Avatar billede familiens Nybegynder
24. marts 2003 - 20:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til brænding af mpg filer til DVD !!!

Jeg har en bunke mpg filer som jeg gerne ville have brændt ned på en DVD, så at jeg kan se dem på mit TV. Det har lykkes mig at lave en DVD med MySonic, men den lavede ca. 1100 Mb(mpg) om til 4450 Mb (vob) på DVD skiven og kvaliteten var ikke bedre end hvis jeg havde brændt på svcd.
1. Kan det ikke gøres på en anden og bedre måde ?
2. Hvis det havde været bedre at brænde fra et andet format, hvordan konventere jeg så ?

Jeg vil takke den som kommer med et uddybbende svar "for dummies" :-)

Meget gerne links til godt beskrevet sidder........
Avatar billede bixen Nybegynder
24. marts 2003 - 21:04 #1
jeg har selv stor success med at bruge nyttige programmer fundet på: http://www.cdmediaworld.com håber du kan bruge det...
Avatar billede familiens Nybegynder
24. marts 2003 - 21:22 #2
Foreløbig tak bixen, men som sagt høre jeg nok til i kategorien Dummies. :-)
Avatar billede keysersoze Guru
24. marts 2003 - 22:11 #3
altså - alt afhængigt af hvilken type mpg-fil det er kan du være du kan brænde en VCD eller SVCD i stedet hvis altså din DVD-afspiller kan afspille et af de formater.

Kan den det kan du i NERO brænde en VCD eller SVCD som du så kan se... men det afhænger som sagt af afspiller og selve filen
Avatar billede familiens Nybegynder
25. marts 2003 - 07:07 #4
Jeg ved godt at det er en mulighed, men jeg tænkte at når jeg nu har fået fat i en fin DVD brænder, så hvorfor ikke gøre glæde af de 4,7 Gb.
Avatar billede keysersoze Guru
25. marts 2003 - 17:44 #5
hvis det er en mpg så får du alligevel ikke bedre kvalitet ved at bruge en dvd fremfor en vcd. kvaliteten er i forvejen så forringet (uden dog at være dårlig) at det umiddelbart bare vil være lir at bruge dvd
Avatar billede jensendk Nybegynder
26. marts 2003 - 08:57 #6
DVD kvaliteten bliver jo aldrig bedre end dine mpeg filer.. Er de oprindeligt skoddårlige, så bliver de ikke bedre på DVD formattet.
Avatar billede familiens Nybegynder
26. marts 2003 - 09:22 #7
Jeg havde måske bare forestillet mig at man kunne brænde i MPEG2 eller Avi format eller lignende formater, således at man kune have en masse film/klip på en DVD. Hvis det dog kun er muligt at brænde i *.vob format, vil jeg give jer ret i at det er både frås og fjollet at bruge DVD til det formål.
Avatar billede the_collector Novice
26. marts 2003 - 09:38 #8
Du kan brænde vcd på dvd. Læs mere om det her.
http://www.dvdrhelp.com/vcddvdr.htm
Du kan også brænde svcd på dvd. Læs mere her.
http://www.dvdrhelp.com/svcddvdr.htm
Du skal dog være opmærksom på at vcd på dvd er understøttet af dvd, det er svcd. Derfor kan du ikke være sikker på at svcd virker på dvd. Der er du nødt til at prøve dig frem.
Ellers kan du læse lidt mere om dvd her.
http://www.dvdrhelp.com/dvd
Avatar billede the_collector Novice
26. marts 2003 - 09:38 #9
Det skulle stå at svcd ikke er understøttet af dvd.
Avatar billede familiens Nybegynder
26. marts 2003 - 10:43 #10
The Collector, tak for dit indlæg. Det ser rigtigt godt ud, jeg må lige og prøve først. Du hører fra mig i morgen :-)
Avatar billede the_collector Novice
27. marts 2003 - 08:38 #11
Tak for pointene. Det var godt at der var noget du kunne bruge.