Avatar billede q Nybegynder
24. marts 2003 - 14:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Exchange kalender aftaler

Hejsa
Jeg har fået det problem at mine  gamle Exchange kalender aftaler pluslig er begyndt at popup igen, er der andre som kender til dette problem?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. marts 2003 - 14:45 #1
Prøv at:
Luk outlook ned
Gå i start - kør og skriv "outlook.exe /resetfoldernames" uden ""
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. marts 2003 - 14:49 #2
Kan e.v.t. være at du også skal prøve med

/CleanFreeBusy eller
/CleanReminders

Her kan du se en liste over alle switche
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B296192
Avatar billede q Nybegynder
25. marts 2003 - 08:24 #3
Dette hjælper desvære ikke det mindste.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2003 - 17:36 #4
Har du prøvet nogle af de andre switches
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2003 - 17:38 #5
Lad os prøve noget helt andet

du laver 3 batchfiler og placere disse i exchange biblioteket (du kan se placering i filens tekst)

Rydmta.bat

@echo off
net stop msexchangemta
d:
cd \user\exchdata\mtadata
d:\user\exchdata\deltree /Y d:\user\exchdata\mtadata\mtacheck.out\*.*
d:\user\exchdata\mtacheck /rd /rp /v /f d:\user\exchdata\mta.log
d:\user\exchdata\deltree /Y d:\user\exchdata\mtadata\mtacheck.out\*.*
c:
cd\
net start msexchangemta
exit

DBFIX.bat

Echo off
net stop msexchangeis
isinteg -pri -fix -test allfoldertests,allacltests,delfld,attach,mailbox,message,morefld,msgref,fldrcv,oofhist,rcvfld,fldsub,msgsoftref -l priv.log
isinteg -pub -fix -test allfoldertests,allacltests,delfld,attach,message,morefld,msgref,artidx,newsfeed,newsfeedref,fldsub,msgsoftref -l pub.log
net start msexchangeis

DBCHECK.bat

@echo off
net stop msexchangemta
net stop msexchangeis
net stop msexchangeds
net stop msexchangesa
eseutil /g /ISPRIV 0
eseutil /d /ISPRIV 0
eseutil /g /ISPUB 0
eseutil /d /ISPUB 0
eseutil /g /DS 0
eseutil /d /DS 0
net start msexchangesa
net start msexchangeds
net start msexchangeis
net start msexchangemta
exit

Disse køres i rækkefølge, og vil tage exchange serveren offline, gennemføre vedligeholdelse, og sætte den online igen. Dette bør du gøre jævnligt. Jeg gør det selv en gang om ugen.
Selv om det er min opfattelse at de mest håndtere maildelen, har de også effekt på kalenderen