Avatar billede diller Nybegynder
13. november 2000 - 09:12 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Dial - Back

Kan det være rigtigt at man ikke kan lave en Dial - Back i Win2K???
Avatar billede karstenp Nybegynder
13. november 2000 - 09:36 #1
Hva mener du med Dial - Back ??
Avatar billede diller Nybegynder
13. november 2000 - 09:38 #2
Når du laver en netværk via modem forbindelse, så kan du ringe ind til en router, som så laver en dialback....
Avatar billede karstenp Nybegynder
13. november 2000 - 09:40 #3
Nej det har jeg ikke hørt at win2k skulle kunne.
Avatar billede diller Nybegynder
13. november 2000 - 09:41 #4
HVAD???

har du ikke hørt, at WIN2K IKKE skulle kunne det, eller hvad????
Avatar billede maagen Nybegynder
13. november 2000 - 10:25 #5
http://www.microsoft.com/TechNet/security/secplan.asp

Det er ikke et svar.

Der står ikke nogen vejledning eller noget - men jeg søgte på \"Windows 2000 dial-back\" med match på alle ord.

Resultatet tyder på at men GODT kan lave dial-back i windows 2000. Hvorfor skulle de egentlig fjerne den mulighed - det er en ganske almindelig sikkerhedsforanstaltning...
Avatar billede karstenp Nybegynder
13. november 2000 - 10:27 #6
Nej det har jeg ikke, og efter hva min far som arbejder under microsoft i Danmark så skulle den fuction ik være fuctionel mere.
Avatar billede diller Nybegynder
13. november 2000 - 10:34 #7
maagen-----> Enig, men karstenp\'s far siger at man ikke kan....... *s*
Avatar billede karstenp Nybegynder
13. november 2000 - 10:35 #8
Jep, men tro ham eller ej, det er op til dig.
Avatar billede maagen Nybegynder
13. november 2000 - 10:37 #9
Snakker vi egentlig RAS eller TS?
Avatar billede diller Nybegynder
13. november 2000 - 10:45 #10
maagen-----> vi snakker almindeligt ISDN FRITZ modem, og en almindelig ZYXEL router.... Og en almindelig opkalds forbindelse, der er intet i det, det var bare et ja eller nej.............
Avatar billede maagen Nybegynder
13. november 2000 - 10:52 #11
Jeg tænkte nu mere på under hvilken funktion i W2K - Remote Access eller Terminal Server.

Og er det egentlig Professional eller Server?
Avatar billede diller Nybegynder
13. november 2000 - 10:53 #12
mmm, WIN2K-PRO.
Avatar billede maagen Nybegynder
13. november 2000 - 11:05 #13
OK.

Karstenp -> Hvad siger din far - er det kun i Pro-udgaven dial-back er fjernet eller er det også i server udgaven? Og også i terminalserveren?
Avatar billede karstenp Nybegynder
13. november 2000 - 11:06 #14
Nej troede du havde pro udgaven, for det er kun der.
Avatar billede karstenp Nybegynder
13. november 2000 - 11:07 #15
Man han siger at den bliver fjernet fra terminal serveren af \"Classified\" årsager.
Avatar billede diller Nybegynder
13. november 2000 - 11:11 #16
hmmmmm.
Avatar billede maagen Nybegynder
13. november 2000 - 11:21 #17
Er det ikke noget med at Microsoft og citrix har et samarbejde - MS ejer vist ligefrem noget(hele?) af citrix...

Gad vide om citrix til W2K udvider med dial-back... Det skulle ikke undre mig :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. november 2000 - 12:32 #18
man kan godt bruge dialback under win2k min far bruger det når han kalder op på dds og så kalder de tilbage og så kan han ellers bruge sin citrix
Avatar billede diller Nybegynder
13. november 2000 - 15:44 #19
loadet------> er det 2000server eller pro??
Avatar billede maagen Nybegynder
13. november 2000 - 15:49 #20
loadet >> Det lyder for mig som om du taler om der er din fars arbejdsstation der bliver ringet tilbage til - ikke at det er den der tilbyder dial-back.
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. november 2000 - 20:16 #21
nå ja det er mig der har misforstået noget
Avatar billede svein Nybegynder
14. november 2000 - 11:03 #22
\"Call-back\" er normalt en opsætning på en brugerprofil i Windows 2000 Server der af sikkerhedsmæssige eller økonomiske årsager er sat op til at;
No Callback (hvor serveren ikke ringer tilbage til den der kalder op)
SetByCaller Hvor det er den der ringer ind der bestemmer hvad for et telefonnummer der skal ringes tilbage til (meget usikkert!!!)
AlwaysCallBackTo: Hvor der altid skal ringes tilbage til et bestemt nummer(noget mere sikert)
Dette er opsætning på en Windows 2000 server konfigureret til at være RAS sever, VPN server etc og som tibyder klienter ude omkring til at ringe op til denne server som så event. tilbyder at ringe tilbage!

