Avatar billede renis Nybegynder
13. november 2000 - 20:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med RAS

Jeg ringer ind til et Lasat modem på en NT Server 4.0 med SP5 - Jeg ringer fra et Lasat til et Lasat modem og har ingen problemer med at komme igennem modemet til netværket, Jeg får også den rigtige ip adresse men en forkert subnetmaske - Selvom jeg tvinger ip og subnet på opkaldskortet eller netværk via modem, tager den stadigt de forkerte adresser. Hjælp - Hvad kan jeg gøre ???
Avatar billede schubert Nybegynder
14. november 2000 - 00:06 #1
fjern netværk via modem på klienten og fjern Remote Access Service og geninstaller begge.
Avatar billede mette_ketting Nybegynder
14. november 2000 - 20:57 #2
Kør Winipcfg fra Run.
Check hvilke IP nummer og subnetmask der er på opkladskortet. Release alle og se om den ikke slipper den forkerte subnetmask
Avatar billede strax Nybegynder
20. november 2000 - 15:20 #3
RAS servicen kan enten tildele ip adresser fra den eksisterende DHCP pulje (DHCP servicen) eller fra en egen RAS DHCP pulje. Det kunne lyde som om der tildeles dig en adresse fra en RAS DHCP pulje, og at denne er konfigureret forkert. Tjek TCP/IP indstillinger for RAS servicen.
Avatar billede it-drift Nybegynder
23. november 2000 - 10:59 #4
RAS tildeler den \"korrekte\" subnetmask for den IP adresse som tildeles. Benytter du en 10. adresse vil dette resultere i en subnetmask der hedder 255.0.0.0, idet 10. er en klasse A adresse - også selv om du på lokalnettet kører med f.eks. 255.255.0.0. Men det virker fint alligevel, hvis du laver en LmHosts fil på din maskine... :-)

Hvis du ønsker en bestemt subnetmask, skal du tildele et adresserum i den pågældende klasse.

/na (via RAS med skæv IP ude fra den store verden)
Avatar billede renis Nybegynder
26. november 2000 - 10:15 #5
Tak for jeres svar, jeg prøvede i sidste uge at afinstallere ras og installer den igen - Dette gav ikke noget resultat - Derefter installere jeg sp6, hvilket resulteret i at nu kan jeg ikke ringe ind til serveren mere - Jeg ville prøve at få løst dette problem og detefter prøve it-drifts svar.
Avatar billede it-drift Nybegynder
27. november 2000 - 08:45 #6
Bare sig til hvis du skal ha\' lidt hjælp med LmHosts filen...
Avatar billede renis Nybegynder
13. december 2000 - 08:03 #7
Jeg har undersøgt lidt frem og tilbage og har tilsidst valgt at sætte en Zyxel 480 router op.
Jeg køre så med faste ip-adresser på clienterne, der er dog en lang indlogningstid, det kan være at det ville hjælpe med LmHosts, jeg ved ikke rigtigt hvordan der skal skrives i den, da der er en DNS server på samme netværk burde den vel udføre det som LmHosts kan eller hvad
Avatar billede it-drift Nybegynder
13. december 2000 - 11:01 #8
Ja, DNS og LmHosts laver det samme. Derfor har du ikke behov for LmHosts, når du kan se en DNS server. Jeg laver dog altid en LmHosts fil på remote maskiner - d.v.s. maskiner der skal kobles på et LAN via Internettet eller RAS.

Hvis du vil forsøge med en LmHosts fil skal den ha\' følgende systax:

w.x.y.z computername #PRE #DOM:domain

w.x.y.z er IP adressen på den maskine du vil ha\' fat i. Computername og domain er dens navn/domain. #PRE sikrer at dette entry bliver preloaded ved start af netværkslaget. #PRE og #DOM udelades, hvis der ikke er tale om et domain. LmHosts skal være ren tekstfil med en linie pr. entry.

/na