Avatar billede keldo Nybegynder
20. marts 2003 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på netværket.

Hvordan måler jeg lettest hastigheden på et intern netværk?? Jeg vil gerne vide hvor hurtigt mit netværk er fra de forskellige maskiner til serveren. Jeg ved jeg kan pinge men er der en anden mulighed så jeg får et mb/s tal??

Jeg overvejer nemlig trådløst netværk, og da jeg henter en del data fra serveren vil jeg gerne finde ud af hvor hurtigt et wireless netværk jeg skal investere i for at få mindst sammen hastighed som i dag.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. marts 2003 - 11:23 #1
Altså du vil ikke kunne få samme hastighed med wireless som du kan med kabler. Når du starter en overførelse vil den altid forsøge at snuppe så meget af båndbredden som muligt. Jeg ved ikke om dit spørgsmål er formuleret forkert eller om det er fordi du ikke har gennemtænkt hvad det er du vil, men det lyder helt klart som om du søger det forkerte.

Hvis jeg var i din situation ville jeg ikke måle hastigheden men derimod måle hvormange data du overfører og hvilke type data du overfører.

Men nu er det selvfølgelig relevant og vide om det er et privat netværk eller et firma netværk
Avatar billede keldo Nybegynder
20. marts 2003 - 11:26 #2
Det er et firma netværk. Det bliver primært brugt til internettet/email og hente data på lokal server, samt printe. Jeg vil bare ikke risikere at gå for meget ned i hastighed ved et trådløst netværk.....
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. marts 2003 - 11:35 #3
Hvormange klienter har du og hvilke størrelse filer snakker vi om på det interne LAN?

Med wireless kan du vælge imellem 11 mbit og 54 mbit og hvad jeg kender til det så udnytter det hastigheden ganske godt.

http://www.eeye.com/html/Products/Iris/index.html  <- du kan få 30 dages trial til det her fremragende produkt.
Avatar billede 2kbo Nybegynder
20. marts 2003 - 21:05 #4
Hvis du bruger Windows XP, så kan du trykke Control + Alt + Delete, ov vælge fanebladet Nætværk, hvor du kan se hastigheden på netværket.
Avatar billede ket Nybegynder
21. marts 2003 - 23:20 #5
du kan også prøv denne link http://www.dumeter.com/
Avatar billede keldo Nybegynder
26. maj 2003 - 12:44 #6
Lukket spørgsmål
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
26. maj 2003 - 23:55 #7
godt gået der Keldo - altid rart man forsøger at hjælpe folk og end ikke får et tak for det.