Nybegynder
27. marts 2003 - 07:33 #13
Jeg har desværre lige fundet følgende:

Creating DTS Packages in Visual Basic
"You need to install the SQL Server client cools on the computers on which the packages are to be run"
Så jeg bliver åbenbart nød til at installere hele klienten på PC'en.
Avatar billede krsk Nybegynder
27. marts 2003 - 10:16 #14
Trist :-( men hvorfor laver du ikke en web service istedet for som du så kan kalde fra klienten?

Det ville være nemt og så skal du ikke distribuere noget.
Avatar billede pri Nybegynder
27. marts 2003 - 10:40 #15
Jeg har ikke kendskab til web services. Har problemer med at få nok tid, derfor roder jeg også stadig med VB6.0 og ikke .NET
Avatar billede krsk Nybegynder
27. marts 2003 - 10:42 #16
nå ikke den slags service...blot en asp side :-) det vil du ikke have problemer med når du kan VB