Avatar billede agm Nybegynder
25. marts 2003 - 11:41 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Betal med SMS???

Nogen der ved hvor man kan finde noget materiale om hvordan man kan lave et betalings system hvor folk kan betale ved at de f.eks. sender en sms til xxxx med beskeden xxxx??
Og hvad der er af omkostninger ved sådan noget.... ;o)
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
25. marts 2003 - 11:41 #1
lytter med...
Avatar billede agm Nybegynder
25. marts 2003 - 13:26 #3
Tjaa... men det kræver vist at folk er oprettet som bruger...
Og hvad hvis man ikke er Orange kunde??

Her er en bedre løsning men de skriver intet om hvordan det foregår:
http://www.smsas.com
Avatar billede anne_mette Nybegynder
25. marts 2003 - 13:52 #4
Jeg blev simpelthen så nysgerrig og ringede til Teledanmark Erhverv... de har ikke en gang et sådant produkt i pipelinen' endnu.

Måske er Danmark bare ikke nok fremme i skoene til disse ting... I Finland derimod kan du næsten sende penge til dine venner med sms'er.

Jeg kunne intet finde på sms a/s hjemmeside om en sådan løsning...?
Avatar billede agm Nybegynder
25. marts 2003 - 14:05 #5
Nej de skriver intet... kun at de har en løsning som koster en transaktions afgift ved hver betaling... hmmm...

Men princippet er vel det samme når man bestiller et logo mm.. til sin mobil..??
Ved du hvordan alle de der logo-sites gør?
Avatar billede anne_mette Nybegynder
25. marts 2003 - 15:12 #6
Nej - det ved jeg godt nok ikke noget om. Men du kan da eventuelt ringe til et logo-site og spørge dem, hvor de køber deres service. Det ville jeg gøre.

Umiddelbart vil jeg tro, logo-sites'ne får kick-back fra de involverede teleselskaber.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
25. marts 2003 - 15:25 #7
agM> smsas.com eller www.responsfabrikken.dk er to gode bud, det hele fungere på følgende måde: ( så vidt jeg er informeret)
DU får en unik kode som begynder med deres 4 cifret telefon nummer, f.eks. 1234 am, hvor am er den kode dine brugere skal indtaste for at systemet ved det er dig som skal have penge ind på din konto.
Systemet finder så den ting den skal sende afsted til kunden, og sender den ud til det mobil nummer som der blev sendt fra. 2 sec senere får du en indholds taktsteret sms besked ind på din mobil, og serveren trækker så f.eks. 10 kroner fra dig, ud af disse 10 kroner, skal firmaet der låner dig sms gatewayen, have sin del af kagen, og resten går til dig, - det beløb man skal betale til koda for at f.eks. sende en ringetone med copyright ud.

His der er mere du vil vide, kan du altid droppe en besked, eller sende en mail til wil@asio.dk for mere info
christian/
Avatar billede cool-wil Nybegynder
25. marts 2003 - 15:28 #8
sådan en sms gateway arbejder med xml format, til og fra hjemmesiden, til at styre alt hvad der nu skal styres.

Hvis du hellere vil have dit eget nummer, og har masser af penge, kan man for omkring 100.000 eller mere, tilkøbe sig et 4 cifret nummer, og en smsgateway, men den anden måde er vist lidt mere økonomisk:-)