Avatar billede lars_d Nybegynder
13. november 2000 - 00:06 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

1ste site... check det venligst.

Hejsa,
Jeg har for noget tid siden, \"færdiggjort\" mit 1ste web-site.
Jeg er pt i gang med re-design, bl.a. med frames o.a., men ønsker mig en seriøs kritik af den første beta-udgave.

Adr. er www.festhuset.dk/beta1/

Jeg vil være glad for al kritik - bare den er seriøs og brugbar.

På forhånd tak.

Lars (o;
Avatar billede xafion Nybegynder
13. november 2000 - 00:21 #1
Jeg vil sige den er lidt tom..
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2000 - 00:25 #2
Flot.
Et klart, kønt og enkelt design der loader hurtigt og er til at hitte rundt i.
Og dog ikke så minimalistisk at den er kedelig.

Men osse lidt kritik.
    Dit billede \"logo.gif\" starter med at være højre-justeret og flipper så over til venstre. Jeg vil anbefale du vælger en side og lader det blive der.
    Er du sikker på du ikke kan lave det uden frames? Prøv.

10 på 13-skalaen.

mvh JakobA
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 00:25 #3
Mit første indtryk på siden er UTROLIG rodet.. men måske hvis jeg kiggede rundt jeg kunne finde rundt, men nej.. Siden er totalt ugennemskuelig.

lav hellere en menu i ventre side hvor du har overmenu samt under grupper vil gøre det 100 gange letere for dine brugere.

--

Jeg ville nok lave et logo til siden også kaste dine oplysninger om firet ind på en kontakt side.

--

lav \"Send en mail til Bestilling\" samt \"Send en mail til Web-master\".. om til formular.. så få du nemmere de oplysninger du vil.

ellers få du sikkert mails hvor folk skriver.

\"jeg vil gerne leje det\".. slut..

--

Når dette er gjort ville jeg prøve også sætte den ind her igen, så vil du komme højre på en 13 skala.

Hvis du vil vide hvad jeg mener med menu eller smid oplysninger ind under kontakt samt formular kig ind på www.web-sale.dk

/Bacardil
Avatar billede lars_d Nybegynder
13. november 2000 - 00:26 #4
Til Xafion,

Hvordan \"tom\"???
Indholdsmæssigt er jeg klar over, der er div. mangler etc., det er mere det d-signmæssige, jeg er på jagt efter inspiration til.

Nogle ideer? Yderligere kritik?

Mvh
Lars
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 00:27 #5
jakoba> Få den 10? vil du give et link til en du syntes få 11 og 7?
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2000 - 00:32 #6
bacardil >> Ja den får 10. jeg forstår ikke andet spørgsmål.
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 00:33 #7
Kan du give et link til en side der få 7 i en skala? 10 er utrolig meget for denne side efter min mening, men tja.. smag og behag
Avatar billede xafion Nybegynder
13. november 2000 - 00:33 #8
Tja.. Jeg synes bare den er tom.
Mit indtryk er at der ikke er noget at finde her.

Jeg ved ikke. Jeg synes det er lidt rodet..
prøv at lave nogle flere sider. Så du optager mere plads så brugeren ikke sluger for meget på en gang, og muligvis også skipper noget af det..
Spred det ud i små bidder..
F.eks. Billeder i en katagori. Priser. etc.

Skriv evt. nogle historier. Glade kunder. etc..
INDHOLD..
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2000 - 00:37 #9
bacardil >> Ok. web-sale.dk ER flot. Men den er tekno-flot. og tekno (krom og stål) er ikke det rigtige når man skal sælge lokaler til familie-hygge-fest.
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 00:39 #10
nej nej sidder ikke og vil havde ros, men syntes at lars´s  er rimelig svært at finde rundt i uden en menu, der er ikke tilbage snakker så uden tilbage i browseren er man helt out *S*
Avatar billede lars_d Nybegynder
13. november 2000 - 00:50 #11
Til Bacardil,
- Vil gi´ jacoba ret i, det er et gennemført site, du henviser til,- og tak for rådet om at bruge formularer (~: Det har jeg også tænkt mig, men eftersom jeg kører efter parolen \"learning by doing\" og jeg ikke lige var nået til formularene da jeg lavede sitet 1ste gang, er disse naturligvis ikke brugt...
(Tumler iøvrigt med en type menu, som du har lavet i det dér piercing-site, men ...)

