Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2003 - 13:42 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Advarsel mod at handle hos chippen.dk

Hej.

Hermed bringes en advarsel mod at handle hos chippen.dk

Jeg fandt for sent ud af hvilke amatører de er, og det kostede mig 299 kr.

Jeg bestilte nogle ting hos dem, blandt andet et samlesæt til LCD.

Udover at jeg ikke fik en ordrebekræftigelse,virkede det som om at det var et OK sted at handle.

Bevares, der er fyldt med stavefjel, men det har jeg forstået er fordi ejeren (Uffe) er ordblind. Gud være med ham, men man kunne vel få en til at se siden igennem inden man uploader den.

Nåh, men mine ting ankom, desværre uden LCD display. Jeg udfyldte en RMA formular, og fik beskede "vi vender tilbage snarest muligt"

Nu begyder det sjove så, for efter 2 dage blve jeg utålmodig og skrev til chippen's support.

Efter lang tid fik jeg svar, at jeg skulle udfylde RMA. Vi skrev lidt frem og tilbage, og det hele endte med en klage til Forbrugerstyrelsen.

Herunder er vores e-mail snak, jeg indrømmer at jeg bander en enkelt gang, men det skyldes min frustration over inkompetente mennesker, der ikke ved hvordan man behlandler kunder.

det er ganske korekt det er uffe du taler med men det er sørme en der heder rene der står for rma
og ham har jeg lige snakket med hvor gammel er du 12

Chippen.dk

Vis du har lyst til og læse om vores produkter og har brug for guider til noget har vi siden
http://www.casemoddings.dk  hvor du kan find guids og test samt mange andre spændene ting og sager

----- Original Message -----
From: "Mikkel Jensen" <pilehave@mail.stofanet.dk>
To: "Support Team Chippen" <support@chippen.dk>
Sent: Friday, March 21, 2003 1:07 PM
Subject: Re: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen

