Avatar billede 1972 Nybegynder
24. marts 2003 - 20:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Smoothwall / Watchguard Mobile User VPN

Jeg skal bruge VPN for at connecte til min arbejdsplads.
Vi bruger Watchguard Mobile User VPN.

Problemet er at når jeg kører igennem min Smoothwall firewall kan jeg ikke komme på netværksresourcer (drev, exchange server m.m.) Den kan godt connecte.

Kører jeg derimod udenom Smoothwall kører det uden problemer.

Er der nogen der ved om der skal åbnes for nogle porte i Smoothwallen for at kører VPN. Jeg kan ikke finde det nogen steder i dokumentationen, hverken Wachtguards eller Smoothwalls.

I smoothwalls log kan jeg heller ikke se at der fanges noget.

Nogle gode ideer???
Avatar billede langbein Nybegynder
25. marts 2003 - 02:54 #1
Har ikke erfaringer med dette men har lest at VPN ikke kan kjøre via NAT.
Så hvis smootwall inneholder NAT ...
Avatar billede 1972 Nybegynder
25. marts 2003 - 07:53 #2
Jeg har bare brug for at vide hvad der skal åbnes i min firewall.
Avatar billede 1972 Nybegynder
24. juli 2003 - 12:26 #3