Avatar billede weedzard Nybegynder
24. marts 2003 - 22:00 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Nyt headset ! (kun intereseret i CS'eres mening!)

Jeg skal til at anskaffe mig et nyt headset!

Jeg lægger min vægt på præcisionen i lyden i CS, og på microfonens kvalitet(baggrundsstøj).

Jeg vil KUN høre fra andre CS'ere der ved hvad de taler om...!

Prøv at virke overbevisende.. i din begrundelse for hvor godt headsetet er, som du anbefaler mig er..

Tak på forhånd!
Avatar billede weedzard Nybegynder
24. marts 2003 - 22:01 #1
minus "er" :P
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2003 - 22:07 #2
det handler trods alt meget om smag - både hvad lyd angår og hvordan de skal sidde samt fungere...

mit bud: Trust Headset Multi Function 410 Bass
Avatar billede weedzard Nybegynder
24. marts 2003 - 22:11 #3
hmmm, alle der poster noget, vil i ikk være venlige at skrive jeres nick, evt. klan..?! Jeg siger lige hej på qnet, så der ikk er nogle aber der skal spille smart.. :)
Avatar billede popsy Novice
24. marts 2003 - 22:19 #4
Hmm, ved godt jeg får hug af alle fanatikerne for det her, men jeg købte i et (penge)svagt øjeblik dette headset.: http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=710080&kat=

Jeg forventede mig ikke det store af det, men jeg er blevet glædeligt overrasket! Mikrofonen er klokkeklar, lyden meget præcis, desuden rimelig god bas når man hører musik!

[FFJ] Ironside (cl)
Quakenet @ #FFJ www.clan-ffj.dk
Avatar billede popsy Novice
24. marts 2003 - 22:21 #5
Hmm, tilføjer lige lidt mere. Settet er ikke tungt, og varmer heller ikke ørerne, som mange andre gør. Desuden er den indbyggede volumenkontrol/mic-kontrol udstyret med en klemme, f. eks. til at sætte fast i trøjen, så man ikke skal sidde og rode efter det.
Avatar billede popsy Novice
24. marts 2003 - 22:27 #6
Avatar billede b-master Nybegynder
24. marts 2003 - 22:33 #7
http://www.sennheiserusa.com/pages/products/media/m@b40.htm Er bare for godt... Stor bass, perfekt lyd ;) Mikrofonen er der intet knas på... :) 10/10 ville jeg give det :)
Avatar billede weedzard Nybegynder
24. marts 2003 - 22:42 #8
hvorfor kan jeg ikk finde sennheiser på edbpriser.dk ?
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
24. marts 2003 - 23:12 #9
Ville helt klart vælge Sidewinder gamevoice ..fed lyd ..fed mic ..fedt livechat program medfølger (der kan roger wilco godt gå hjem og lægge sig) ..og så understøtter det "spoken commands" så du bare siger "granade" ..og så står du sg med en granat i hånden :) ..der medfølger osse en smart lille sag med en masse knapper på ..bla ..team (så snakker du til hele dit team) ..all (til alle) og henholdsvis ..1 ..2 ..3 ..4.. (til specifikke spillere) .. du kan slå mic fra/på ..og sidst men ikke mindst en knap til at slå lyden over på alm. skrivebordshøjttalerer igen.
Sidewinder gamevoice kan købes som kampagne tilbud hvor du får 2 for 1 pris.
spcifikationer og pris findes på http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1394617907
MVH ExNatteRavnen
Avatar billede viciodk Praktikant
24. marts 2003 - 23:29 #10
Hvis du er i clan, vil jeg anbefale dig at spørge de andre clanmembers hvilket headset de har, for det kan ofte være en fordel at have samme model når der skal snakkes over f.eks. Roger Wilco eller Microsoft GameVoice Share. Et af de mest populære headset herhjemme går jeg ud fra er Microsoft SideWinder Gamevoice, men for mig at se er dette lydmæssigt ikke det bedste, men små tekniske finurligheder er der mange af og softwarepakken er helt i top.

Inden for eSport ved jeg at især Plantronics producerer meget populære headsets og det kan da nævnes at SK.swe's medlemmer benytter et Plantronics DSP-500 Headset (http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384937895). Som du kan se er det ikke helt billigt, men det sker af og til at det kommer på tilbud. F.eks. kunne man købe det i BoomTown til 800 kr. for blot måneder siden. Plantronics .Audio 90 Headset (http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384937896) er også ganske populært og i forhold til prisen er det klart et af de bedste headsets du kan få. Mit IRC-nick er som viciodk på Eksperten, men jeg er ikke så meget på IRC for tiden, så hvis du vil have fat på mit må det blive over ICQ :)
Avatar billede weedzard Nybegynder
25. marts 2003 - 00:06 #11
jeg valgte det headset der kostede 449,- ... det kostede 449,- overalt.. ulovligt?!
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 00:15 #12
Hmmm, det var det jeg anbefalede dig osse, og så afviser du mit svar?
Avatar billede hermandsen Juniormester
25. marts 2003 - 00:53 #13
>>weedzard
Jeg har et spørgsmål til dig. Du skriver i dit spørgsmål "Jeg vil KUN høre fra andre CS'ere der ved hvad de taler om...!"