Til Xafion,
Tak for din fortsatte kritik. -Tages til efterretning!

Til Jacoba,
Tak for rosen!
Konstruktiv og kritisk!

Til jer alle 3:
Venter lige med at acceptere et svar, da jeg gerne vil høre så mange meldinger som muligt.
Indtil i morgen nat...

Mvh

Lars

Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 00:52 #12
lars_d> Den syntes jeg også er ret flot *sss*

Til jer alle 3:
Venter lige med at acceptere et svar, da jeg gerne vil høre så mange meldinger som muligt.
Indtil i morgen nat... >>>

Så lad den stå en 3 dage ;o)

Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2000 - 01:04 #13
Lars_d >> Hups. kikkede i IE og fik et knapt så kønt hvidt baggrundsområde øverst i skærmen. Netscape viser pænt gulvtæppe-orange over hele skærmen.

Er det et uheld eller er det noget bevidst der bare ser galt ud fordi jeg har en anden fontstørrelse (baggrundsfarven skifter midt igennem ordet udlejning på hovedsiden (andet menu link)).

Enig i \"tilbage til hovedsiden\" link på ALLE sider.
Avatar billede lars_d Nybegynder
13. november 2000 - 01:15 #14
Til Jacoba,
Ja - det er et uheld, som jeg ikke har anden forklaring på, end at jeg lagde ud med at lave sitet i \"Frontpage\", som jeg i øvrigt aldrig aldrig aldrig vil bruge igen...

Holder mig til Dreamveawer!

Er \"tilbage til hovedsiden\" identisk med linket \"Startsiden\"???

Lars
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 01:19 #15
Lars> Dejligt du har lært noget om Frontpage *ss*

Men et normalt FTP ved man hvad er ;o)
Avatar billede xafion Nybegynder
13. november 2000 - 01:31 #16
Nej nej nej!
NOTEPAD
Avatar billede lars_d Nybegynder
13. november 2000 - 01:51 #17
xafion> (er det sådan I gør???)
Hvis du vil have en \"rå-html\"-editor der virker, skulle du prøve at downloade den danske version af EditPad fra

http://www.editpadpro.com/editpadclassic.html

Det er såkaldt \"postcard-ware\" men læs selv videre.

Bedste (
Lars

PS vil logge af.
Glæder mig til at se en masse dejlige indlæg i morgen nat ((~;
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 01:53 #18
Ja Notepad til koden og FTP til opload *S*
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. november 2000 - 02:01 #19
Så er der da noget vi alle er enige om :)  (medmindre Xafion æælsker Frontpage)

Ja startside==hovedside men det er lidt mere komplext end som det.

Både du og bacardil (og jeg osse på mine sider) ser sitet som en træstruktur. En startside der forgrener sig i et antal undersider der igen forgrener sig i under-undersider. Bacardil prøver så at gøre strukturen flader med de der dropdown menyer så folk kan hoppe direkte fra startside til under-underside. Det er fint for brugere der kender stedet og ved hvad de vil (nørder), for andre kan det virke skræmmende fordi der er FOR meget at vælge imellem.

Men det er vigtigt at huske den der træstruktur. og at sørge for at den kan ses hele tiden i de links der er i menyen. dvs ikke bare link helt tilbage til startsiden, men også til de forgreninger brugeren har passeret på vejentil den side han nu er på. En ofte benyttet måde at gøre det på er:

på startsiden:
STARTSIDE      fed type eller anden indikation af at det er HER du er. ikke et link
>> link1              link
>> link2              link
>> link3              link

brugeren vælger link2. på link2 siden:
startside <<          link med pil den modsatte vej
    LINK2              fed type osv. ...
    >> link2a          link
    >> link2b          link
    >> link2c          link

brugeren vælger link2a. på link2a siden:
startside <<          link med pil den modsatte vej
    link2  <<          link med pil den modsate vej
          LINK2A        fed type osv. ...

