Avatar billede jannestrid Nybegynder
13. november 2000 - 08:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netscapes små overraskelser...

Dette er en morsom en:
Jeg har en button i en <div>, som ved mousedown kontrollerer oppførselen i en annen <div> i densamme framen, funksjonen består i både lyd og visuelle greier. Den fungerer helt utmerket i både ie og ns, til dess jeg har resizet vinduet i ns. Da kreves pludselig et dobbeltklick i ns for at det skal gå. Se på den: http://www.jannes-backyard.com/hojer . Det er off-knappen jeg snakker om. Det kanskje har noe med ns\' resize bug å gjøre, men det hjelper faktisk ikke å reloade siden, for øvrig har jeg lagt in dreamweavers ns resize fix i alle frames på siden, uten at det heller hjelper. Denne synes jeg er et fantastisk morsomt eksempel på netscapes egenheter, hva blir det neste tro.... Om noen kunne hjelpe meg å se det logiske feil som rimeligvis må ligge der, så hadde jeg vært uendelig takknemlig.
Janne
Avatar billede xafion Nybegynder
13. november 2000 - 11:24 #1
JanneStrid er du svensker / nordmand?
Avatar billede jannestrid Nybegynder
13. november 2000 - 13:05 #2
Svensk, egentlig.
Avatar billede jannestrid Nybegynder
13. november 2000 - 13:36 #3
\"ondoubleClick er ikke nevnt noen steder i dette scriptet, så den oppførselen er nok egentlig ikke en reaksjon på en dobbeltklick, men heller en reaksjon på at onmousedown-reaksjonen virker i en periode rett etter at onmousedown handleren er aktivisert - sansynligvis i løpet av den tid netscape trenger for å laste in en gif eller noe slik. Den endrer også verdi på noen variable i denne handleren, så det kan være noe der. Jeg skal forske litt, men fortsatt er jeg takknemlig for hints...
Avatar billede xafion Nybegynder
13. november 2000 - 14:15 #4
Note: jeg kan ikke hjælpe  -jeg laver ikke meget hjemmeside design så jeg er ikke så meget in i det..
Avatar billede painz Nybegynder
13. november 2000 - 21:41 #5
Hejsa..

Dette skulle kunne gøre det.

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName==\"Netscape\")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->
</script>
Avatar billede painz Nybegynder
13. november 2000 - 21:44 #6
Findes under Commands i Dreaweaver og hedder Add/Remove Netscape...

PainZ
Avatar billede painz Nybegynder
13. november 2000 - 21:51 #7
Det er forresten muligt under [Edit] - perferences.. - Layers - Netscape 4 comp.. [x] Add resize fix when inserting layer.

PainZ
Avatar billede jannestrid Nybegynder
13. november 2000 - 22:15 #8
Tack for innspillet, men dessverre, jeg har allereden prøvd det - det lå nært å anta at det hadde noe med denne resizebugen å gjøre. Men det hjelper alltså ikke. Det hjelper ikke heller å reloade siden manuellt - hvilket jo er det denne fixen egentlig gjør.
Avatar billede jannestrid Nybegynder
13. november 2000 - 22:39 #9
Beklager du, jeg måtte jo prøve igjen nå da, og da innså jeg at jeg måtte endre en variabel i en annen frame også for å få full effekt av denne resize fixen. Så du hadde rett, egentlig, Send meg et til proforma svar, så skal du få noen poeng...
Avatar billede painz Nybegynder
14. november 2000 - 08:29 #10
Hejsa..

Glad for at kunne hjælpe :-)

PainZ