Avatar billede axelibsen Nybegynder
22. marts 2003 - 15:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsagt adsl og pillet skillefilter og modem ned

Jeg ringede til Teledanmark for at opsige mit adsl abbonnement. I telefonen fik jeg at vide at jeg skulle pille alt ned som var blevet sat op i forbindelse med mit adsl abbonnement.

Jeg pillede alt ned, men nu er min tlf død.

Da jeg fik adsl for 3 år siden, kom der en tekniker som satte en ledning fra stikdåsen og hen til et skillefilter som gik ud til et r11 stik og endnu et telefonstik.

Som sagt har jeg pillet alt ned som de sagde i hos Teledanmark også r11 dåsen og nu er telefonen død.

Fra det originale Teledanmarkstik i væggen går der følgende farver ud: gul, brun, blå, rød, hvid, grøn, sort, grå.

Hvilke farver skal bruges for at få telefonen til at virke???
Avatar billede k_la Nybegynder
22. marts 2003 - 15:50 #1
plejer at være rød og blå  (der skal være ca 40-50 Volt imellem)
Avatar billede scb Praktikant
22. marts 2003 - 15:52 #2
Det er rigtigt med rød og blå.
Sansynligvis virker din telefon først når de har koblet dig fra ADSL i centralen, du skal lade filteret sidde til de har gjort dette.
-SCB
Avatar billede rs2000 Nybegynder
22. marts 2003 - 15:58 #3
der er ca. 100v på de 2 ledninger du skal have fat i.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
22. marts 2003 - 16:03 #4
Der er sandelig mange sjove bud på det...LOL
Hvilespænding 50v & 100v når der ringes på linien!
(standardfarver: rød og blå)

Og ja - lad skillefilteret sidde indtil TDC har taget dig af ADSL Routeren....
Avatar billede axelibsen Nybegynder
22. marts 2003 - 16:04 #5
SCB
Problemet er jo at jeg har skilt det hele ad og derfor kan jeg ikke lade filteret sidde, da jeg ikke kan huske hvordan ledningerne skulle sidde.

Men det virkede ved at bruge rød og blå ledning ved det sidste telefonstik
Avatar billede zapster Nybegynder
22. marts 2003 - 16:39 #6
Der kommer 2 - 4 ledninger ind i huset. Ta' den første telefon du støder på i huset og pil den ud af stikket og ta' den med hen til disse 2-4 ledninger. Så prøver du dig frem (der er 6 forskellige kombinationer da det er lige meget med + og - ) når du har fundet den kombination der er klartone på, ved du hvilke to ledninger du skal montere i dit vægstik igen =)
Avatar billede scb Praktikant
22. marts 2003 - 17:09 #7
Spændinger på en telefonlinie:
Hvilespænding 40-50 volt DC (Standarden siger 48 volt)
Ringespænding ca. 125 volt AC 25 Hz
-SCB