Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
21. marts 2003 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adressekartotek Word kontra Outlook Sæt ind adresse

XP Word 2002 og Outlook Express 6.0
Når jeg prøver at anvende Words: ”Konvolutter og etikketer” og vil sætte en adresse ind, klikker på ikonet Adressekartotek ’Indsæt adresse’, (som jeg kunne i W98 altså fra det kartotek som findes i  Outlook Express), så får jeg meddelelsen:

”Der er intet standardprogram til e-mails eller også kan det nuværende program til e-mails ikke udføre meddelelsesforespørgslen. Kør Microsoft Outlook og angiv det som standardprogram til e-mails”

Endvidere:

”Logon lykkedes ikke. Du skal logge på Microsoft Exchange for at benytte dit adressekartotek.”
”Fejlkode: Ukendt fejl”

1.    Er der forskel på Microsoft Outlook og Outlook?
2.    Hvad er Microsoft Exchange? (har ledt efter det med Stifinder, finder intet)

Jeg har været inde i Outlook Exprss og har prøvet at sætte dette program til at være ”Standardprogram til e-mails”, men
3.    Hvor hulen sætter man Outlook E. til at være det?

Der er et adressekartotek i Outlook Express 6

Svar venligst meget slavisk (pædagogisk), da jeg ikke er så rutineret udi edb-fagudtryk m.m.

Venlig hilsen (og på forhånd tak)
Philip
Avatar billede Inge Nybegynder
21. marts 2003 - 13:27 #1
Har du mulighed for at vælge Kontaktpersoner i stedet for adressekartotek, der kan du formentlig finde dine adresser
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
21. marts 2003 - 14:24 #2
Øh, det ved jeg ikke, jeg skal jo skrive adressen ud på en konvolut. Hvordan vælger jeg en kontaktperson i Word, eller kan det lade sig gøre at skrive konvolutter ud (på personerne) i Outlook Express?
Avatar billede sejlermikkel Nybegynder
26. marts 2003 - 14:54 #3
1. Microsoft Outlook er en del af Office pakken, mens Outlook Express er en del af Windows. Outlook Express bruges typisk som mail klient op imod en internetudbyders postservice, mens Outlook typisk bruges i virksomheder med en intern server på lokalnettet.

2. Virksomhedens server kører Microsoft Exchange (altså post-serveren).

3. I Windows XP kontrolpanelet er der en ny fane under Add/remove Windows Components hvor kan definere hvilke programmer der er default mail klient, web browser mv.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
09. juni 2003 - 20:16 #4
Har løst problemet ved at kopiere kartotektet over fra Win98.
Tak SejlerMikkel for forklaringen :)
Du får halvdelen af pointene (hvis jeg kan finde ud af at fordele dem)
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
09. juni 2003 - 20:19 #5
Det var pokkers, tidligere kunne man da fordele pointene. Eksperten har - åbenbart - lavet om på systemPoinetFordelingsProceduren.
Så hvis SejlerMikkel vil ha 100 point, så skriv lige, så kan jeg oprette et nyt ? hvor du ka få point :)
Avatar billede sejlermikkel Nybegynder
10. juni 2003 - 11:57 #6
Det ville da være rart at få nogle af pointene.