Avatar billede designz Nybegynder
22. marts 2003 - 18:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Excel: Lopslag kundeoplysninger

Jeg har lavet et regneark med to sider.
ARK 1: Database med kundeoplysninger A2-F2 er navn, adr osv på kunderne.
ARK 2: En standard faktura.

Det jeg har brug for er at når jeg indtaster et telefonnummer i fakturaen, skal excel kigge i databasens F2-> kolonne, og lede efter en match. Er denne match der, skal den indtaste alle kundeoplysninger i de dertil indrettede pladser i fakturaen.

Jeg haer aldrig prøvet excel før, men har fået forklaret at man skal bruge et LOPSLAG - MEN jeg ANER ikke hvordan man laver dette! Jeg kan evt. maile excelarket til en venlig hjælper.
Avatar billede mugs Novice
22. marts 2003 - 18:45 #1
Avatar billede mugs Novice
22. marts 2003 - 18:46 #2
mugs@mail.dk
Avatar billede designz Nybegynder
22. marts 2003 - 21:20 #3
Til andre interesserede, så har mugs forsøgt, men har ikke kunnet løse problemet, så jeg håber at en anden vil forsøge! Men tak for forsøget mugs, jeg giver dig nogle point når spørgsmålet lukkes.
Avatar billede laje3 Nybegynder
22. marts 2003 - 21:21 #4
send det lige til laje3@mail.dk
Avatar billede mugs Novice
22. marts 2003 - 21:23 #5
Problemet er ikke selve LOPSLAGET. Det fungerer og ser således ud:

=LOPSLAG(A2;kunde;3;FALSK)

Problemet er, at i det ark der skal hente data, er der nogle navngivne områder, og det er dette jeg ikke lige kan greje.
Avatar billede bak Seniormester
22. marts 2003 - 22:16 #6
du må også sende til tommybak@netscape.net
Avatar billede kabbak Professor
23. marts 2003 - 21:18 #7
send venligst kabbak@tiscali.dk
Avatar billede gfkdanmark Nybegynder
01. april 2003 - 12:30 #8
Du kan maile det til mig, så skal jeg løse det taagaard25@hotmail.com . Zip det eller fjern linier hvis det fylder for meget.
Avatar billede designz Nybegynder
01. april 2003 - 22:08 #9
Hej allesammen Jeg har indrykket spørgsmålet, da jeg var på besøg hos min svigerfar. Det er jeg ikke mere, og kommer ikke de næste 3-4 uger, så hvis nogen har svaret og sendt en løsning til hans email, må jeg bede jer om at sende dem til denne istedet for: info@nikolajdesign.dk . Ellers kan jeg ikke give point, da han ikke umiddelbart kan finde ud af at chekke sin mail ;-)
Avatar billede janvogt Praktikant
08. april 2003 - 08:54 #10
Hvis du ikke har fået en løsning allerede, kan send lige dit ark.
Så skal jeg nok kigge på det så du kan komme videre med ham svigerfar ....
Avatar billede designz Nybegynder
29. juli 2003 - 17:25 #11
Det løste sig aldrig rigtigt