Det er helt fint hvis pilene >> og << er dine \"blink on\" links nær musen kommer derhen.
Nødigt mere end 2 niveaoer. men nødvendigt nu og da (mit \'værste\' er 5)
På nederskte niveau er der ofte lidt \'sekvens\' i siderne (forret, hovedret, efterret) og så kan det være rart med links til nabosiderne. men de skal separeres fra menustrukturen ved fx at skrive dem på en højrestillet linie foroven og/eller forneden på siden.

  nabolinks: link2a(forretter)                                              >> hovedretter    >> efterretter
  nabolinks: link2b(hovedretter)                                          forretter <<        >> efterretter
  nabolinks: link2c(efterretter)                                            forretter <<      hovedretter <<

På den måde har brugeren altid noget at vælge imellem, og det er (forhåbentlig) altid relevant til der hvor han er.
Avatar billede falafelone Nybegynder
13. november 2000 - 02:03 #20
Notepad, pttf!
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 02:03 #21
jako> Ja en flot oversigt over det *S*
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 02:05 #22
falafelone> Hvad styre mere?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2000 - 02:07 #23
Af første side at være ser den ikke værst ud, men der er dog nogle småting som nok bør bemærkes.

Din overskrift på siderne står ikke det samme sted hver gang. Nogle gange til højre og andre gnge til venstre. Det ser ikke så godt ud.

Under kolde under Festhuset opstår der fejl.
Linje 49 : Stregkonstanten er uafsluttet.

Ellers er formålet helt ok og siden giver en rimelig information.

Karakter 8 @ 13
Avatar billede xafion Nybegynder
13. november 2000 - 02:17 #24
Hey Lars! - Notepad er helt klart den eneste vej til en rigtig hjemmeside.

Hvis du har tid og vil lære det så besøg WebMonkey.. der lærte jeg det..
Helt klart et besøg værd
Avatar billede aneez Nybegynder
13. november 2000 - 07:32 #25
Jahh notepad er meget godt..... men jeg stemmer nu aligevel på ultraedit... det har bare nogen FEEEEde funktioner :))

/Aneez

og med hensyn til siden så syntes jeg det ligner noget first time frontpage ting...
Avatar billede hyperactive Nybegynder
13. november 2000 - 08:21 #26
Nu skriver Lars, at han er programmør..... Derfor ville det da være at gøre tingene så besværlige som muligt at begynde med notepad. Jeg bruger selv  allaire homesite integreret med macromedia dreamweaver, en effektiv kombination, som varmt kan anbefales.

Ellers følgende kommentarer til siden.

Designmæssigt er der lidt at arbejde med, før det helt prof. look opnås.

Du mangler en titel på siden i stedet for \"Startside\".

Normalt anbefaler man, at tekst på skærmen ikke må fylde mere end 60-70 tegn i bredden. Derfor ville jeg overveje at sætte teksten ind i en tabel, så du kan opnå dette.

Måske skulle du bruge 2 frames, så menuen i venstre side altid er tilgængelig.

Håber du kan bruge det!
Avatar billede hyperactive Nybegynder
13. november 2000 - 08:22 #27
Sikke noget ævl.... At han IKKE er programmør :o) Sorry!
Avatar billede xafion Nybegynder
13. november 2000 - 10:31 #28
Såvidt jeg forstår på brugerne her på Eksperten.dk
...så HADER DE FRAMES.

så frames skal nok bruges som sidste udvej, desuden er det skide besværligt med alle de sider.

Angående at den kan komme til at se prof. ud. Så r det nok det mest umulige du har sagt. DU KAN IKKE ÅBNE EN PROF. HJEMMESIDE MED FRONTPAGE. Ok. Nu var det så Dreamweaver han brugte. Men stadigvæk. aRg!

Hvorfor fanden ville det gøre det mere besværligt??
  - Jeg lagde et link til nok verdens bedste hjemmeside for Webside programmører (lærende).
- www.webmonkey.com

Jeg synes enhver ikke-notepad(el. lign.) bruger burde besøge WebMonkey.

