Avatar billede hschak Nybegynder
24. marts 2003 - 16:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lyden skrætter

Hejsa

Nogen der kan hjælpe.. når jeg afspiller midi filer på pcéren skrætter højtalerne utrolig meget  . men ikke når jeg afspiller andet musik  mp3-wav osv...

Ved ikke om dette er den rigtige Kategori for spørgsmålet men prøver nu
Avatar billede superuser Nybegynder
24. marts 2003 - 16:37 #1
det "kan" være fordi att din midi volume er for høj og dine højtalere ikke er så gode.. eller så kan de filer du afspiler være dårlig kvalitet.. det kan være programmet mm...

#superuser
Avatar billede jkragh Nybegynder
24. marts 2003 - 19:31 #2
Midi-filer kan ikke være "af dårlig kvalitet". Disse er kun data, hvor det er din synth i lydkortet som genererer lyden. Det kan være netop din onboard gm lyde i lydkortet. Eller hvis du bruger en softsynth som lydkilde, kan det være ressource konflikter/ressource mangel.
Hvilket lydjort bruger du?
Avatar billede hschak Nybegynder
24. marts 2003 - 22:38 #3
jkragh  jeg ved ikke lige hvad det er for et lydkort. men det har virket helt perfekt før. men efter  en formatering og en ny installation af win xp pro er den gal. har hentet alle de nye opdateringer ned.
Avatar billede jkragh Nybegynder
25. marts 2003 - 17:05 #4
Havde du installeret xp før, da alt var OK?
Avatar billede hschak Nybegynder
25. marts 2003 - 23:06 #5
jkragh  Undskyld forsinkelsen *ss*  Ja den kørte også¨før
Avatar billede jkragh Nybegynder
26. marts 2003 - 18:08 #6
Hvilke typer midifiler afspiller du? Har du nogensinde kunnet afspille præcis de samme filer før du formatterede/opdaterede? Måske du før din formatering havde installeret en softsynth, som ikke er instaleret nu?