Tror du ikke vi andre ved hvad vi taler om når vi der snakkes om god lyd!? Jeg har godt nok kun været lydmand for en show-gruppe i 1-2 år, men jeg mener da så absolut jeg har forstand på god lyd!! Om ikke andet, så mere end en eller anden gamer, der har siddet det meste af sit liv foran skærmen og spillet counter-strike med så højt et lyd-niveau at hans trommehinder revet itu.

Desuden mener jeg heller ikke du har fundet det rigtige forum til dit spørgsmål. Eksperten er ikke til spil, hvilket også fremgår af forsiden: "Velkommen til Eksperten. Her kan du få svar på dine IT spørgsmål."
Altså et IT-forum. Søger du gamere, så er du gået forkert!

Se evt. dette link:
http://hermandsen.adsl.dk/expfaq.php#spil_spm

//hermandsen
Avatar billede weedzard Nybegynder
25. marts 2003 - 00:57 #14
hermandsen: fik nogle gode svar synes jeg, så jeg stiller helt sikkert mine gamer spørgsmål her igen :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
25. marts 2003 - 01:26 #15
>>weedzard
Måske er svarene nok så gode, men det er uden for Eksperten's fokusområde!!

Hvis jeg stillede et spørgsmål om at mure, kunne det da godt være at der sad et par murere eller to her inde som kunne besvare mit spørgsmål, men spørgsmålet er malplaceret på Eksperten. Der findes i forvejen mange gode fora til spil-spørgsmål, og Eksperten bør ikke være et af dem! Hvis der endelig skal diskuteres spil, så hold det venligst i Fri Debat-kategori'en, så vi andre bliver fri for at se på non-it-spørgsmål!!

Håber du forstår hvad jeg mener...

//hermandsen
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 01:35 #16
weedzard> Hvorfor syntes du ikke mit link fortjente point? Jeg linkede jo netop til det headset du har bestemt dig til at købe, kl. 22:27:18

Hermandsen> Der er jo dybest set her tale om råd vedr. indkøb af nyt hardware? Så jeg er ikke enig med dig i at forum er forkert.

Med hensyn til hans krav til "andre cs'ere" så giver jeg dig ret i at det kan være irrelevant. Men dog ikke mere end, hvis du forestiller dig at du f. eks.  ville købe nyt cdromdrev, så ville du jo nek helst også høre fra folk der dagligt brugte et sådant drev? :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
25. marts 2003 - 08:04 #17
>>popsy
Selvfølgelig ville jeg helst have råd fra folk der havde forstand på tingene, men i og med at weedzard kun søger folk der spiller CS, er han allerede på forkert kurs med hensyn til spørgsmålets placering. Havde spørgsmålet heddet:

"Jeg søger et nyt headsæt til at spille counter-strike. Jeg lægger vægt på præcision i lyden, samt en god mikrofon (fri fra baggrundsstøj). Hvis du selv har erfaringer med gode headsæt, hører jeg især gerne fra dig."

Så havde det været fint nok!! :)

//hermandsen
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 08:37 #18
hermandsen> Kan udemærket følge dig!
Avatar billede weedzard Nybegynder
25. marts 2003 - 23:34 #19
i går altid helt amok med jeres advokat sætninger, skrid nu med jer, gider fanme ikke engang læse alt jeres mudderkast igennem, get a life!
Avatar billede weedzard Nybegynder
25. marts 2003 - 23:38 #20
Tror du ikke vi andre ved hvad vi taler om når vi der snakkes om god lyd!? Jeg har godt nok kun været lydmand for en show-gruppe i 1-2 år, men jeg mener da så absolut jeg har forstand på god lyd!! Om ikke andet, så mere end en eller anden gamer, der har siddet det meste af sit liv foran skærmen og spillet counter-strike med så højt et lyd-niveau at hans trommehinder revet itu

"tud nob"
Avatar billede popsy Novice
26. marts 2003 - 00:50 #21
What, rakker du nu selv ned på dem du bad hjælpe dig?

Jeg mangler stadig svar på hvorfor mit link ikke fik point!
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. marts 2003 - 08:15 #22
>>weedzard
Betragt dig som anmeldt, og læs så lige reglerne en gang til, http://www.eksperten.dk/regler.phtml

"Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører heller ikke hjemme på eksperten - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg."

Jeg gider simpelthen ikke finde mig i den måde du tale til mig på!! Jeg sidder og bruger min fritid på at hjælpe dig, og næsten opdrage dig, så jeg synes at lidt alm. respekt for dine medmennesker (her i blandt mig) ville være på sin plads!

//hermandsen
Avatar billede exp Juniormester
28. marts 2003 - 13:19 #23
weedzart >>
Og nu du er her, lukker du ikke lige dine gamle spørgsmål?
Oprettelsesdato torsdag 13. juni 2002 16:18
Point ved oprettelse 300,00
Point opsparet (288 dage * 5 point) 1.440,00
Point tjent 0,00
Point brugt 800,00
Point ude 585,00
Banner point 0,00
I alt 355,00

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=weedzard&option=22
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. marts 2003 - 22:40 #24
weedzart>> Du får en advarsel for ikke at hold en sober tone og lave en nedsættende bemærkning.

Hvis du har købt det headset som popsy har linket til så opret et nyt spørgsmål med point til popsy som faktisk er kommet med svaret først.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede weedzard Nybegynder
30. marts 2003 - 04:38 #25
^^ lol
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. marts 2003 - 23:04 #26
Bruger deaktiveret.