Avatar billede madiedk Nybegynder
13. november 2000 - 18:05 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

computer fryser i alle operativsystemer

jeg har lige samlet min egen computer med 256 ram a7v bundkort, 850 athlon geforce2 gts. men nogle gange mans jeg sidder på nettet eller spiller eller skriver et brev, fyser dem bare lige meget hvilket operativsystem
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. november 2000 - 18:09 #1
Du har dæleme da noget ballire med din comp. Har du prøvet at stille din agp hastighed ned til 2x som jeg foreslog dig at gøre i et andet spm. Bios advanced normal istedet for optimal.
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. november 2000 - 18:12 #2
For det er garanteret grafikkortets skyld. Jeg havde selv samme problem, Det er løst ved at køre 2x agp.
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. november 2000 - 18:16 #3
prøv at sæt hardware-accelerationen ned...

/ortrak
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. november 2000 - 18:17 #4
Har du prøvet noget af det der er foreslået fra dit andet spm som egentlig er magen til dette.
http://www.eksperten.dk/spm/32883
Avatar billede madiedk Nybegynder
13. november 2000 - 18:17 #5
det har jeg prøvet, der siker det samme, jeg tror ikke det er grafikkortet, det troede jeg i starten men nogle gange kan jeg sagtens sidde og spille tunge 3d spil i mange timer uden der sker noget, det er mest i windows 2000 den fryser
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. november 2000 - 18:28 #6
Fryser den selvom du har stillet ned til normal ??

Pludselig frysning plejer at være fordi noget af hardvaren har det for varmt = kører lige på kanten af hvad det kan klare.
Men den skulle nu kunne klare at skrive et brev. Det giver ingen belastning.
Kører du med sidste nye drivere til bundkortet eller bruger du dem fra CD`en ??
Kører du med ATA100 harddisk ??
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. november 2000 - 18:29 #7
Har du nogen former for konflikter på hardvaren ??
Avatar billede madiedk Nybegynder
13. november 2000 - 18:35 #8
ALT DET HAR JEG PRØVET, MEN DET ER DA UNDERLIGT AT JEG NOGLE GANGE KAN SPILLE I FLERE TIMER OG ANDRE GANGE KAN JEG DÅRLIG NOK NÅ AT TÆNDE DEN. JA JEG BRUGER DA NYESTE DRIVER TIL ALLE MINE TING
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. november 2000 - 18:38 #9
JA, Det så jeg lige.
Det er nemlig underligt. Har du mulighed for at prøve med et andet grafikkort ??
Avatar billede lens Nybegynder
13. november 2000 - 18:40 #10
Hvis du helt tilfældigvis har et internt motorola modem, så er nok det der gør udslaget, fordi det ikke er kompatibelt med athlonprocessoren (har selv prøvet det). - hvis ikke, så held og lykke med det. :-)
Avatar billede lens Nybegynder
13. november 2000 - 18:42 #11
jeg har også haft problemer med et Aopen riva tnt2 kort med 32 mb ram
Avatar billede madiedk Nybegynder
13. november 2000 - 18:44 #12
nej det har jeg ikke.
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. november 2000 - 18:44 #13
lens> På et A7V mobo ??
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. november 2000 - 18:46 #14
madie > ØV,Så er det sq ikke nemt at finde ud af hvad der er galt. :(
Avatar billede lens Nybegynder
13. november 2000 - 18:47 #15
jebber!
Avatar billede mains Nybegynder
13. november 2000 - 18:47 #16
Det kan også være ramfejl, prøv at teste din ram med -->

http://reality.sgi.com/cbrady_denver/memtest86/

Det kan godt tage flere timer at kommer alle tests igennem.

/mains
Avatar billede lens Nybegynder
13. november 2000 - 18:48 #17
dog har jeg kun 128 ram, men det burde vel ikke gøre nogen forskel!!?
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. november 2000 - 18:53 #18
Mains> Det var da værd at prøve, Noget er der jo galt.

lens> Næh!!.
Avatar billede madiedk Nybegynder
13. november 2000 - 18:56 #19
hmm det er det ikke, jeg har prøvet med nogle andre ram
Avatar billede kurtj Nybegynder
13. november 2000 - 18:59 #20
Jeg hælder mod grafikkortet ellers er jeg blank.
Avatar billede madiedk Nybegynder
14. november 2000 - 14:14 #21
den er stoppet med det i win98se, men ikke win2000 jeg smider lortet ud og køber en ny:-)
Avatar billede ortrak Nybegynder
14. november 2000 - 15:35 #22
jeg havde præcis samme problem med win2000, og da hjalp det da jeg justerede hardware-accelerationen...

/ortrak
Avatar billede mains Nybegynder
15. november 2000 - 19:43 #23
Køb Intel denne gang. :)