Avatar billede thora Nybegynder
13. november 2000 - 23:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kodeord

Hvordan skifter man det kodeord, som der spørges om ved opstarten?
Altså ikke det, som der spørges om, før Windows åbner? Jeg har Win ME
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 23:14 #1
det skal gøres inde i bios\'en... hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt...
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 23:14 #2
under settings, (kontrolpanel) users !
Avatar billede thora Nybegynder
13. november 2000 - 23:19 #3
Jeg må have det lidt nærmere, jeg er ikke så avanceret
Avatar billede denboj Nybegynder
13. november 2000 - 23:24 #4
hvis det er BIOS passwordet du har glemt så kan du pille BIOS batteriet ud, så forsvinder passwordet - du skal vist nok tænde og slukke her med batteriet ude.

hvis det er når du logger på windows så lytter jeg lige med
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 23:25 #5
hvis det er det kodeord du skal bruge for at komme forbi bios\'en - altså noget du bliver spurgt om rimelig tidligt skal du som sagt ind i din bios... det gøres lidt forskelligt fra en computer til en anden; på min skal man fx trykke på \"Esc\" lige i starten - men der står hvilken tast det er når man starter computeren.

\"Tryk Esc for at ændre konfiguration\" eller sådan noget..
Avatar billede denboj Nybegynder
13. november 2000 - 23:27 #6
yepz som keyser siger så er det jo fedt hvis du rent faktisk kan huske passwordet LOL
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2000 - 23:29 #7
denboj> Den var ond.

thor> Det er absolut sidste udvej. for samtidig mister du al anden bios info.  Som fx hvordan din harddisk skal håndteres.

men vi må vide hvilket kodeord der bliver bedt om. Hvornår bliver der bedt, Hvordan ser boxen ud, Hvad for en computer er det?
Avatar billede denboj Nybegynder
13. november 2000 - 23:36 #8
jakoba// så slemt behøver det nu ikke at være - en del computere kører rent faktisk fint på en resetet BIOS
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 23:38 #9
denboj >> nu bliver der jo ikke sagt, at man ikke kender passwordet... derfor er mit jo oplagt ;o)
Avatar billede denboj Nybegynder
13. november 2000 - 23:40 #10
keyser****//yeps - jeg ved det
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2000 - 00:25 #11
Data fra sidste opdate af bios plejer da oat bliive liggende, så det må da blot være samme tur som når du opdatere bios, blot det som man foretager sig efter opdatering .
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2000 - 02:13 #12
denboj, kharder >> Jo mere Plug&Play, jo mere har i ret. Og da thora kører ME er hendes system nok temmeligt nyt. Men: \"en del computere...\", \"plejer da...\" er ikke godt nok til at give sådan et råd før man er helt sikker på det er det der skal til.
Avatar billede thora Nybegynder
14. november 2000 - 09:52 #13
Tak for den overvældende respons. Codebases forslag om kontrolpanelet dur ikke. Kodeordet til windows har jeg skiftet.
Ja, jeg kender godt det hidtidige kodeord, men vi er en ny bestyrelse, som skal rydde op i tingene.
Jeg skrev forkert, at det er Windows ME på den computer,det er Win 98, og jeg ved også, at jeg skal ind i Bios´en, men hvad så?
Jeg er ikke nybegynder, men heller ikke ekspert.
Venlig hilsen, Thora
Avatar billede keysersoze Guru
14. november 2000 - 14:22 #14
thora >> når du er inde i bios\'en skulle du meget gerne se en blå skærm med et par enkelte menuer - og som sagt er det lidt forskelligt fra den ene til den anden, så jeg kan ikke komme med det endelig svar... men der er formentlig en der hedder bios opsætning, bios password eller lignende - du er ikke i tvivl når du finder den, for det er den eneste mulighed, hvor der står noget med password/kodeord.