Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
21. marts 2003 - 16:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Få vist kildekode på side.

Hej, hvordan kan jeg lave sådan et script, som der gør, at når man klikker på Linket "Vis kilde" på min hjemmeside, altså en URL, popper der et popup vindue op, med kilden på den side man er inde på ??

MVH
Anders
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
21. marts 2003 - 16:20 #1
Det skal lige siges, at det ikke skal være em 'alert' boks, men et popup vindue!!
Avatar billede reddize Nybegynder
21. marts 2003 - 17:07 #2
Prøv dette:

<FORM><INPUT TYPE="BUTTON" VALUE="vis kilde" onClick= 'window.location = "view-source:" + window.location.href'></FORM></CENTER>

Det skal nok virke! :)
Avatar billede reddize Nybegynder
21. marts 2003 - 17:07 #3
<FORM><INPUT TYPE="BUTTON" VALUE="vis kilde" onClick= 'window.location = "view-source:" + window.location.href'></FORM>
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
21. marts 2003 - 17:26 #4
Tak :o) Du får sæføli point :)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
21. marts 2003 - 17:27 #5
du ved vel ik tilfældigvis, om man kan gøre sådan at det bliver i et almindeligt hyperlink, istedet for en formular ?? evt. java script:
Avatar billede reddize Nybegynder
21. marts 2003 - 17:33 #6
<a href="java script:window.location = 'view-source:' + window.location.href">vis kilde</a>
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
21. marts 2003 - 17:39 #7
takker, det eneste problem er bare, at når man trykker på vis kilde, åbner vinduet godt nok, men på den side linket var, redirecter den til en side, hvor der står: view-source:file:///D:/Documents%20and%20Settings/Anders/Skrivebord/hojre.html

Kan man slippe for det ??