Avatar billede jonbdk Nybegynder
20. marts 2003 - 12:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Seriel tilslutning med relæ

Hej

Vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med lidt kommunikation via seriel port.

Jeg har skal tilslutte et relæ(fotocelle).
Jeg formoder at jeg konstant skal stå og sende og modtage. Når relæet slår fra (afbryder forbindelsen), vil jeg ikke længere modtage indformation. Dette event skal jeg bruge til at skrive en log fil.
Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg gør dette fra C#?
Jon
Avatar billede zyke Nybegynder
20. marts 2003 - 12:58 #1
hmm.. du skal nok bruge Microsoft Comm Control 6.0, som er en active x komponent. Den ligger i Visual Studio 6.0, du kan nøjes med at installere active x komponenterne. Efter installationen vælger du add reference og tilføjer Microsoft Comm Control 6.0. Så skulle du have axx til com porten.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
21. marts 2003 - 14:42 #2
Jaaaa tak - Det virker fornuftigt nok.
Synes bare ikke jeg rigtig kan finde noget på at bruge den sammen med C#

Har forhøjet pointene

Jon
Avatar billede burningice Nybegynder
21. marts 2003 - 14:51 #3
jonbdk>> hvorfor kan du ikke bruge Microsoft Comm Control 6.0 sammen med c# ??
Avatar billede jonbdk Nybegynder
21. marts 2003 - 14:56 #4
Det kan jeg ok også - Jeg synes bare jeg har kunne læse noget om det. Er der nogen der kan henvise til noget tekst eller noget kode - så jeg har lidt at starte på?
Avatar billede burningice Nybegynder
21. marts 2003 - 15:23 #5
Avatar billede jonbdk Nybegynder
21. marts 2003 - 16:46 #6
Tak cyberfessor
Det ser rigtig godt ud - sætter mig og kigger på...
Avatar billede jonbdk Nybegynder
21. marts 2003 - 16:55 #7
Vil Zyke og cyberfessor ikke indlægge et svar så jeg kan begynde at tildele lidt point?
Avatar billede burningice Nybegynder
21. marts 2003 - 18:35 #8
:)
Avatar billede jonbdk Nybegynder
21. marts 2003 - 21:48 #9
Jeg er ikke så øvet i at uddele point - og jeg kunne godt bruge tips - jeg har derfor oprettet en ny tråd: http://www.eksperten.dk/spm/331849

zyke>> Hvis du skriver et 'svar', falder der point af til dig :-)

Jon