Avatar billede sirene Nybegynder
22. marts 2003 - 12:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

FlashMx Template-quiz - komponenter?

ØJ – hvor er der bare mange seje nørder her? Men er der også en, der kan fortælle mig hvordan jeg ændrer teksten på den PushButton-component, der er døbt Control Button i template-quizzen? Det samme gælder teksten i det dynamiske tekstfelt, hvor der står ” Feedback Will Appear Here” (det er kun noget af teksten, jeg kan oversætte til dansk). Det underlige er at jeg godt kan ændre teksten på de andre komponenter…..

På forhånd en million tak……
Sirene
Avatar billede mat Nybegynder
22. marts 2003 - 13:04 #1
Du skal ind i det movieclip som knappen ligger i (dobbeltklik på det), når du er det finder du dit proporties-panel, markerer knappen, og ændrer teksten ud for "label". Tekstfeletet kan du redigere med tekstværktøjet i tools
Avatar billede sirene Nybegynder
22. marts 2003 - 13:34 #2
Problemet er, at jeg ikke kan komme ind i MC og selvom jeg retter i Label, så viser den stadig den samme tekst: Control Button når jeg afspiller filmen....??
Avatar billede sirene Nybegynder
22. marts 2003 - 13:38 #3
Undskyld, kom vist til at afvise et eller andet - kan heller ikke finde ud af det her medie - hjælp, please - hvad er det for noget med points osv.?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
22. marts 2003 - 14:01 #4
Linie 137 i movieclippet: LGlobalClass og i linierne herefter kommer så nogle andre knappers tekst, du kan ændre.

/michael
Avatar billede sirene Nybegynder
22. marts 2003 - 15:34 #5
Michael, tak for hjælpen, men jeg har brug for lidt uddybende guiding, da jeg ikke er skrap til actionscripts - hvordan og hvor ændrer jeg labelsnavnene? - Kan godt finde linie 137 - og hvordan gør man med det her pointsystem? Er helt ny her....
Avatar billede mat Nybegynder
22. marts 2003 - 15:45 #6
Du giver bare point til den du synes ligger det bedste svar, hvis du vil dele dem, trykker du på den knap der hedder avanceret (den kommer vist kun frem når der er flere der har lagt et svar).
Hvis du vil give point til en som ikke har lagt et svar, men kun en kommentar, beder du bare denne om at ligge et svar istedet.
Du tjener naturligvis selv point ved at svare på spørgsmål, plus du får 5 point om dagen.

Den eneste værdi pointene har er at de 100 der tjener flest på en måned får et gratis pro-medlemsskab. Så slipper man for alle de rædselsfulde reklamer :)

Og undskyld for misinformationen, jeg havde ikke testet min movie, og jeg har aldrig arbejdet med flashs templates, beklager. :)
Avatar billede sirene Nybegynder
22. marts 2003 - 16:26 #7
Tak for info, Mat - men er det de knapper, der kommer frem når man har svaret, hvor der accepteret/afvist?
Avatar billede mat Nybegynder
22. marts 2003 - 16:32 #8
jeps - og du behøver ikke acceptere med det samme, du kan godt selv kommentere og uddybe uden at skulle acceptere :)
Avatar billede sirene Nybegynder
22. marts 2003 - 16:33 #9
Øv, så fik jeg vist lige spildt nogle points ved at acceptere til Michael - men jeg er da måske kommet lidt nærmere vha hans svar, selvom jeg stadig ikke kan finde ud af det. Skylder jeg dig nogle points?
Avatar billede mat Nybegynder
22. marts 2003 - 16:38 #10
overhovedet ikke :)
Avatar billede sirene Nybegynder
22. marts 2003 - 16:40 #11
Jamen, så tak da - skal du ikke snart ud i det gode vejr?
Avatar billede mat Nybegynder
22. marts 2003 - 16:41 #12
tjoh :)