Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
23. marts 2003 - 16:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MEGET varm AMD CPU

Vi har en AMD Athlon 1000MHz.
Til det har vi et ESA Bundkort der har et minimum krav på 1500MHz, men CPUen gad godt at køre i det da vi ændrede den til at køre 100Hmz istedet for 133. Det betød godt nok at den kun gad at køre 750MHz, men den kørte da. Vi har kørt sådan i lang tid. Men kølingen er blevet være og være. Nu kommer den op på 85 grader selvom vi har en exstra stor ventilator til at hjælpe med at blæse ind på den. Og den bliver over 85 grader selv vi kun er i biosen. Jeg ved ikke om den kommer længere op, for da den nåde 85 ture jeg ikke have den tændt mere...I windows lakker den total...Hvad er der galt med den..???
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. marts 2003 - 16:46 #1
det kan være kølerprofilen sidder skævt. Er der kølepasta på?
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
23. marts 2003 - 16:55 #2
Der er pasta på. Og køleren sider perfekt og beregnet til en 2.0GHz + jeg har en ventilater på også...Intet virker...Er sikker på at hvis jeg puttede den i en fryser ville alt isen smelte og compen ville stadig ligge over 80 grader...Ligemeget hvad så kan jeg ikke få den temperatur ned...
Avatar billede skrewz Nybegynder
23. marts 2003 - 17:09 #3
Dvs., du har prøvet at sætte køleprofilen på igen?
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
23. marts 2003 - 17:16 #4
Ja...
Avatar billede skrewz Nybegynder
23. marts 2003 - 20:14 #5
Jeg gætter på at det er en defekt CPU... Har du mulighed for at prøve en anden?
Avatar billede geronimo Nybegynder
26. marts 2003 - 09:03 #6
Køb en ny CPU, de er ikke så dyre længere!

Er du sikker på at de 1500 MHz ikke er maximum istedet for minimum?

Det kan evt. være at der skal stilles en jumper et sted så den får den rigtige spænding (Volt) på CPUen, læs manualen!

Forresten er du sikker på at din 1000 MHz har 133 MHz Front Side Bus?

Jeg ved at min 1200 kun har 100 MHz og hvad jeg ved af er den mindste med 133 FSB en 1200 MHz
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
08. april 2003 - 15:26 #7
Sry mit fravær...Jeg har kørt den som en 1000MHz på mit gamle bundkort med 133.
Og har læst pakken..Min CPU er 1400
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. april 2003 - 15:27 #8
Prøv at rens blæseren for støv:) det hjalp min 10 grader.