Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 10:32 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

cd autorun

Mine cd'er starter ikke selv op mere. Jeg har læst en masse herinde om det, men ingenting hjælper på mit problem. Jeg har XP Home. Jeg har sat automatisk afspilling til standard, har kigget i HKEY - der er værdien sat til 1, har downloadet Customizer XP - der kan jeg kun disaple autoplay.....Hva' så nu?
Avatar billede familiens Nybegynder
25. marts 2003 - 10:38 #1
Gå ind i Denne Computer - Højre klik på dit CD-rom drev og vælg egenskaber. Under Automatisk afspilling vælger du funktion der skal benyttes til de forskellige typer filer. Jeg anbefaler at du stiller den til (Spørg hver gang)
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 10:41 #2
Jeg har prøvet det
Avatar billede familiens Nybegynder
25. marts 2003 - 10:45 #3
Det er vigtigt at du gør det samme på alle filer, jeg har selv haft de samme problemer og det var løsningen for mig. Husk at Anvend og OK hvergang at du har lavet en ændring, den kan godt have svært ved at huske ændringerne.
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 10:49 #4
jeg har prøvet det
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 11:04 #5
Er der ikke flere foreslag?
Avatar billede red_martians Nybegynder
25. marts 2003 - 12:25 #6
Måske er autonotifikation slået fra i regedit!!
den skal står på 1 og ikke 0
Avatar billede red_martians Nybegynder
25. marts 2003 - 12:27 #7
Går ind i kør...og skriver regedit
og trykker kør.... derefter finder du autonotifikation derinde...dobbeltklikker og stiller den på 1 istedet for 0
du kan evt søge efter den derinde...den kan være lidt svær at finde
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 12:39 #8
Søgningen blev ikke fundet, men hvis det er inde i HKEY_LOCAL_MACHINE osv. er den sat til 1.
Avatar billede red_martians Nybegynder
25. marts 2003 - 12:42 #9
....skidt....det er det!!..
Nåå...så tror jeg det er Windows-kompleks..
hilket oftest kun hjælper med formatering....
Har du prøvet at se, om drevet kan boote (evt fra en windows-CD) ved opstart!!
For at udelukke at det er drevet der er synderen!!
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 12:44 #10
Mener du om cd'en starter op?
Avatar billede red_martians Nybegynder
25. marts 2003 - 12:46 #11
Jeps.....for at se om den har lyst til, at starte en CD op automatisk.
Ja..om den starter op!!!
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 12:47 #12
Ok, nej det gør den ikke
Avatar billede red_martians Nybegynder
25. marts 2003 - 12:57 #13
Så...det skidt...
Det kan evt være fordi du har slået boot-funktionen fra i bios...der skal CD-rom first boot-device....eller sådan noget ligende!!...ellers kan det godt gå galt!!
Avatar billede red_martians Nybegynder
25. marts 2003 - 12:58 #14
Altså den ville ikke boote, hvis man ikke beder den om det!!
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 13:08 #15
Desværre det virkede heller ikke. Når jeg sætter en cd i (lige gyldig hvilken) begynder den at køre og ikonet for cdrom ændre sig til det rigtige indhold af cd'en, men så sker der ikke mere før jeg har dobbeltklikket. Derefter er det ikke startbilledet der kommer frem, men mappen af indholdet på cd'en
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 13:12 #16
undskyld:  med mappen af indholdet på cd'en
Avatar billede red_martians Nybegynder
25. marts 2003 - 13:15 #17
.....Hmmm....så har jeg nok ik så mange løsninger, andet end at prøve en formatering...
Har du prøvet scandisk og en diskdefragmentering...det har det med at hjælpe på sære computere
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 13:16 #18
ja, begge dele
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 13:18 #19
og jeg har også prøvet at slette drevet i enhedshåndtering
Avatar billede red_martians Nybegynder
25. marts 2003 - 13:19 #20
Så er jeg desværre empty...
Så tror jeg, at kun en formatering, måske kunne ændre på det.
Ellers har jeg ingen løsning.
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 13:20 #21
ok, du forsøgte TAK
Avatar billede red_martians Nybegynder
25. marts 2003 - 13:34 #22
Jaaa......jeg er altid glad for at hjælpe!!
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 13:39 #23
Din hjælp gav ikke resultat, men pyt, da jeg ikke bruger eksperten ret meget, får du point
Avatar billede halifax Nybegynder
25. marts 2003 - 13:40 #24
Lad os lige få det på det rene igen:
Har du prøvet i BIOS at indstille cd-rom som First Boot Device, Save & Exit BIOS, læg XP Home cd-rom'en i drevet, genstart og se om den vil boote op fra drevet?

Hvis det lykkes kan du lave en Rapair af din instaltion og dermed undgå at formatere.
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 13:44 #25
Jeg har prøvet alt det, du mener hvis det ikke lykkes?
Avatar billede halifax Nybegynder
25. marts 2003 - 13:45 #26
Nej jeg mener "hvis det lykkes" at botte fra cd drevet. XP Home skiven skal nemligbruges til atlave Repair af installationen.
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 13:49 #27
Når jeg dobbeltklikker på cdrom ikonet, kommer indholdet af cd'en frem, så jeg kan sagtens komme ind i den
Avatar billede halifax Nybegynder
25. marts 2003 - 13:52 #28
OK - var det så ikke forsøget værd at lave Repair af din Windows installation for at se om det løser problemet?
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 13:56 #29
Jeg kan ikke finde repair på cd'en. Når jeg trykker på setup er der 4 muligheder, bl. a. installere. Når jeg trykker på det, såørger den om det skal være opgradere eller fuld version?
Avatar billede halifax Nybegynder
25. marts 2003 - 13:59 #30
Nu har du jo lukket dette spørgsmål - og givet point - uden at få dit problem løst.
Måske du burde/skulle oprette et nyt - eller hva'?
Avatar billede dosto Praktikant
25. marts 2003 - 14:00 #31
ok, men der går lige en times tid