Avatar billede mightysquall Nybegynder
22. marts 2003 - 22:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PCI128 - data er ugyldige

Hejsa, jeg har et lille problem er. Jeg har prøvet at installere et SB PCI128 lydkort i både winXP prof. og win2K prof. og begge steder er der kommet en meddelelse der siger: data ugyldige. Lydkortet virkede korekt under XP home edition. Har checket om det sidder ordentlig i, har prøvet at skifte PCI port etc, men samme resultat. En anden ting er at under winXP prof. kunne lydkortet slet ikke ses, men under 2K prof. der kan kortet godt ses, men det er kun 2ks egne drivere der funger - har prøvet flere forskellige drivere og det er den nyeste der siger det med de ugyldige data, nogle andre siger at de ikke kan finde et sound blaster lydkort...

håber i kan hjælpe mig :/
Avatar billede gifle Nybegynder
22. marts 2003 - 23:02 #1
Jeg havde et lignende problem med w2k og SB PCI128, jeg gjorde noget i stil med:
Indstallerede driver, fjernede kortet i enhedshåndtering, genstartede, og når den så fandt kortet og ville indstallere driver, fandt den selv den nye drive ( jeg lige havde indstalleret tidligere ) og så virkede det ... lidt mystisk, men så'n mener jeg det var....
Avatar billede mightysquall Nybegynder
22. marts 2003 - 23:07 #2
nå ja, kommer lige i tanke om: Jeg har på en måde 'tvunget' win2K til at godtage de ugyldige drivere... Jeg extractede exe filen med winRAR og søgte så efter filen, den sagde så noget i retningen af at hardwaren ikke var win2K godkendt etc, men jeg gik så videre og installere driveren, men så da jeg genstartede computeren der frøs den på vej ind i win2K, den der blå bar der var kom kun halvejls og selv om det så ud som om den gik videre, så kom den ingen vejene.

Jeg har haft gjort det trick du siger, før du beskrev det :) men det var stadig de gamle kedelige win2K drivere.. og med dem virker min mic ikke >.<
Avatar billede gifle Nybegynder
22. marts 2003 - 23:10 #3
jeg bruger følgende driverversion : 5.0.2184.1
Avatar billede gifle Nybegynder
22. marts 2003 - 23:12 #4
Jeg kan bare ikke huske hvor jeg fandt driveren henne, men jeg mener stadig jeg har den liggende ...... hvis det er ......
Avatar billede mightysquall Nybegynder
22. marts 2003 - 23:35 #5
hvis du har msn er min mail følgende: mightysquall@hotmail.com
har du mirc sø find mig på #junshi på quakenet under navnet junshi|Pug (hvis det her er ulovligt eller noget det med reklame, så bare slet denne her - jeg vil bare have løst mit problem >.<)
Avatar billede gifle Nybegynder
22. marts 2003 - 23:40 #6
Du er off-line på MSN ??
Avatar billede gifle Nybegynder
23. marts 2003 - 00:45 #7
Fik du det til at virke?
Avatar billede mightysquall Nybegynder
23. marts 2003 - 13:13 #8
nej, ikke rigtig men du får point for dit forsøg alligevel :) tak for hjælpen, jeg tror bare jeg må nød til at formatere eller noget ... snøft :)