Avatar billede madsbrunn Nybegynder
14. november 2000 - 01:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Proacces ADSL (erhverv)

Okay,

Så har Teledanmark endelig været der og installeret vores 2Mbit forbindelse. De efterlod en router og nogle kabler og en specifikation af forbindelsen med en masse IP-numre.

Jeg har forbundet routeren med den boks, som gutterne fra TDK installerede. Bagefter har jeg forbundet routeren til en HUB.

Der er tale om et lille netværk med 10 brugere. Vi har en Windows NT4 Server.

Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan jeg kommer videre herfra for at få internettet op at køre?
Avatar billede renis Nybegynder
14. november 2000 - 05:45 #1
Køre du dhcp eller faste ip adresser på dit netværk ?  -  Hvor mange ip-adresser har du fået ?

Jeg går ud fra at du har fået ip-adresser til alle dine maskiner, så giver du din NT server den IP Adresse der ligger lige over din Gateway, derefter opsætter du en dhcp server på din NT server med resten af ip adresserne. Husk at indtaste Gateway, samt dns server i scopet på dhcp serveren.  -  Håber du kan bruge dette svar ellers prøv at uddybe dit spørgsmål med hvordan jeres net køre idag (Protokoller, dhcp, routere m.m.), samt hvilken oplysninger du har fået af teledanmark (Gateway, dns m.m.- Du er ikke nødvendit at skrive ip adresserne, bare hvor mange du har fået af hver ?).
Avatar billede nopper Praktikant
14. november 2000 - 06:41 #2
Muligheden foreligger også, at han skal bruge en gateway der hedder 192.168.0.1 el. 192.168.1.1.Den metode kører Zyxel og Cisco 760 med.
Avatar billede bjoeg Nybegynder
16. november 2000 - 09:26 #3
Jeg regner med at du har fået leveret en SpeedStream 5711 router af TDK.

I denne er der indbygget 4 ports hub og DHCP server. Du skal altså bare sætte dine klienter til at køre med DHCP. Og de skulle så være på nettet. Husk at sætte IE/NetScape til at skabe forbindelse igennem LAN (ingen hakker nødvendig vindueet LAN-Indstillinger for IE)

Hvis du skal køre med fast IP, så skal DNS server feltet (i Egenskaber for netværk) være udfyldt med de DNS ip-adresser du fik leveret i brevet med Primær=193.162.159.194 og Sekundær=192.162.145.130 (Oplysninger står også i det brev \"Information vedr. Internet opkobling\" du fik af TDK)

Den faste IP adresse skal være et nummer indenfor 192.168.1.x ip-ranget (Hvis du fik leveret standard konfiguration). Bemærk dog at 192.168.1.1 er reserveret til routeren.