Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
14. november 2000 - 10:41 Der er 14 kommentarer

Formmail til fax

Er der ikke et klog hoved som kan hjælpe mig med et stort problem. Jeg er ved at lave en site for et lille firma som ikke er opkoblet på internettet. Der skulle gerne kunne lade sig gøre at udfylde en normai formmail - men de indtastede oplysninger skal kunne sendes til en telefax!!!!!!!!!!!

Kan dette lade sig gøre, og er der en der kan hjælpe mig med et script der kan dette???

Jeg har her kun afsta 60 point, men er villig til at afsætte mange flere.
Avatar billede jw Nybegynder
14. november 2000 - 10:48 #1
Umiddelbart tror jeg du skal tilmelde dem til et af de firmaer der leverer den service. Men jeg mener ikke der er nogen gratis-servicer i danmark til dette.

Hvis ikke det villevære lettere at koble dem på internettet, og hvis de er meget lidt online, så lave en advice til mobilen.

Men jeg lytter da spændt med om nogen kender en lettere løsning.

/jw
Avatar billede jens Nybegynder
14. november 2000 - 10:55 #2
Måske kan du bruge det her:

http://www.viborgnet.dk/produkter/faxservice.html

Jens
Avatar billede jw Nybegynder
14. november 2000 - 10:57 #3

De er vist dette du skal bruge:
http://goldenplanet.dk/email-til-fax.htm
/jw
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. november 2000 - 10:59 #4
Du skal havde fat i et \"program\" der kan lave dette..

Eller der findes vist et enkelt komponemt af en eller anden form.

Ellers skal du/udbyder havde adgang via faxmodem ting så kan det laves
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. november 2000 - 11:00 #5
men kender pt. kun Viborgnet der benytter det også ved jeg at vi selv er igang med at få det op..
Avatar billede borge Nybegynder
14. november 2000 - 12:30 #6
Din \"udbyder\" må ha en faxgateway. Dette er iallefall ganske vanlig for \"udbydere\" i Norge.

De finnes flere programmer som gjør dette f.eks. Netcloak.

Børge
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. november 2000 - 12:34 #7
borge>> Tror ikke det er det i Danmark..  Mener jeg ikke..
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
14. november 2000 - 12:38 #8
http://www.netcoders.dk/download.asp?submode=showparent&parent_id=17

liger der en ASPFax til download, jeg har ikke afprøvet den endnu, men mon ikke det er hvad du leder efter. ?

//john
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
14. november 2000 - 12:41 #9
john>> Det program som du omtaler har jeg prøvet at downloade, men det kan jeg ikke få til at virke. Jeg tror at det skal ligge på webhotellet
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
14. november 2000 - 13:25 #10
Som sagt, jeg har ikke afprøvet den endnu, men jeg kigger på det når jeg får fri fra arbejde om en ½ times tid.

//john
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
14. november 2000 - 13:27 #11
John>> OK kan du så ikke evt. maile mig på min hjemme mail mpk@email.dk
Avatar billede dkjohn Nybegynder
14. november 2000 - 22:51 #12
Har kigget på det nu, og ja det skal ligge på webserveren, så medmindre du kan overtale din ISP til at investere i Protofax server, bliver du nok nødt til at benytte dig af fx. goldenplanet.dk

//john
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. november 2000 - 22:56 #13
Mener ikke det virker til det du snakker om mkjeldsen

Der skal man nok også have et modem.. for man skal jo have et bindeled til telefonnettet :o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. november 2000 - 01:36 #14
Det kræver at der hvor firmaet har deres site der skal det modem og lign. jo være...

Men vi kan nok godt få systemet op og så for dig/jer kontakt salg@web-sale.dk