>
> JEG HAR JO LAVET EN RMA FOR FANDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Jeg ved at det er dig der er Uffe, og at du kun er dis selv i det firma. Nu
> udfylder jeg en klage til Forbrugerstyrelsen, så kan vi se hvem der griner
> sidst.
> ----- Original Message -----
> From: "Support Team Chippen" <support@chippen.dk>
> To: "Mikkel Jensen" <pilehave@mail.stofanet.dk>
> Sent: Friday, March 21, 2003 1:01 PM
> Subject: Re: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen
>
> jeg tror den samtale er over der er grænser for hvad vi finder os i du vil
> ikke lave en rma eller skriv der til jeg ved intet om dig sag og hvad den
> går ud på men du sider og sviner os til det gider vi simpelt hend ikke ha
> med at gører så smatalen er slut her fra kontakt rma det er der du skal
> skriv til
>
> Chippen.dk
>
> Vis du har lyst til og læse om vores produkter og har brug for guider til
> noget har vi siden
> http://www.casemoddings.dk  hvor du kan find guids og test samt mange andre
> spændene ting og sager
>
> ----- Original Message -----
> From: "Mikkel Jensen" <pilehave@mail.stofanet.dk>
> To: "Support Team Chippen" <support@chippen.dk>
> Sent: Friday, March 21, 2003 1:00 PM
> Subject: Re: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen
>
> >
> > Det stod der jo ikke nogen steder at jeg skulle, holdt kæft en amatør
> > forretning det her.
> >
> > Du vil altså have at jeg skal sende alle mine varer retur, og så bare tro
> på
> > jeres ærlighed? Jeg har jo betalt for det hele, det er jeres ansvar at
> > afhjælpe ved en mangelfuld vare.
> >
> > Eftersom jeg har købt for over 500 kr. kan jeg gå til forbrugerstyrelsen,
> > ligesom alle de andre der har handlet hos jer.
> >
> > Det tror jeg jeg gør, skriv tilbage hvis I har ombestemt jer mht. at sende
> > mig mit display.
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: "Support Team Chippen" <support@chippen.dk>
> > To: "Mikkel Jensen" <pilehave@mail.stofanet.dk>
> > Sent: Friday, March 21, 2003 12:56 PM
> > Subject: Re: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen
> >
> > har du ikke sendt det display ind efter du har lavet en rma eller hvad er
> > det for vis du ikke får det sendt ind bliver der jo ikke gjort noget ved
> det
> > så klart
> >
> > Chippen.dk
> >
> > Vis du har lyst til og læse om vores produkter og har brug for guider til
> > noget har vi siden
> > http://www.casemoddings.dk  hvor du kan find guids og test samt mange
> andre
> > spændene ting og sager
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: "Mikkel Jensen" <pilehave@mail.stofanet.dk>
> > To: "Support Team Chippen" <support@chippen.dk>
> > Sent: Friday, March 21, 2003 12:54 PM
> > Subject: Re: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen
> >
> > >
> > > Så send mig deres e-mail adresse, jeg har udfyldt den der RAM formular 2
> > > gange, men de svarer jo ikke!!
> > >
> > > ----- Original Message -----
> > > From: "Support Team Chippen" <support@chippen.dk>
> > > To: "Mikkel Jensen" <pilehave@mail.stofanet.dk>
> > > Sent: Friday, March 21, 2003 12:46 PM
> > > Subject: Re: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen
> > >
> > > henvend dig venligst til rma som du er blevet fortalt flere gange det
> her
> > er
> > > suport
> > > ikke noget andet
> > >
> > > Chippen.dk
> > >
> > > Vis du har lyst til og læse om vores produkter og har brug for guider
> til
> > > noget har vi siden
> > > http://www.casemoddings.dk  hvor du kan find guids og test samt mange
> > andre
> > > spændene ting og sager
> > >
> > > ----- Original Message -----
> > > From: "Mikkel Jensen" <pilehave@mail.stofanet.dk>
> > > To: "Support Team Chippen" <support@chippen.dk>
> > > Sent: Friday, March 21, 2003 12:45 PM
> > > Subject: Re: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen
> > >
> > > >
> > > > "ja okay så skal du vel bare send det inde"
> > > >
> > > > Hvad mener du? Jeg har udfyldt en RMA, hvad mere skal jeg sende ind?
> > Skal
> > > > jeg sende varen retur eller hvad?
> > > >
> > > > Hvorfor kan man ikke snakke med jer i telefonen? Der har jeg lagt 2
> > > > beskeder.
> > > >
> > > > Hvorfor kan i ikke se de mails jeg sender til RMA? Er i overhovedet i
> > > stand
> > > > til at køre en kundeorienteret virksomhed?
> > > >
> > > > Det eneste jeg vil er at have mit LCD display, det ender vel med at
> jeg
> > > selv
> > > > må komme og hente det på adressen....
> > > >
> > > > ----- Original Message -----
> > > > From: "Support Team Chippen" <support@chippen.dk>
> > > > To: "Mikkel Jensen" <pilehave@mail.stofanet.dk>
> > > > Sent: Friday, March 21, 2003 12:23 PM
> > > > Subject: Re: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen
> > > >
> > > > ja okay så skal du vel bare send det inde
> > > > det er rma du skal skrive til for vi har ikke så meget med det at
> gører
> > og
> > > > kan ikke se de mails du sender der til
> > > >
> > > > Chippen.dk
> > > >
> > > > Vis du har lyst til og læse om vores produkter og har brug for guider
> > til
> > > > noget har vi siden
> > > > http://www.casemoddings.dk  hvor du kan find guids og test samt mange
> > > andre
> > > > spændene ting og sager
> > > >
> > > > ----- Original Message -----
> > > > From: "Mikkel Jensen" <pilehave@mail.stofanet.dk>
> > > > To: "Support Team Chippen" <support@chippen.dk>
> > > > Sent: Friday, March 21, 2003 12:21 PM
> > > > Subject: Re: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen
> > > >
> > > > >
> > > > > Jeg sendte en RMA til jer, som opfølgning på denne mail:
> > > > >
> > > > > pilehave@mail.stofanet.dk
> > > > > Mikkel Jensen
> > > > >
> > > > > tlf: 86164029
> > > > >
> > > > > Jeg har bestilt nogle ting hos dig, men har ikke fået det LCD
> display
> > > med
> > > > > som skulle være der.
> > > > >
> > > > > Vil du være venlig at kontakte mig snarest muligt, eller sende det
> til
> > > mig
> > > > > straks.
> > > > >
> > > > > Mit fakturanummer er 13332
> > > > >
> > > > > De andre dele jeg bestilte var i kassen, men ikke det Blå-Hvide
> > Winstar
> > > > LCD
> > > > > display.
> > > > >
> > > > > Det er sgu lidt surt :)
> > > > > ----- Original Message -----
> > > > > From: "Support Team Chippen" <support@chippen.dk>
> > > > > To: <pilehave@mail.stofanet.dk>
> > > > > Sent: Friday, March 21, 2003 12:18 PM
> > > > > Subject: Re: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen
> > > > >
> > > > > det gør vi vel også men ved ikke hvad det er om
> > > > > hvad går sagen ud på ??
> > > > >
> > > > > Chippen.dk
> > > > >
> > > > > Vis du har lyst til og læse om vores produkter og har brug for
> guider
> > > til
> > > > > noget har vi siden
> > > > > http://www.casemoddings.dk  hvor du kan find guids og test samt
> mange
> > > > andre
> > > > > spændene ting og sager
> > > > >
> > > > > ----- Original Message -----
> > > > > From: <pilehave@mail.stofanet.dk>
> > > > > To: <support@chippen.dk>
> > > > > Sent: Friday, March 21, 2003 11:05 AM
> > > > > Subject: support: 3/21/2003 11:05:10 AM fra: Mikkel Jensen
> > > > >
> > > > > pilehave@mail.stofanet.dk
> > > > > Mikkel Jensen
> > > > >
> > > > > tlf: 86164029
> > > > >
> > > > > Jeg savner stadig mit WinStar LCD display, hvorfor svarer i ikke på
> > mine
> > > > > e-mails?

