Avatar billede martinhk Nybegynder
24. marts 2003 - 13:52 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

ALDI PC

Er der nogen der har regnet på den nye ALDI PC, om det er et godt tilbud, eller om man i virkeligheden kan samle den selv til samme pris??

Er der nogle der har erfaringer med de tidligere ALDI modeller?

De fleste af enhederne kan man jo se hvad er, men specielt bundkortet er jeg måske lidt nervøs ved.
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
24. marts 2003 - 13:55 #1
Problemet ved den maskine er nemlig bundkortet som ikke arbejder alt for godt sammen med andet hardware, end det er der i ved købet.

En af mine venner har købt den, men det er jo et minus.
Avatar billede hub Nybegynder
24. marts 2003 - 13:56 #2
"En af mine venner har købt den"  sælges først fra onsdag, så det må være en anden han har købt...
Avatar billede prv Nybegynder
24. marts 2003 - 13:57 #3
jeg har også haft store problemer med en ALDI PC ... bl.a. ved at den tit var i stykker, og den tid det tog og få den lavet ... så jeg vil ikk anbefale en ALDI PC
Avatar billede martinhk Nybegynder
24. marts 2003 - 14:06 #4
doodoo.dk: Hvad mener du med at bundkortet ikke spiller alt for godt sammen med resten??

prv: Hvad er det der går i stykker?
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
24. marts 2003 - 14:06 #5
ja hub, men de bygger nok bare videre på de ældre modeller ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. marts 2003 - 14:07 #6
de er først til salg onsdag d. 26. marts d.å.

jeg ville ikke købe PC'er i Aldi, deres service er da vist mangelfuld :o)
Avatar billede hub Nybegynder
24. marts 2003 - 14:10 #7
Jeg har repareret et par af disse ALDI maskiner og de har været af udmærket kvalitet. Den sidste de havde på tilbud (lidt før jul 2002) var for dyr i forhold til konkurrenterne, så de blev, mod sædvane-ikke revet væk. Jeg er lige ved at regne på, hvad man kan bygge en tilsvarende maskine for med løsdele indkøbt separat. Problemet med denne maskine er, at de fleste jo allerede har købt et styresystem og skal betale for det en gang til--samt det andet software der følger med. Hvis man er førstegangskøber, stiller sagen sig anderledes. Men kvaliteten er helt OK på de enkelte dele i maskinen..
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. marts 2003 - 14:15 #8
hub> har du repareret dem for Aldi eller et servicefirma med tilknytning til Aldi?
Avatar billede hub Nybegynder
24. marts 2003 - 14:15 #9
Det er faktisk en OK pris. Har lige lavet en hurtig udregning via EDB-priser.

Intel    Pentium4 Northwood2 2.667GHz In-a-Box    Socket 478 / 512KB / FSB 533MHz  2.098 kr
Asus      P4S533-E/LAN ATX    Socket 478 / SiS645DX / 6PCI-1AGP / IDE133 /LAN /USB2.0 /Au  694 kr.
Pioneer  DVR-A05 Bulk    DVD-RW 2X / DVD-R 4X / CD-R 16X / CD-RW 8X / IDE  2.365 kr.
Samsung  512MB    184pins / 64bit(72bit) / 6ns / 1. Parts  648 kr.
Seagate  Barracuda V 120GB    8196KB / 9ms / 7200RPM / IDE100 / 1 Year  1.199 kr.
Sony      DVD-ROM DDU-1621 Bulk    DVD 16X / CD 40X / 512KB / IDE  294 kr.
Chieftec  Dragon MidiTower Golden DX-01BD Black ATX USB    2x3?" + 4x5?" /4x3?" / 340W PSU / USB In The Front  675 kr.

Ca 8900+porto men uden software
Avatar billede hub Nybegynder
24. marts 2003 - 14:17 #10
>retaxes, for kunder der havde travlt og ikke kunne vente på service..
Avatar billede hub Nybegynder
24. marts 2003 - 14:24 #11
Hauppauge WinTV Primio    1280x1024 / FM Radio / PCI  770 kr.
Intel    56K V.92    Internal / 56Kb/s / Voice / PCI  198 kr.
Avatar billede martinhk Nybegynder
24. marts 2003 - 14:28 #12
hub: Hvad med Grafik??
Avatar billede hub Nybegynder
24. marts 2003 - 14:30 #13
Yes, I know, men Aldi kortet findes ikke i DK. Et 9500 koster ca. 1700 og et 9700 koster ca. 2700 og op efter..
Avatar billede martinhk Nybegynder
24. marts 2003 - 14:32 #14
Så er det vel også hurtigt løbet op i mindst 10.000 plus et grafikkort og software...
Avatar billede hub Nybegynder
24. marts 2003 - 14:35 #15
Ja, det er et fint tilbud, faktisk. Jeg synes ikke, at man skal være bange for at købe PC i ALDI. Servicen er hverken ringere eller bedre end hos de andre kæder - og ALDI er blevet en af branchens største aktører. Prøv at tjekke dem på www.medion.de  Der er masser af support og drivere etc. Deres danske afdeling ligger i Herlev v. Københavnstrup..
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
26. marts 2003 - 00:35 #16
Kan kun sige at jeg er fuldt tilfreds med den Aldi PC jeg har købt, jeg købte den lidt før jul, og den spinder bare derudaf, og den står tændt næsten døgnets 24 timer, jeg er it medarbejder på et stort sygehus og spurgte en kollega der er noget klogere end mig, hvad jeg skulle invistere i for at opgradere og få en bedre computer ud af det, hans svar var " ingenting, den er fuldt uptodate", dog har jeg puttet ekstra RAM og HD i ....

