Avatar billede myth Nybegynder
22. marts 2003 - 22:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GF4TI4200

hejsa!

da min køler på mit grafikkort (InnoVision GF4TI4200 64Mb) netop er gået amok med at væse og brokke sig som en sindsyg - ca 55db vil jeg tro - ville jeg lige høre om hvor sikkert det er at fjerne køleren men lade køleprofilen sidde... rister jeg mit kort?
Avatar billede superuser Nybegynder
22. marts 2003 - 22:37 #1
JA ! køb en ny køler, helst en større køler dem der sidder er for små.. men hvis du fjerner den så rister du dit kort.. og jeg vil mene at det er billigere at købe ny fan en at købe helt nyt kort :p

#Superuser
Avatar billede myth Nybegynder
22. marts 2003 - 22:38 #2
nok info for mig ;) du har pointene - men kan du anbefale en - som ikke koster en bondegård?
Avatar billede superuser Nybegynder
22. marts 2003 - 22:40 #3
ved ikke vad de koster.. men de er nok ikke så dyre... tror de koster 100-150.. har aldrig byttet bløser på kortet.. har det ike så godt med mine kort.. har smadret min processor én gang for meget..
Avatar billede chalde Seniormester
22. marts 2003 - 22:46 #4
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
23. marts 2003 - 01:49 #5
Denne fætter har jeg på mit kort:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=643&page=1

Den larmer som en SINDSSSSYYYYYGGGG - men pil blæseren ud, fjern klistermærket bagpå og giv lejet en klat lejefedt, montér det hele igen og giv blæseren 5V! Så siger den INTET og den store køleprofil sikrer at GPU'en alligevel får mere køling end standardkøleren formår.