Avatar billede geert Nybegynder
13. november 2000 - 16:15 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Tilslutning mellem 2 win98 pc´ere

Er dr nogen der kort kan oplyse mig om hvordan jeg får en Xkabel til at virke mellem 2 win98 pc´ere.
Kablet er sat i \"pds\" stikket og hvad så.

Jeg har vist nok prøvet lidt af hvert, men er kørt fast. Kort og godt det virker ikke

med venlig hilsen
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 16:27 #1
Du skal bare installer begge maskiner til den samme Workgroup, under Netværk opsætning.
Husk at lave Fil og udskrifts deling!!
:-)
Avatar billede LNG.DK Novice
13. november 2000 - 17:19 #2
Fik du løst problemet
Avatar billede geert Nybegynder
13. november 2000 - 17:47 #3
Nej - direkte kabeltilslutning er enten paralel eller seriel - Jeg går frem lige efter hjælpen i WIN98 - men om det virker NEJ

Geert
Avatar billede LNG.DK Novice
13. november 2000 - 17:52 #4
Vender tilbage efter 21.00
Avatar billede party.dk Nybegynder
13. november 2000 - 17:53 #5
Du skal gøre som CODEBASE siger!
Når du bruger x-kabel direkte mellem 2 pc\'er med win98, skal du oprette samme bruger gruppe på begge maskiner! Du skal osse installere TCP/IP samt netBEUI.
(hjælper med at optretholde forbindelsen)
Avatar billede cstern Nybegynder
13. november 2000 - 18:35 #6
Og hvis du ikke allerede har gjort det skal du installere klientprogram for Microsoft Networks. Derefter vælg fil- og printerdeling (knap) og sæt hak i de felter du skal bruge, sådan som codebase skriver. Nogle spil kræver desuden protokollen IPX/SPX
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 19:24 #7
:)
Avatar billede cstern Nybegynder
13. november 2000 - 19:34 #8
codebase: husk at \"svare\"
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 19:42 #9
yes yes, syntes bare at dialogen peger på at mit svar, var det rigtige !!
Så nu må vi se, hvad Geert finder ud af kl 21.00
That\'s all........
Avatar billede cstern Nybegynder
13. november 2000 - 20:13 #10
Jamen du har jo ret, men du får jo ingen point hvis du ikke vælger \"svar\" i stedet for kommentar - det var det jeg mente med min bemærkning.
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 20:15 #11
Oki, så prøver vi lige igen!
Avatar billede cstern Nybegynder
13. november 2000 - 20:22 #12
:-)
Avatar billede LNG.DK Novice
13. november 2000 - 21:29 #13
Hvordan går det.. ?