Avatar billede weblockdk Nybegynder
21. marts 2003 - 03:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dell Dimension 4100

Tja, det er hvad jeg har...

Intel PIII 800 mhz - coppermine.

Jeg vil gerne opgradere, men jeg ved ikke hvor højt jeg kan gå.

Jeg har ingen brugsanvisninger at gå efter, efter en flytning og en skilsmisse er de tabt for altid, og Dells hjemmeside er meget tavs hvad angår opgraderinger....

Er der nogen der kan hjælpe mig??
Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. marts 2003 - 19:58 #1
Uden at kende din maskine specifikt vil heg vove den påstand at der ikke er meget at opgradere til uden at skifte mimimum bundkortet og ram ud. Pentium 3 er afløst af Pentium 4 hvilket kræver et nyt bundkort samt (i de fleste tilfælde) ram.
Avatar billede pine Nybegynder
30. marts 2003 - 04:26 #2
Med udgangspunkt i at din garanti er uløbet kommer et par gode råd. Se på dit bundkort. Det er sandsynligvis et Intel-bundkort (eller MSI). Find skriften på bundkortet. Gå derefter til producentens hjemmeside. Der kan du se specs. og evt. hente biosopdateringer. Jeg tror at du max kan kører 1000MHz PIII. Ikke Tualatin. 1GB RAM.
Avatar billede weblockdk Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:46 #3
ups - gammel sag - lukker spørgsmålet.