Så til alle der tror chippen.dk er iorden, kig forbi forummet på HOL ( www.hardwareonline.dk ) og opdag at chippen ikke er værd at tænke på. Det gjorde jeg desværre først efter mit køb :(

/el_barto
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
21. marts 2003 - 13:57 #1
det er godt nok ikke hvad jeg ville kalde kundeservice...
/Brian.
Avatar billede blackie Nybegynder
21. marts 2003 - 13:57 #2
Hold da op, hvad med en stavekontrol. ;-}
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. marts 2003 - 14:45 #3
Tak for advarslen :D
Avatar billede klojs Nybegynder
21. marts 2003 - 14:48 #4
Kan bare sige at han er den type der svarer udenom for at forhale tiden, og håber at kunden giver op, men er klar over at han har lavet noget møg. Jeg har kigget på deres RMA formular, og jeg mener ikke de kan forlange - som de gør - at man skal udfylde tlf.nr. Ikke alle har en telefon overhovedet.

Lad os endelig vide hvad forbrugerrådet siger til sagen, og hvordan det videre går.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2003 - 14:55 #5
Jeg skal nok følge op på sagen, desværre er vores kopimaskine i stykker, så jeg får først kopieret sagens akter i morgen.

Derefter sendes det hele ind til Forbrugerstyrelsen.
Avatar billede klojs Nybegynder
21. marts 2003 - 15:01 #6
Jeg har også kigget lidt på deres betingelser osv. De betingelser de sætter op, står ikke overens med loven. Den nye købelov giver 2 måneders reklamationsret efter at man har opdaget fejlen. Måske du skulle tage et kig på deres betingelser og sammenligne med den nye købelov, som trådte i kraft sidste år.

Link her: http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/
Avatar billede starfish Nybegynder
21. marts 2003 - 15:31 #7
Alternativt kunne du lade købet gå tilbage, hvis det ikke er mere end 14 dage siden du har købt (og under forudsætning af at det er købt via postordre)
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2003 - 15:43 #8
Det er ikke mere end 14 dage siden, men hvordan lader man købet gå tilbage når de ikke er til at snakke med?
Avatar billede starfish Nybegynder
21. marts 2003 - 15:51 #9
Det er jeg desværre ikke klar over. Det må andre kunne svare på.
Avatar billede johnkorn Nybegynder
21. marts 2003 - 16:00 #10
Ha ha ha ha det må da være to alkoholiker der har starter en virksomhed :)

Sikke dog nogle amatør nisser !!!!!!!!!
Avatar billede skrewz Nybegynder
21. marts 2003 - 19:54 #11
Jeg venter lige med at deltage i samtalen (med mit eksempel) til jeg er færdig med min (sidste?) handel med chippen.dk.

Men det er da en meget interessant samtale, I fører der... Jeg tror faktisk at han formår at overbevise sig selv om at du /har/ modtaget varen... Men at der er noget galt... :)
Avatar billede ms20 Nybegynder
30. marts 2003 - 14:27 #12
Avatar billede skrewz Nybegynder
30. marts 2003 - 18:55 #13
Er det et forslag?
Avatar billede ms20 Nybegynder
30. marts 2003 - 18:57 #14
hvorfor?
Avatar billede skrewz Nybegynder
30. marts 2003 - 19:04 #15
Nejmen? Er det fordi du foreslår at vi skriver til Kontant og "melder" chippen.dk?

Det er næsten at gå for langt... Det skader næsten mere end det gavner... ;)
Avatar billede skrewz Nybegynder
10. april 2003 - 20:27 #16
Avatar billede tynsk Nybegynder
10. april 2003 - 20:41 #17
puha, jeg droppede at læse de e-mails, han staver simpelthen for skummelt ;P
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2003 - 23:25 #18
Nåh, alting løste sig. Der kom et helt nyt sæt med posten, og jeg droppede sagen...så pres bare på hvis i har problemer ;)
Avatar billede skrewz Nybegynder
15. april 2003 - 03:37 #19
*Blab*..

Men tak for points...
Eller? :D
Avatar billede cyberm Nybegynder
25. juni 2003 - 18:42 #20
Ja nu kan jeg jo også melde mig ind i klubben for sidste handlende hos chippen.dk...Har købt nogle Papst blæsere, med 3 polet molex. Men nu sidder jeg så med nogle blæsere..bevars det er samme blæser, men med 4 polet molex...Men ingen forklaring på hvorfor?