Avatar billede kotelet Nybegynder
13. november 2000 - 20:39 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvad er min IP-adresse!?

Hej!

Jeg har netop fået installeret ADSL og kunne nu godt tænke mig at vide hvad min faste IP-adresse er blevet!? ... JEg har allerede prøvet at lede inden i netværksinstillinger ... og der er den sat til \"Hent selv IP-adresse\" Eller noget der minder om. Hvor kan jeg finde den f!¤%! adresse?

Jeg har en Cisco router, en 384 kbit forbindelse og har abbonement hos cybercity hvis det kan hjælpe på at finde et svar
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. november 2000 - 20:42 #1
hvis du har in95/98/me så prøv at skrive winipcfg i \"run\" (eksempelvis)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. november 2000 - 20:43 #2
ipconfig i NT&2000
Avatar billede svinte Nybegynder
13. november 2000 - 20:44 #3
Grunden til, at du ikke kan se din ip, er at du logger op mod en server, du kan trykke på \"start\" knappen --> trykke på \"kør\" ---> skriver \"ipcfg\", der kan du så se din lokalr ip adresse.
Avatar billede kotelet Nybegynder
13. november 2000 - 20:46 #4
Tak tigerdyr ... men der står bare at min IP-adresse er 0.0.0.0

Der står en netkortsadresse, men jeg går ikke ud fra at det er den?

Håber du kan hjælpe mig alligevel
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 20:47 #5
ellers prøv at køre denne:

http://www.dslreports.com/ip
Avatar billede kotelet Nybegynder
13. november 2000 - 20:49 #6
Keyser >>> Der står jeg skal skrive mit \"Domain name\" Hvad er det?
Avatar billede kotelet Nybegynder
13. november 2000 - 20:51 #7
Svinte >>>> Hvis jeg skriver IPCFG kommer der bare en meddelelse frem om, at filen ikke eksisterer
Avatar billede kotelet Nybegynder
13. november 2000 - 20:53 #8
Tigerdyr >>>> Hvis jeg trykker \"mere info\" i det vindue der kommer frem ved at åbne winipcfg står der en MASSE forskellige værdier ... hvad hedder den værdi jeg leder efter...... ?

Der er blandt andet DNS-servere: 212.242.noget.noget og DHCP-server: 255.255.255.255 ... Er det en af de to?
Avatar billede double-g Juniormester
13. november 2000 - 20:55 #9
http://www.myip.dk/

Burde kunne give svaret
Avatar billede kotelet Nybegynder
13. november 2000 - 20:59 #10
Double-g >>> Tak skal du have ... Jeg accepterer så snart jeg har set om det virker det jeg vil ... (At starte et spil på internettet i Counter-strike og få en anden til at joine vha. IP-adressen)

Hvis nogen ved hvor jeg kan finde IP-adressen på min EGEN PC .. ville det være meget rart, da jeg selvfølgelig bærer emn smule mistillid til internetsider der fortæller mig om min egen computer
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 21:07 #11
kotelet >> du skal trykke på knappen \"My Public IP Is\" - den anden er til, hvis du har et kendt IP nummer, så kan du se hvem det tilhører..
Avatar billede handmade Nybegynder
13. november 2000 - 21:12 #12
Husk at din IP ændrer sig alt efter om du er koblet op gennem din udbyders proxyserver eller ikke..
Avatar billede jones Nybegynder
13. november 2000 - 22:08 #13
ipconfig /all
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2000 - 23:27 #14
Det står i det brev du har modtaget fra CC
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2000 - 23:29 #15
ipconfig.exe i win 98 i dospromt.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2000 - 23:31 #16
Endvider har jeg da et lille program ligende,som lige kan klare at oplyse dig dette, hvis alt er koblet rigtig til.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
14. november 2000 - 08:39 #17
>>kotelet, DNS er bare de DNS servere som CC stiller tilrådighed for dig, sådan at du kan finde websites.... DHCP\'en er den server hos CC der tildeler dig din IP adresse når du logger på.

Under Ipconfig eller winipcfg (afhængigt af OS) bør der stå en IP for den resource der forbinder dig til nettet, om det så står som ppp, ethernet eller noget andet tør jeg ikke love
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
14. november 2000 - 11:55 #18
Er det netxpress eller proacess?
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
14. november 2000 - 11:56 #19
Bare glem det....
Avatar billede jones Nybegynder
14. november 2000 - 11:59 #20
3rdpixel.hove >> tja det er vist lige meget om det er netexress eller proacess :) en ip er en ip !
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2000 - 13:23 #21
Den Ip står i brevet fra CC som du har modtaget i forbindlese med installeringen. Du har jo fast IP hos CC.
Avatar billede snowball Novice
14. november 2000 - 13:37 #22
kharder: Der stod ikke nogen IP i det materiale jeg har modtaget fra CC !!!

katolet: Du kan connecte til routeren via hyper terminal eller Telnet og så skrive sh nat efter du har logget ind. Så står din IP øverst i alt det den \"spytter ud\" !

Snowball
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
14. november 2000 - 15:06 #23
Nope for netxpress har vist ikke fast ip!