På en Windows 2000 pro kan CallBack sættes op på følgende vis:
Start - Settings - ControlPanel - Network and DialUp connections.
Der laver du så en ny forbindelse der på engelsk hedder Accept Incoming Connections. Der kan du så bestemme det samme som for RAS forbindelser på en server hvad angår hvem der må ringe tibage og hvad for muligheder de har for at ringe tibage.
Dette er for at tilbyde andre klienter at ringe op til denne Windows 2000 pro maskine og at så denne event. ringer tilbage!

Så svaret på dit spørgsmål er at:
Det må den godt, selvsagt fra Windows 2000 Server men også fra Pro.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2000 - 07:32 #23
loadet og maagen>

For mig lyder det alså som om at det er dail-back som loadet\'s far har ... Maskinen ringer op, smider forbindelsen og bliver så ringet op .. det er da dail-back.

Og som svein skriver, så understøttes dail-back af Win 2k - alt andet ville være komplet idiotisk fra Microsofts side af.
Avatar billede diller Nybegynder
15. november 2000 - 08:31 #24
ALLE// Hvordan kan det så være, at når jeg ringer op fra min WIN2K-PRO, til en router som har DIAL-BACK aktiveret..... Så fejler min maskine, og siger at der er blevet udføret en ugyldig PPP-kommando????
Avatar billede svein Nybegynder
15. november 2000 - 08:48 #25
Hvad for \"CallBack\" har den router aktiveret?
Avatar billede diller Nybegynder
15. november 2000 - 09:05 #26
Router: Prestige 100

Inde i menu \"14\" kan man vælge
en som hedder \"Dial-IN\" Derinde
laver man en ny opstilling, hvor
man fortæller hvad brugernavn,
password og hvilket telefon
nummer den skal ringe tilbage
til.......
Avatar billede maagen Nybegynder
15. november 2000 - 09:31 #27
goulduck >>

Jeps - det var også det jeg skrev - og det har loadet også bekræftet.

ALLE >> Jeg tror at spørgsmålet har været misforstået. Skal det forståes sådan at \"diller\" gerne vil have en computer i den anden ende til at ringe tilbage til sin egen maskine som er en windows 2000 maskine? I så fald har loadet fortalt at hans fars maskine som kører 2000 godt kan blive ringet tilbage til.
Avatar billede svein Nybegynder
15. november 2000 - 09:51 #28
Hej diller>
Efter at du har forsøgt at ringe op og får den fejlmeddelelse, hvad står der så i din EventViewer/Logbog, i Application og System!

Det kunne jo også være at den router du ringer op til ønsker bestmte PPP setinger, og så er spørgsmålet hvad du har valgt for PPP settinger?
Avatar billede diller Nybegynder
15. november 2000 - 10:26 #29
Jeg tror der skal nogle flere point til........

Min WIN2K - PRO ringer op til en router, ROUTEREN ringer så tilbage til min maskine. Men det kan MIN WIN2K - PRO ikke finde ud af....

svein// Jeg har ikke kigget i eventviewer\'en, jeg ahr nemlig ikke maskinen lige ved hånden.

Dette var nemlig tænkt som et ganske simpelt spørgsmål. Kan WIN2K - PRO finde ud ad dialback??

ALLE// Er der nogle her som har prøver dialback på en WIN98?? De vil vide at det er ganske simpelt!
Avatar billede diller Nybegynder
15. november 2000 - 14:05 #30
prøvet - even
Avatar billede nemesis-79 Nybegynder
09. januar 2001 - 10:05 #31
Jeg har det samme problem som diller, når jeg ringer op til routeren får jeg en PPP fejl, derefter kan jeg se at routeren prøver at få fat på mit ISDN modem.
Avatar billede svein Nybegynder
09. januar 2001 - 11:13 #32
Gå i :
Start  - Settings - Control Panel - Network and Dial-Up connections.
I Advanced - Dial-Up Preferences - Call-Back :
Hvad er sat?
Avatar billede nemesis-79 Nybegynder
09. januar 2001 - 13:20 #33
Lad serveren spørge mig, når jeg ringer op

Jeg har også prøvet de 2 andre muligheder, men det giver det samme resultat
Avatar billede diller Nybegynder
14. februar 2001 - 10:32 #34
Nemesis-79, jeg syntes at du er den eneste som er kommet tæt på et svar, så hvis du vil afgive et svar, så kan jeg give dig nogle point!
Avatar billede nemesis-79 Nybegynder
14. februar 2001 - 11:32 #35
Jeg har faktisk fundet svaret på dit spørgsmål, Microsoft beskriver problemet på deres knowlegdebase, i artikel Q271180, man skal ringe til Microsoft på tlf. 44 89 01 11, her får man gratis en hotfix. Man kan også vente på ServicePack 2 her er det også blevet rettet.
Avatar billede nemesis-79 Nybegynder
14. februar 2001 - 11:41 #36
Hvis du vil have hotfixen kan jeg sende den til dig.
Avatar billede diller Nybegynder
14. februar 2001 - 14:44 #37
hey send lige fixen til min fakemail

chosen1@sol.dk

så får du point bagefter......