Avatar billede matr Nybegynder
21. marts 2003 - 17:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Capture problemer

Hej allesammen

Jeg har et canon digitalt kamera. Og et nyt firewirekort. Herudover har jeg Pinnacle Studio 7.
Når jeg vil capture fra mit kamera siger pinnacle forskellige steder: TimeCode Break, og så siger den at jeg skal spole til næste timesegment... hvad søren skal jeg gøre for at den ikke afbryder mit capture?
Avatar billede henninga Novice
22. marts 2003 - 14:34 #1
Det er garanteret fordi du ikke har "stripet" dit bånd inden du optog på det.
Normalt indspiller man sort på hele sit bånd inden man optager. På den måde får du en ubrudt tidskode lagt ind på båndet.
Det kan sammenlignes med at formattere sine disketter.
Så prøv at kigge på din tidskode på båndet.
Studio 7 læser hele tiden tidskoden på dit bånd og kan registrere hver gang du har haft båndet stoppet. Hvis kameraet så har startet med tidskoden på 0 hver gang vil det forvirre studio7.
Er der ikke en indstilling i programmet som hedder "Live Capture" eller sådan noget, hvor hele båndet bare køres ind i een stor fil.
Ellers kan du prøve med MovieMaker (Windows XP). Det kan være den kan klare det.
Du kan også downloade Adobe Premiere  www.adobe.com/premiere  i en prøveversion og så hente det ind i "Live mode".

HenningA
Avatar billede w13 Novice
23. marts 2003 - 19:02 #2
hvis du har xp kan det være at det er en indstilling der ikke giver dig adgang til at lave Capture (har selv oplevet det med mit Pinnacle studio 7)
Avatar billede matr Nybegynder
23. marts 2003 - 19:26 #3
Jeg tror henninga har ret... det er på en 2000 maskine. Jeg vil dog godt vente med at give dig point til flere melder ind og til jeg har testet dit forslag...
Avatar billede w13 Novice
24. marts 2003 - 21:31 #4
Jeg har selv pinnacle og det er ikke rigtigt hvad Henninga siger.
Avatar billede matr Nybegynder
24. marts 2003 - 21:36 #5
Jamen hvad mener du med adgang til at capture, Pinnacle når jo at capture noget af filmen, men lige pludselig afbryder den med fejlen om Timecode Break?
Avatar billede henninga Novice
24. marts 2003 - 21:42 #6
>W13  Når du kører ind med Studio7, deler den så dit materiale op i "Scenes" ???
HenningA
Avatar billede matr Nybegynder
25. oktober 2003 - 12:02 #7
ikke helt svar nok.. jeg lukker her.
Avatar billede henninga Novice
26. oktober 2003 - 00:29 #8
Ja - du har vel fundet ud af det efterhånden :-)