Avatar billede tbach Nybegynder
13. november 2000 - 22:35 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

mIRC med ADSL

Jeg har haft ADSL i 2-3 mdr hos CC nu.
Men nu er jeg snart ved at være rimelig træt af at jeg ikke kan bruge IRC optimalt.
Det tager 4-5 minutter at connecte til en server ? Nogle der ved hvorfor og hvordan jeg kan lave det så det ikke tager så lang tid ?

Forresten.
Hvilke porte bruger mIRC og DCC ?

- Drawn
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. november 2000 - 23:10 #1
prøv at kigge her og se om der er brugbar hjælp:
http://www.troldepus.dk/
der er vist meget detaljeret på dansk hvordan du sætter mIRC op til fx at bruge irc.opasia.dk
Det kan jo være der er vist noget du selv har sprunget over i din opsætning!
mIRC bruger en bred vifte af porte men port 6667 er standard de fleste steder!
Avatar billede guggemand Nybegynder
14. november 2000 - 00:01 #2
login tiden er pga cc´\'s router ikke lukker ident svar igennem vil jeg tro .... bare forward port 113 til din pc ... så skulle det være fixet

dcc derimod er lidt mere skummelt ... den bruger nogle random porte fra 1024 og opefter ....

så hvis det skal virke optimalt skal du forwarde alle porte
Avatar billede tbach Nybegynder
14. november 2000 - 14:20 #3
Heejsa :)

Tusinde tak for svarene.
Jeg fordeler pointene således fordi kimrosgaard var så flink at svare, og gav mig et brugbart link. Men fortalte mig ikke præcist hvordan jeg kunne få connect tiden ned.

Derimod fik guggemand løst mit problem, tak for det :)
Men jeg ville ikke give dig alle pointene da du ikke svarede præcist på DCC - Og kimrosgaard havde jo osse fortjent lidt.

Mvh. Thomas :)