Avatar billede muleen Nybegynder
25. marts 2003 - 13:24 Der er 10 kommentarer

ASP: hvis id=32 i et tag så henter den ID 32 i access database...

Ja spørgsmålet siger sig selv altså hvis en adressen er default.asp?id=32 så går den ind og henter id fra en access database ???

//marcus
Avatar billede keysersoze Guru
25. marts 2003 - 13:41 #1
SELECT * FROM dintabel WHERE id = " & request.querystring("id")

... hvis jeg har forstået dig korrekt
Avatar billede muleen Nybegynder
25. marts 2003 - 13:46 #2
jeg prøver lige om se om det virker....
Avatar billede muleen Nybegynder
25. marts 2003 - 14:29 #3
keysersoze > jeg skriver dette men den dur stadig ikke...!

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("../../database/cms_zoon.mdb")
strSQL = "SELECT * FROM ny_side WHERE id = request.querystring('id')"
set rs = Conn.execute(strSQL)

if rs.EOF then
Response.write "&nbsp;"
else
Do Until rs.EOF
%>
Avatar billede oasen Nybegynder
25. marts 2003 - 14:31 #4
strSQL = "SELECT * FROM ny_side WHERE id = " & request.querystring("id")
Avatar billede muleen Nybegynder
25. marts 2003 - 14:36 #5
ja den virker ikke jeg skriver f.eks. <%=Request("hilsen")%> i dokumentet, men den viser ikke noget.....! hvorfor ???

//muleen
Avatar billede oasen Nybegynder
25. marts 2003 - 14:58 #6
Virker ikke? Hvilken fejl får du?
Avatar billede muleen Nybegynder
25. marts 2003 - 15:01 #7
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'Id ='.

default.asp, line 168
Avatar billede muleen Nybegynder
25. marts 2003 - 15:02 #8
det skriver den hvis der igen værdi er i adresselinien
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. marts 2003 - 15:09 #9
'StandardVaerdi er hvis id ikke er angivet i url parameter, så tager den første record således at du ingen fejl får

Dim rs_ColParam
rs_ColParam = "StandardVaerdi"
If (Request("EmptyValue") <> "") Then
  rs__ColParam = Request("EmptyValue")
End If

strSQL = "SELECT * FROM ny_side WHERE id = " + Replace(rs__ColParam, "'", "''") + " ORDER BY id ASC"
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. marts 2003 - 15:21 #10
Hovsa - mine underscores "_" skal lige matche hinanden :)