Avatar billede morten_hjort Nybegynder
23. marts 2003 - 13:59 Der er 10 kommentarer og
6 løsninger

DVD afspillere

Jeg skal have købt mig en Dvdafspiller og jeg har ca. 1000 kroner til det. Det er ikke meget så derfor må den gerne være brugt... Men hvad skal jeg kigge efter? Jeg har ingen erfaring med Dvdafspillere, men hvis i kan nævne nogle gode nogle som virkelig er bang-for-the-bucks i 1000-2000 prislejet så vil jeg blive glad :)
Lyden skal gerne være ret god da den også skal bruges som cdafspiller.

Ved ikke om det har nogen betydning, men jeg har i forvejen en Sony surroundreciever...

/Morten Hjort
Avatar billede amd Nybegynder
23. marts 2003 - 14:03 #1
Avatar billede codemasterz Nybegynder
23. marts 2003 - 14:03 #2
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
23. marts 2003 - 14:11 #3
Mange tak for linksene, men er der nogen der har erfaring med forskellige dvdafspillere?
Avatar billede hijklm Juniormester
23. marts 2003 - 14:20 #4
Jeg købte en Pioneer 626D brugt hos Expert og da den havde været lejemodel tidligere var den i god stand. (de tester alle de lejemodeller de får tilbage 100 %)
Så mit forslag er at gå ind i f.eks. Expert og spørge om de har nogle brugte lejemodeller eller demomodeller til salg. Du kan være heldig at spare mange penge!

Pioneer er forresten et godt mærke... :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2003 - 14:37 #5
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
23. marts 2003 - 14:50 #6
Det er helt fint med links, men jeg søger nu mest folk med erfaringer med DVDafspillere eller hvis nogen kan sige mig hvad jeg skal kigge efter...
Avatar billede hijklm Juniormester
23. marts 2003 - 16:16 #7
Det du skal kigge efter er hvor mange formater den understøtter, hvilke lydformater den understøtter, om det er et mærke der plejer at levere kvalitet, om selve afspilleren virker stabil og om drevet ikke bare er et computer-drev sat over i en afspiller.
Avatar billede a1a1 Novice
23. marts 2003 - 17:09 #8
jeg har købt en af dem fra blockbuster til 995,- den virker fint, larmer ikke og kan afspille mp3 og mpeg filer direkte.

;)
Avatar billede sn2002 Nybegynder
23. marts 2003 - 18:03 #9
Jeg kan klart anbefale en Lumatron DVD40K2 - jeg købte min i December til 1300 kr (nedsat fra 1800 kr) i Kvickly Ekstra og så den for et par uger siden, yderligere nedsat til 900 kr.
Den virkede med det samme, afspiller DVD, VCD, S-VCD, CD-R/RW, og MP3, og kan gøres kodefri via fjernbetjeningen. Jeg kan kun anbefale den, og skulle du gå hen og investere i den, så er her opskriften til, hvordan den gøres kodefri:
http://www.eksperten.dk/spm/315268

Jeg håber du kan bruge rådet til noget ;-)
Avatar billede blyno Praktikant
23. marts 2003 - 18:29 #10
Vil ligesom a1 klart anbefale den fra blockbuster.
Kan det hele for ganske få kroner, og så har den vundet i en test(jeg kan dog ikke huske i hvilket blad).
Avatar billede tomh Nybegynder
24. marts 2003 - 14:33 #11
United fra Blockbuster, som nok er den der omtales et par gange i tråden har vundet adskillige tests over modeller i 2000 kr klassen.

Se f.eks anmeldelse på PCWorld: http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=3699.
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
24. marts 2003 - 16:37 #12
Den fra Blockbuster lyder da ret god åbenbart, men jeg synes de roser alle de amnge ting den kan, men hvordan er billed og lydkvaliteten? Altså udover den kan afspille Mp3, SVCD osv....
Avatar billede tomh Nybegynder
25. marts 2003 - 07:54 #13
Lydkvaliteten er så godt som i top. Billedet er ikke så godt som på en 6000kr's afspiller (faktisk er der 6000 kr's afspillere, der har dårligere billede, men det er nok undtagelsen), men det er absolut glimrende - og væsentligt bedre end noget andet jeg har set i prisklassen op til 2000 kr. Frem for alt "hakker" den ikke så meget ved lag-skift på skiven, som mange både billige og dyrere afspillere gør.
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
15. april 2003 - 13:12 #14
Tak for alle jeres svar. Har ikke besluttet mig endnu så i deler bare pointene.
Avatar billede amd Nybegynder
15. april 2003 - 13:17 #15
takker for pts =)
Avatar billede sn2002 Nybegynder
15. april 2003 - 17:02 #16
tak for point - held og lykke med jagten :)