Avatar billede popcorn Nybegynder
25. marts 2003 - 02:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværkssteder......

Hej.
Jeg har et problem, jeg kan ikke se min server fra min bærbar, når jeg trykker på netværkssteder.

Jeg kan godt pinge fra serverne til bærbar'en om omvendt.

Jeg har oprettet min som administrator på serveren via.
Active Directory Users And Computers.

Hvad kan problemet være...

Mvh
Preben
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. marts 2003 - 14:46 #1
Kunne muligvis være at der skulle installeres en IPX protokol? kunne jeg da godt tænke mig til at ville virke :o)
Avatar billede popcorn Nybegynder
25. marts 2003 - 14:58 #2
Det har virket uden IPX protokol, jeg har været nødsaget til at lave en ny installation på ny HD, da den anden HD gik istykker.

Når jeg trykker på Netværkssteder>Vis arbejdsgruppecomputere, får jeg meddelelsen om at jeg ikke har rettigheder på netværket, selv om jeg ved at jeg har oprettet mig med fuld rettigheder.

Jeg har arbejdet så meget med det, at jeg nok har kigget mig blind på det.
Avatar billede renehansen Nybegynder
26. marts 2003 - 16:27 #3
Hvad systemer har du på de 2 ?
Avatar billede popcorn Nybegynder
26. marts 2003 - 16:57 #4
Jeg har på Serveren (Windows 2000 Server)

På den bærbar har jeg (Windows XP DK)

Jeg har ikke haft nogen problemer før, med disse to systemer. Jeg ved bare ikke hvad der er gået galt.
Avatar billede mrh Nybegynder
27. marts 2003 - 09:43 #5
Er den bærbare meldt ind i domænet?

Kan du lave en fra en cmd prompt lave en "net view \\server"?
Avatar billede popcorn Nybegynder
27. marts 2003 - 12:49 #6
mrh>>
Hvad mener du med "net view \\server"?

Jeg har lavet et domæne som hedder KONTOR, og det er den bærbar meldt ind i.
Når jeg fra den bærbar skriver i cmd promt ping serverens ip-adresse,  får jeg svar fra serveren. og omvendt.
Avatar billede popcorn Nybegynder
30. marts 2003 - 20:22 #7
jeg lukker dette