Avatar billede patoo23 Nybegynder
23. marts 2003 - 13:19 Der er 10 kommentarer

Min blæser larmer

Jeg synes min blæser larmer ret meget...
Avatar billede amplificator Nybegynder
23. marts 2003 - 13:22 #1
Synes jeg også min gør. :)

Rens den.. Evt. køb en ny som ikke larmer så meget.
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. marts 2003 - 13:23 #2
Og hvor vil du hen med det ... prøv at rense kulelejerne og fjerne alt støv fra den ...

Hvis den er ny og den larmer meget så kan du sætte en modstand på strømledningen så blæseren ikke får så meget strøm ... så køre den ikke så hurtigt og dermed larmer den ikke så meget men den køler heller ikke så godt.

Ellers er der ikke andet for end at købe en ny støjsvag køler!
Avatar billede codemasterz Nybegynder
23. marts 2003 - 13:23 #3
Se www.thansen.dk
De har nogle billige kvalitetsblæsere....
Prøv evt. med en kompressor eller noget, at blæse din gamle ren...?

MVH. CodeMasterz!
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
23. marts 2003 - 13:23 #4
du kan købe low noise kølere for næsten ingen penge på www.edbpriser.dk  eller  www.webconsult.dk
Avatar billede fangel Nybegynder
23. marts 2003 - 16:10 #5
lav en blæserbus... det hjælper... ;) har selv lavet en... ;)
Avatar billede rexman Nybegynder
23. marts 2003 - 16:37 #6
Køb en papst blæser 12/19db
så kan du næsten ikke høre at din pc er tændt
Avatar billede spt Nybegynder
26. marts 2003 - 12:13 #7
jeg ville ikke købe papst de støjer mere end de billige glideleje blæsere. du skal op i langt højere omdrejninger en dem man normalt bruger i en pc for at kuglelejerne hjælper på støjen.

køb hellere en 12/19 db thermaltake silent tornado

jeg har en 19 db papst der kun er sat 7 volt til den ovordøver klart min thermaltake blæser.
Avatar billede spt Nybegynder
26. marts 2003 - 12:13 #8
hvad er en blæsebus
Avatar billede fangel Nybegynder
26. marts 2003 - 15:35 #9
en blæserbus er en række "switches" (eller kontakter om du vil), hvorpå ud kan vælge om du vil gøre 0v, 7v (eller 5v) eller fuld knald (12v)... så har du en hardware monitor installeret på din comp. og så kan du justere dine blæsere efter hvad du laver...

Morten
Avatar billede spt Nybegynder
11. maj 2003 - 01:41 #10
larmer din blæser stadig :)