/Sweet1
Avatar billede hatc11 Nybegynder
28. marts 2003 - 00:38 #17
Købte ALDI's MD8008 Titanium connectXL i onsdags og kan her bekræfte >sweet1<'s kommentar. Det er en super lækker maskine der bare tæsker der ud af. Alt software preinstalleret og lige til at dykke ned i. Maskinen oser af kvalitet og selv ordenen i "maskinrummet" er en fryd for øjet. Grunden til at jeg købte den var pga. de kvalitetsdele som de reklamerede med og det holder stik. Det mest imponerende er den næsten lydløse kabinet med noise killer strømforsyning. Jeg købte desuden deres 19" skærm og 5.1 højtalere. Alt passer sammen i den sølvgrå farve. Alt i alt et rigtig lækker sæt med futures ud over alle grænser.

\\Henrik//
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. marts 2003 - 10:47 #18
ja, nogen har jo magt over tingene, tillykke med dit nye Aldi grej :o)
Avatar billede hub Nybegynder
28. marts 2003 - 11:12 #19
Avatar billede snowflake7 Nybegynder
28. marts 2003 - 11:21 #20
jeg har også købt en af deres PC'ere og den var der problemer med fra starten af.
Nu er den gået helt i stykker det eneste der sker når jeg starter den, er at den starter med at bibbe en helt masse og så en lang og tre korte plus at der kommer en hvid streg på skærmen, der blinker ellers er den  helt sort
Avatar billede hatc11 Nybegynder
28. marts 2003 - 14:10 #21
dod7-35> Så fik du vist "katten i sækken" som man siger. Er der en ting der er godt gammeldags træls så er det når man lige har købt en sprit ny maskine og så lortet ikke virker !!! Jeg ser frem til at hører hvordan det kommer til at gå med ombytningen og Medion service center som nogle roser og andre riser.
Det kunne jo være at man fik brug for det på et tidspunkt.. gud forbýde det (:O)
Avatar billede rbnh Nybegynder
23. marts 2004 - 01:04 #22
Jeg har købt MD 8000XL (Pentium4 2,66 mhz) i december 2002 med Windows XP og tidligere en Medion 2001 (Pentium 3 - 1 mhz) købt i marts 2001.

Jeg har været yderst tilfreds med begge og har brugt support til ombytning af en Seagate 40 GB hardisk fra den PC jeg købte i marts 2001, da den var brændt sammen hvad jeg også har oplevet med IBM-harddiske. Begge PCére har jeg dog kommet yderligere Ram i. Jeg vil også lige gøre opmærksom på, at hvis man hører til den type der selv senere ønsker at opgradere med andet bundkort og lognende - så er det måske ikke en Aldi PC man skal gå efter, idet garantien så vil være tvilsom.

Jeg mener, at hvis man sammenligner priser med hvad man ellers kan købe, så får man minimum softwaren gratis når man køber PC hos Aldi.

Desværre er mine PCére stadigvæk hurtige / gode nok til at jeg ikke kan forsvare at købe den der kan købes via Aldi på onsdag - eller gjorde jeg det!

Så står man lige og mangler en ny hurtig PC så mener jeg ikke man p.t. kan finde noget billigere og bedre andre steder.

Jeg har endvidere også købt mange andre varer hos Aldi som jeg er fuldt ud tilfreds med!
Avatar billede rbnh Nybegynder
23. marts 2004 - 01:28 #23
Hmm - undskyld - jeg er vist træt - så ikke at spørgsmålet var næsten et år gammelt; men det er jo stadig aktuelt da Aldi igen har et super tilbud på onsdag den 24.03.2004 med bl.a. en Pentium 4 3.0 Ghz PC til kr. 8.499,- inkl. moms og med software.