Avatar billede fnubsilibubs Nybegynder
24. marts 2003 - 19:34 Der er 3 kommentarer

libGLcore?

Howdy,

jeg ønsker at installere "kile" (en editor, jeg skal bruge til LaTeX), men jeg får en dependency fejl, når jeg forsøger at installere pakken.
Den skal bruge en fil, der hedder "libGLcore.so.1" - så vidt jeg har fundet ud af, er det en openGL-driver fil fra Nvidia. Fatter ikke lige hvorfor man skal bruge sådan en til en tekst-editor. Men ved i hvor jeg kan få fat på denne fil henne?
Jeg har ikke et nvidia-grafikkort, men derimod en ATI Radeon 7500 Mobility, så jeg kan ikke bare installere nvidia-driveren.
Håber i kan hjælpe...
Avatar billede soreno Praktikant
24. marts 2003 - 19:41 #1
Prøv at installer denne:
http://www.hklpg.org/RPM/libGLcore.so.1.html

(selvom du ikke har et nVidia kort).
Avatar billede fnubsilibubs Nybegynder
24. marts 2003 - 19:59 #2
For at kunne installere den du linker til der, skal jeg også installere NVIDIA_kernel module - det er vel ikke tilrådeligt, hvis man ikke har nvidia-kort?
Avatar billede soreno Praktikant
25. marts 2003 - 08:58 #3
Sålænge du ikke angiver nVidida driveren i din xf86config fil så ser jeg ikke det som noget problem. Jeg kender dog ikke the rpm installation af driveren så jeg vil ikke garantere at den ikke laver udu i systemet.

Prøv evt. at kigge lidt på denne:
http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-4191/README