Avatar billede abemanden Nybegynder
20. marts 2003 - 14:14 Der er 23 kommentarer

Ingen BIOS??

Jeg har kørt med et MSI K7T Turbo2 i 1 års tid uden nogen form for problemer. Så skiftede jeg dette bundkort og har haft det liggende til en ven som senere ville bruge det i hans PC. Nu har vi monteret det og den viser CPU korrekt, XP 1900+ som jeg har brugt til dette kort også. RAM
tæller den også korrekt op. 2 x 256 MB som også har fulgt dette kort. Nu det underlige: jeg trykker på DEL for at enter BIOS, men istedet viser den en sort skærm med en blå bjælke nederst og en blinkende markør i øverste venstre hjørne. Har nu prøvet 2 af de nyeste BIOS updates men resultatet er det samme.

(Håber) nogle kender dette problem og videre giver en evt. løsning.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. marts 2003 - 14:20 #1
Prøv at cleare CMOS.
Avatar billede pentium4 Juniormester
20. marts 2003 - 14:29 #2
Tag det flade runde batteri ud et par min og hvis det ikke hjælper så skal du prøve at flytte en jumper der sidder lige i nærheden hvor der sikkert står clr cmos som lige skal flyttes hen på 2 andre ben og tilbage igen.
Avatar billede abemanden Nybegynder
20. marts 2003 - 14:44 #3
har clr BIOS'en....det er jo noget af det første man prøver! (men tak alligevel) en lille info fejl (min fejl)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. marts 2003 - 14:44 #4
Avatar billede fromsej Praktikant
20. marts 2003 - 14:45 #5
Da du opdaterede BIOS , gemte du selvfølgelig den gamle.*S*
Kan du ikke flashe den ind igen.
Avatar billede abemanden Nybegynder
20. marts 2003 - 14:50 #6
Har prøvet at køre med den gamle bios men der skete den samme fejl og derefter prøvede jeg så at flashe den med den nyeste bios update!
Avatar billede fromsej Praktikant
20. marts 2003 - 14:53 #7
Hmm , har du prøvet med kun en blok ram og dit floppydrev og selvfølgelig grafikkort.
Det kan vel ikke være fordi grafikkortet ikke er helt i bund i soklen?
Avatar billede abemanden Nybegynder
20. marts 2003 - 14:56 #8
Har prøvet EN blok enkeltvis, hvis grafikkortet ikke var i bund så ville der jo ikke være nogen som helst grafik på skærmen (hehe)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. marts 2003 - 14:58 #9
Nå nej.*S*
Vi havde en for ikke så længe siden , hvor det viste sig at fejlen var at bundkortet var spændt for hårdt fast , gætter nu.*S*
Avatar billede pentium4 Juniormester
20. marts 2003 - 15:01 #10
Du skriver at den laver denne fejl når du trykker på Del for at komme ind i bios, men hvad sker der hvis du ikke trykker på den???
Avatar billede abemanden Nybegynder
20. marts 2003 - 15:04 #11
Hvis jeg ikke trykker på den virker den fint bortset fra at man ikke kan komme ind i BIOS'en
Avatar billede fromsej Praktikant
20. marts 2003 - 15:07 #12
Den er sq spøjs den her.*S*
Du er 100% sikker på det er <Del> du skal trykke på?
Avatar billede pentium4 Juniormester
20. marts 2003 - 15:07 #13
Og det er Del du skal trykke på for at komme ind i bios?  For på nogle bundkort skal man trykke på F1 eller også er det F2 for at komme i bios...
Avatar billede pentium4 Juniormester
20. marts 2003 - 15:08 #14
2 mennersker - 1 tanke
Avatar billede abemanden Nybegynder
20. marts 2003 - 15:09 #15
Yup er HELT sikker på at det er DEL for det står der.....
Avatar billede abemanden Nybegynder
20. marts 2003 - 15:11 #16
Altså nu er jeg ikke ny i det her men jeg søger en løsning på dette fænomen som er opstået på mit bundkort. Alt det der bliver skåret ud i pap har overhovedet ingen virkning for det har jeg selvfølgelig prøvet...
Avatar billede fromsej Praktikant
20. marts 2003 - 15:12 #17
Det fatter jeg helt ærligt ikke , vi må håbe der kommer en der kan løse det , for jeg kan desværre ikke. *S*
Avatar billede pentium4 Juniormester
20. marts 2003 - 15:13 #18
Da du re-satte bios, gjorde du det så ved at flytte den jumper og så glemte at sætte den tilbage igen...  Bare et gæt...
Avatar billede fromsej Praktikant
20. marts 2003 - 15:15 #19
Abemanden>>Der er ingen der påstår du er ny i faget.
Men vi kan altså ikke se hvad du har gjort og hvor meget viden du har om tingene.
Avatar billede abemanden Nybegynder
20. marts 2003 - 15:16 #20
Systemet kan som andre bundkort slet ikke starte hvis jumperen ikke er på den rette instilling.
Avatar billede abemanden Nybegynder
20. marts 2003 - 16:46 #21
Hmm, er der virkelig ingen andre end mig der har været ude for det før og som kan hjælpe mig?
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
20. marts 2003 - 20:20 #22
hmmmmmm ham abemanden er vist blevet smidt ud pga. spam!
Avatar billede fromsej Praktikant
20. marts 2003 - 20:23 #23
Ja åbenbart , men så behøver vi da ikke at spilde tid på ham.*G*