Alt andet ville være 100 gange mere besværligt.
Anyways. Det er min mening.

- Xafion
Avatar billede hyperactive Nybegynder
13. november 2000 - 10:39 #29
Xafion....

Det er smag og behag.... gav blot min mening :o)
Avatar billede xafion Nybegynder
13. november 2000 - 10:55 #30
Heh. Jeg har (gu har jeg ej) fuld respekt for din mening =)

Det er en fri verden.
Avatar billede falafelone Nybegynder
13. november 2000 - 14:03 #31
bacadil> Alt andet? (Undtagen frontpage)
Avatar billede xafion Nybegynder
13. november 2000 - 14:14 #32
Falafelone: Hvad i helvede mener du ? Og hvad skal \"Notepad, pttf! \" betyde?
Avatar billede cora Nybegynder
13. november 2000 - 22:59 #33
Du kunne måske prøve en anden baggrundsfarve og evt. lege lidt med en anden typografi...
- men det er jo nemt at sige - jeg kunne godt tænke mig at lære lidt mere.
Det kommer du også til med alle de gode kommentarer til dit site.
cora
Avatar billede xafion Nybegynder
14. november 2000 - 10:37 #34
W W W . W E B M O N K E Y . C O M
http://www.webmonkey.com
Avatar billede waffe Nybegynder
14. november 2000 - 12:26 #35
W W W . W E B C A F E . D K

Noget bedre...
Avatar billede cora Nybegynder
14. november 2000 - 15:51 #36
tak for den kærlige omsorg fra xafion og waffe..
det er virkelig en omsorg jeg kan bruge til noget.
Hvem der dog bare var bare lidt mere konstruktiv.
Avatar billede xafion Nybegynder
14. november 2000 - 16:02 #37
hva
hvad fanden er det for noget pis at fyre af..?
Avatar billede cora Nybegynder
14. november 2000 - 16:28 #38
Det er vist ved at køre uden for \"rammerne\"
- langt langt væk fra det der står i toppen.

- så jeg er stået af.....
Avatar billede lars_d Nybegynder
14. november 2000 - 23:35 #39
jacoba>> Du får mine point for en fin måde at sætte dig ind i, hvad jeg har lavet, samt dine gode råd om nav. på sitet. Tak for hjælpen.

Én nævnt, men alle husket!!!
I har alle været til stor hjælp i jeres måde at give en konstruktiv kritik af mit (...som nævnt...) første site, på.

Jeg tager alt, I har skrevet til mig, til efterretning, og glæder mig allerede til jeg er klar til et nyt forsøg, hér på site-vurderingen.

Kort sagt: I er ikke få, men for f... hvor er I rå! (o;
Tak for hjælpen!

Bedste hilsener

lars_d

Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2000 - 23:58 #40
Jeg takker. men lars_d: Du kan fordele pointene ved at klikke på den der \"Advanced\" knap. Og det er nok retfærdigere når det (som her) var input fra alle sider der førte til du fik noget brugbart ud af det.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. november 2000 - 00:22 #41
lars d> Hva sker der for dig?
Man afviser sq da ikke svar fra folk i denne kategori..  Tumpe
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. november 2000 - 01:32 #42
bacardil, xafion, kharder >> besvar venligst spørgsmål \"omfordeling\" under fri debat

bacardil >> kik på brugerdata før du fyrer sådan noget af. Han skal da have en chance for at lære.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. november 2000 - 01:51 #43
jakoba> Klikker på det jeg klikker på..
og jeg er sådan set ligeglad med de 2½ point, men der er jo ingen mening i at acceptere 1 ud af 100 spm. i en Site vurdering. og det er ikke forbudt at spørge hvis man ikke ve hvordan man gør.
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. november 2000 - 09:50 #44
drop baggrunden
Avatar billede lars_d Nybegynder
16. november 2000 - 02:02 #45
alle>> Hey, jeg er ked af, hvis jeg har fornærmet nogen af jer - eller hvad jeg nu har gjort...
Var ikke helt klar over, hvordan tingene fungerer her, men har lært - og husker fra nu... (o;

Bedste hilsener

lars_d