Avatar billede heddon Nybegynder
20. marts 2003 - 21:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overclockning af P4 2.4 (533 - B0)

Jeg søger folk der har erfanring med overclockning af en P4 2.4 (533) der kører B0 stepping. Har et MSI 648-MAX bundkort. Nogen der kan rådgive mig i hva jeg skal sætte FSB og VCORE til for at opnå størst mulig hastighed, men samtidig stabilitet.
Avatar billede human Nybegynder
20. marts 2003 - 21:32 #1
Det er nok en dårlig idé at starte med at fyre alt for højt op for den, for ingen processore er ens. Så selv om der er en der siger at det kan den sagtens klare, er det ikke helt sikkert.

Det er en god idé hvis du tager det stille og roligt derop ad. Så kan du sådan set gøre det selv.
Hvis den lige pludselig bliver ustabil (tjek fx med 3dmark og sandra), så skruer du ned igen.

Det er en udemærket fremgangs måde.
Avatar billede heddon Nybegynder
20. marts 2003 - 21:36 #2
Ja oki... men er det nogen der kender en tommelfinger-regel for hvor meget man skal justere VCORE pr MHz man sætter FSB`en op?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
20. marts 2003 - 23:38 #3
Bare fyr op for FSB'en, indtil den holder op med at være stabil - hold godt øje med temperaturen og hæv Vcore så den bliver stabil, samtidig med du holder godt øje med temperaturen!
Hæv igen FSB indtil den bliver ustabil og giv evt. VCore et nøk mere - hvis det ikke hjælper på stabiliteten, nytter det nok ikke at skrue mere op = max er så småt ved at være nået...
Avatar billede human Nybegynder
21. marts 2003 - 13:07 #4
Der skal en del til før du ødelægger din CPU ved det. Så der sker ikke noget ved den bliver ustabil, hvis du bare ikke køre med det i alt for lang tid.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
21. marts 2003 - 15:02 #5
Jeg har en P4 2,4 533 B0 stepping, den kører pt. 2,7 600 fsb, da mit mobo ikke understøtter mere end 150. Den kører klippestabilt, med en Tt VOlcano 7+ på low speed. Den er sat på Auto på Vcore, da det ikk er den vilde forøelse.
Men start med 150 fsb og gå ud der fra. Det kommer selvfølgelig an på din køling, hvor langt den kommer op eller mobo, som det er i mit tilfælde.
/thomas
Avatar billede human Nybegynder
22. marts 2003 - 16:52 #6
Lukke tid?