Avatar billede perfi Nybegynder
13. november 2000 - 16:39 Der er 11 kommentarer

SORT SKÆRM

Hej
Har et lille spørgsmål..Jeg er ikke sikker på det er det rigtige sted at placere dette spørgsmål, men her kommer det. Jeg har en workstation der køre på WIN98 platform, og på samme maskin er klient til en Novellserver. Problemet er at når jeg ALT -TAB\'er mellem de to applikationer, så går  windowsbilledet i sort. Det er ligesom om at skærmkortet ikke når at opdatere. Kan der være noget med at DOS NOVELL ikke spænder sammen med windows eller er det bare mit skærmkort der er \"fucked up\"??
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 16:42 #1
er med på en lytter.......
Avatar billede baker2 Nybegynder
13. november 2000 - 16:50 #2
Jeg ved ikke om jeg er dum, men måske er din stømforsyning for lille
Avatar billede perfi Nybegynder
13. november 2000 - 16:56 #3
Baker2
Du mener ikke den når at formidle strømmen rigtig, eller mener du at der ikke er nok \"saft\" på?.
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 17:12 #4
stop lige en gang!
Er det ikke et dos program program vi snakker om! joo det er det, er det så ikke fordi at du køre med alt for høj skærmopløsning ???
Avatar billede perfi Nybegynder
13. november 2000 - 17:25 #5
CODEBASE
Novell serveren formidler et DOS program, jo..men hvad med windows??. Skal jeg så køre med 256 farver eller mindre?
mvh Per
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 17:37 #6
Ja, det ville jeg prøv hvis jeg var dig!!
Hvis det hjælper, ja så fandt du fejlen :)
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 17:39 #7
En tin er helt sikkert, hvis din strømforsyning var for lille, så ville maskinen dø helt.
dvs. genstarte hele tiden!
Avatar billede perfi Nybegynder
13. november 2000 - 17:41 #8
codebase
OK, jeg ser om det virker. Tak
Avatar billede jackonlinux Nybegynder
15. november 2000 - 15:31 #9
Tjahh nu ved jeg ikke helt om Windows kører en DOS BOX i real mode-mem og win9.x i protected mode, men det kan skyldes at der går kage i protected mode fordi du kører pludselig real-mode.

Prøv at få DOS til at bruge ROM-emulering.

Det kunne være det.
Avatar billede perfi Nybegynder
15. november 2000 - 17:37 #10
Det lyder som en god idé...
Men hvordan får jeg DOS til at bruge ROM-emulering??? perfi
Avatar billede perfi Nybegynder
17. december 2000 - 09:56 #11
Ingen af delene virkede. Så den røg tilbage til forhandleren. Men sikkert en dårligt bundkort eller nogle skod ram.

Perfi